Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 02 cze 2011, 21:21

Nyga69xd, wyrezales juz cos ??

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 15 cze 2011, 16:52

Ja ostatnio wymodziłem sobie gwint do swojej B3
zawieszenie powstało na bazie zawieszenia niemieckiej firmy RalliArt + wkłady Alco (KW) + sprężyny i odboje KW
kilka zdjęć

zaraz po kupnie:
Obrazek

modyfikacja:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ten niebieski amortyzator jest od sportowego zawieszenia do Audi z silnikiem 2.0 20V w standardzie krótszy o 2cm niż orginał
Obrazek

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 15 cze 2011, 19:14

skizo, poprostu naspawales tulejke, tak?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 15 cze 2011, 19:28

Wygląda ok. Jaki masz zakres kręcenia :?: :!:

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 15 cze 2011, 20:06

Ja tez podepnę się do pytania o zakres regulacji i sposób wykonania.

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 18 cze 2011, 17:36

Tuleja na wcisk wmontowana i obspawana
Obrazek
Obrazek

pierwsza wersja była taka jak widzicie wszystkie wysokości zostały zachowane tak jak w oryginalnym zawieszeniu. okazało sie jednak po zamontowaniu w samochodzie ze był niezadawalający efekt regulacji


wiec trzeba było skrócić jeszcze o 4 cm (o tyle jest niższy nowy wkład amortyzatora

tak jak tu :(mniej wiecej naszkicowałem o co mi chodzi bo nie mam zdjęć


Obrazek

najważniejsze przy skracaniu tej tulei poniżej zwrotnicy trzeba to robić w specjalnej ramie montażowej lub zaznaczyc sobie linią pionową tuleję żeby złożyć tak samo.

Dla bezpieczeństwa wmontowałem do środka tuleję stalową która ma średnice zewnętrzna taka jak tuleja zawieszenia ma wewnętrzną (na wcisk) należy pamiętać żeby wstawiana tuleja w środku miała taki prześwit żeby wszedł nam amortyzator.

Teraz zakres regulacji
nie mogę powiedziec z 100% dokładnościa ale jest tak
od -10mm (od standardowego zawieszenia)
do -80mm(od standardowego zawieszenia)
Czyli 70mm regulacji

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 27 cze 2011, 19:26

Podłącze się do tematu; otóż zastanawiam się nad włożeniem gwintu do mojej Audi B4 2.8 Ośka i mam pytanie czy bez przeróbek wszedłby gwint od Passata b4 ? Pozdro :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 cze 2011, 19:43

skizo, super podoba mi sie, opisales wszystkie problemy ktore na wstepie moga spotkac chetnego na taka modyfikacje, -70 moim zdaniem jest maksymalnym obnizeniem dla seryjnego kola 195/65/15/6,5J/ET37
napisz mi tylko ile planujesz wydac, czy to wogole sie oplaca, biorac pod uwage to stoi teraz na allegro?

bart0390, moim zdaniem nikt Ci nie pomoze, mozesz wrzucic zdjecie, mozesz tez sciagnac sobie kolo pomierzyc wszystkie plaszczyzny i dlugosci i sam nam odpowiesz na to pytanie

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 28 cze 2011, 13:00

skizo, A dało by rade przerobić tak by to miało regulacje do np -120 lub -140??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 cze 2011, 14:51

Zay na -140 to położysz kupę na ziemi tak że z miejsca nie ruszysz :-P

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 28 cze 2011, 22:30

Niki20 pisze:Zay na -140 to położysz kupę na ziemi tak że z miejsca nie ruszysz :-P
Oj tam od razu nie ruszę jak by to powiedzieć pomalutku i do przodu a to że klęknie na ziemi to wiem do tego doże ;-)

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 30 cze 2011, 20:39

po kolei bo widze ze zrobiło się zamiesanie troszkę

Bart - niestety nie ponieważ VW mialy zwrotnicę montowaną do McPersona a audi ma zwrotnicę montowaną w tulei amortyzatora (chyba że któraś wersja Audi miałą inaczej ...)

zayebatsu - niższa spręzyna o 4cmk i mozna miec regulacje do -120 ale wtedy standardowo na skręconym bedziesz miał jakie -50 czyli ze sporej gleby na jeszcze wiekszą glebę

-140 mazenia scietej glowy - jedynie przy 20 calowej feldze bo tak to przy feldze 15-16 bys miał koła w powietrzu bo by na brzuchu leżał

ja mam bodajże teraz -60 na 195/40/15 8" i jak wyjeżdżam z biedronki u mnie w mieście (sklep dla ubogich <ok> ) gdzie jest różnica w wysokości asfaltu i kostki brukowej jakieś 3-4 cm to podczas prostego zjazdu przyciera brzuchem

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 30 cze 2011, 21:07

skizo pisze: ja mam bodajże teraz -60 na 195/40/15 8" i jak wyjeżdżam z biedronki u mnie w mieście (sklep dla ubogich <ok> ) gdzie jest różnica w wysokości asfaltu i kostki brukowej jakieś 3-4 cm to podczas prostego zjazdu przyciera brzuchem
Poproszę o foto tego setupu :lol:

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 30 cze 2011, 21:35

prosze bardzo
Obrazek

przednia 195/40/15 8"
tylnia 195/45/15 9"

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 30 cze 2011, 21:41

Ładnie siedzi kurde ale bardziej mnie interesi skąd masz takie oponki 195/40/15?! ja nie widzę nigdzie ich , a i jak można to daj zdjęcia tych kółek/opon z bliska z boku/góry/dołu bo ciekawie wygląda te kółko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl