Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM 1,8S] Wysokie spalanie w mieście

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

[80 B3 PM 1,8S] Wysokie spalanie w mieście

Post autor: qnjvq » 15 cze 2011, 20:04

Bardzo proszę o pomoc.
Spalanie w mieście ~17L/100km, trasa w normie.
Nie mam instalacji gazowej.
Z rury czuć benzynę (jak jest odpalony silnik), lekko nierówne obroty na luzie (skaczą lekko ale czuć że co parę sekund zatrzęsie silnikiem i budą).
Hamowanie silnikiem, wciśnięcie sprzęgła po przyśpieszeniu skutkuje odgłosem w rurze jakbym jechał rajdówką, jakby paliwo "wybuchało" w wydechu.
Po odłączeniu kabli od czujnika (numer 3 na zdjęciu) trzyma równe 2tyś obrotów.
Wymienione świece, kable, kopułka, palec (wszystko Beru).
Po poczytaniu forum pomyślałem o wymianie czujnika, tylko jaki bo różnią się wyglądem:
taki czy taki
obydwa mają numer oryginału 025906041A :?:
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, na początku lipca wyjeżdżam na wakacje i daleko nie zajadę przy takim spalaniu <buu>

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 15 cze 2011, 21:40

sonde lambda sprawdź jeśli nie była wymieniana od nowości to wątpie że działa i sam czujnik też możesz sprawdzić miernikiem opór powinien mieć przy temp 20C 2000-3000 Ohm,a przy 80C 200-300 Ohm jak to sprawdzisz to daj znać. ;-)

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 15 cze 2011, 22:00

Hołowczyc20 pisze:sonde lambda sprawdź jeśli nie była wymieniana od nowości to wątpie że działa i sam czujnik też możesz sprawdzić miernikiem opór powinien mieć przy temp 20C 2000-3000 Ohm,a przy 80C 200-300 Ohm jak to sprawdzisz to daj znać. ;-)
Dzięki, jutro po pracy sprawdzę czujnik i dam znać.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 cze 2011, 22:12

Czujnik jest najważniejszy, po nim moze spaść spalanie nawet o 2-3litry. Tylko kup ori Boscha ja mam Toprana i trochę jeszcze za długo na ssaniu trzyma ale spalanie spadło. Sonda jak nawala to auto jest zamulone, na próbę odepnij ją powinna być różnica w mocy. Możesz ja wymienić na NGK, coś ponad 100zł. Ostatnia rzecz to dobrze ustaw zapło możesz troszke przyspieszyc bedzie sie lepiej z dołu zbierał, albo troszkę opóźnić lekko zamuli powyzej 5tys ale troszke spalanie spadnie.

Oczywiscie po wymianie czujnika i sondy reset komputera. Mnie PM palił po zakupie w porywach do 13l po miescie, teraz spokojnie schodze do 10,3-10,5 przy emeryckiej jeździe da sie ponizej 10.

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 16 cze 2011, 19:49

GerB3 pisze:
Czujnik numer 3.
Multimetr ustawiony na 20k Ohm pokazuje:
20C - 2,29 Ohm
90C - 0,20 Ohm
Wychodzi, że sprawny :/ chciałbym żeby to był czujnik :)


Sondy chyba sam nie odepnę. Chyba że obędzie się bez kanału?

Ustawienie zapłonu to już na pewno sam nie zrobię :(

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 16 cze 2011, 19:56

sonda wkrecona jest w kolektor wydechowy zlokalizuj wtyczke i odepnij i tak przy okazji moje ABT doiło 30l/100km :-P po wymianie sondy wróciło do normy

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 16 cze 2011, 20:06

Hołowczyc20 pisze:sonda wkrecona jest w kolektor wydechowy zlokalizuj wtyczke i odepnij i tak przy okazji moje ABT doiło 30l/100km :-P po wymianie sondy wróciło do normy
Sonda znajduje się w kolektorze od dołu (pod silnikiem)?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 cze 2011, 20:15

Z tego co pamiętam to jest dostęp do niej jest bezproblemowy od góry bo jest chyba w kolektorze zaraz przed łączeniem z "portkami".

Zrób kilka kilometrów i nie gasząc auta spróbuj wybłyskać kody samodiagnozy (kody migowe/błyskowe).

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 16 cze 2011, 22:39

pownieneś ją widzieć jak podniesiesz maske jest wkrecona w kolektor wydechowy chyba z prawej strony stojać przodem do samochodu,a z wyglądu podobna jest do świecy tyle że wychodzi od niej 1 kabel z tego co pamiętam

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 17 cze 2011, 21:35

Po waszej pomocy znalezienie sondy było banalne :)

Jazda z podłączoną sondą 4-4-4-4 - brak błędów.
Po odłączeniu sondy 2-3-4-2 - sonda nie podłączona :)
Różnica: bez sondy lekko szarpał na biegu jałowym.

Jeszcze raz sprawdziłem czujnik temp. od ECU i jest ok, ale zobaczyłem że wtyczka się rozpada i jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.

Dałem całą wtyczkę, przeczyściłem styki. Zrobię adaptację, pojeżdżę, sprawdzę spalanie i dam znać. Póki co dziękuję bardzo za pomoc <piwo>

PS. Na forum znalazłem, to ma sens?:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 cze 2011, 22:09

qnjvq pisze:jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dlatego wymień czujnik na nowy z nową uszczelką i wkręć go najlepiej na silikonie bo tak to dalejh bedzie płyn leciał do wtyczki i robił zwarcie.

qnjvq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2010, 22:00

Post autor: qnjvq » 17 cze 2011, 22:15

GerB3 pisze:
qnjvq pisze:jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dlatego wymień czujnik na nowy z nową uszczelką i wkręć go najlepiej na silikonie bo tak to dalejh bedzie płyn leciał do wtyczki i robił zwarcie.
Masz racje.
Proszę napisz tylko taki czy taki :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 cze 2011, 22:38

Mi się wydaje że ten pierwszy - wkręcany. Zresztą zobacz czy króciec z czujnikami masz metalowy czy z plastiku bo przy metalowym były wkręcane. Ale co do wkręcanych to też są dwa rodzaje gwintu więc upewnij się jaki masz u siebie.
Ja kiedyś wysłałem ojca aby kupił mi czujnik do silnika PP po numerze i dali mu ze złym gwintem. Musiałem przegwintować otwór w tym króćcu bo oryginalnie szedł z "drobnym gwintem".

Oryginalnie dla PM z 1990roku ma on numer 025906041A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1123165/

Jak wklepuje ten numer to wyskakuje ten drugi wciskany i zabezpieczany zawleczką :roll: .

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 cze 2011, 14:59

Ma być na 100% taki tylko sprawdź jeszcze numer dokłądnie

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-g ... 03874.html

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 18 cze 2011, 16:40

w ASO taki czujnik kosztuje około 63zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl