[80 B3 PM 1,8S] Wysokie spalanie w mieście
[80 B3 PM 1,8S] Wysokie spalanie w mieście
Bardzo proszę o pomoc.
Spalanie w mieście ~17L/100km, trasa w normie.
Nie mam instalacji gazowej.
Z rury czuć benzynę (jak jest odpalony silnik), lekko nierówne obroty na luzie (skaczą lekko ale czuć że co parę sekund zatrzęsie silnikiem i budą).
Hamowanie silnikiem, wciśnięcie sprzęgła po przyśpieszeniu skutkuje odgłosem w rurze jakbym jechał rajdówką, jakby paliwo "wybuchało" w wydechu.
Po odłączeniu kabli od czujnika (numer 3 na zdjęciu) trzyma równe 2tyś obrotów.
Wymienione świece, kable, kopułka, palec (wszystko Beru).
Po poczytaniu forum pomyślałem o wymianie czujnika, tylko jaki bo różnią się wyglądem:
taki czy taki
obydwa mają numer oryginału 025906041A :?:
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, na początku lipca wyjeżdżam na wakacje i daleko nie zajadę przy takim spalaniu <buu>
Spalanie w mieście ~17L/100km, trasa w normie.
Nie mam instalacji gazowej.
Z rury czuć benzynę (jak jest odpalony silnik), lekko nierówne obroty na luzie (skaczą lekko ale czuć że co parę sekund zatrzęsie silnikiem i budą).
Hamowanie silnikiem, wciśnięcie sprzęgła po przyśpieszeniu skutkuje odgłosem w rurze jakbym jechał rajdówką, jakby paliwo "wybuchało" w wydechu.
Po odłączeniu kabli od czujnika (numer 3 na zdjęciu) trzyma równe 2tyś obrotów.
Wymienione świece, kable, kopułka, palec (wszystko Beru).
Po poczytaniu forum pomyślałem o wymianie czujnika, tylko jaki bo różnią się wyglądem:
taki czy taki
obydwa mają numer oryginału 025906041A :?:
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, na początku lipca wyjeżdżam na wakacje i daleko nie zajadę przy takim spalaniu <buu>
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Czujnik jest najważniejszy, po nim moze spaść spalanie nawet o 2-3litry. Tylko kup ori Boscha ja mam Toprana i trochę jeszcze za długo na ssaniu trzyma ale spalanie spadło. Sonda jak nawala to auto jest zamulone, na próbę odepnij ją powinna być różnica w mocy. Możesz ja wymienić na NGK, coś ponad 100zł. Ostatnia rzecz to dobrze ustaw zapło możesz troszke przyspieszyc bedzie sie lepiej z dołu zbierał, albo troszkę opóźnić lekko zamuli powyzej 5tys ale troszke spalanie spadnie.
Oczywiscie po wymianie czujnika i sondy reset komputera. Mnie PM palił po zakupie w porywach do 13l po miescie, teraz spokojnie schodze do 10,3-10,5 przy emeryckiej jeździe da sie ponizej 10.
Oczywiscie po wymianie czujnika i sondy reset komputera. Mnie PM palił po zakupie w porywach do 13l po miescie, teraz spokojnie schodze do 10,3-10,5 przy emeryckiej jeździe da sie ponizej 10.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Po waszej pomocy znalezienie sondy było banalne
Jazda z podłączoną sondą 4-4-4-4 - brak błędów.
Po odłączeniu sondy 2-3-4-2 - sonda nie podłączona
Różnica: bez sondy lekko szarpał na biegu jałowym.
Jeszcze raz sprawdziłem czujnik temp. od ECU i jest ok, ale zobaczyłem że wtyczka się rozpada i jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dałem całą wtyczkę, przeczyściłem styki. Zrobię adaptację, pojeżdżę, sprawdzę spalanie i dam znać. Póki co dziękuję bardzo za pomoc
PS. Na forum znalazłem, to ma sens?:
Jazda z podłączoną sondą 4-4-4-4 - brak błędów.
Po odłączeniu sondy 2-3-4-2 - sonda nie podłączona
Różnica: bez sondy lekko szarpał na biegu jałowym.
Jeszcze raz sprawdziłem czujnik temp. od ECU i jest ok, ale zobaczyłem że wtyczka się rozpada i jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dałem całą wtyczkę, przeczyściłem styki. Zrobię adaptację, pojeżdżę, sprawdzę spalanie i dam znać. Póki co dziękuję bardzo za pomoc
PS. Na forum znalazłem, to ma sens?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mi się wydaje że ten pierwszy - wkręcany. Zresztą zobacz czy króciec z czujnikami masz metalowy czy z plastiku bo przy metalowym były wkręcane. Ale co do wkręcanych to też są dwa rodzaje gwintu więc upewnij się jaki masz u siebie.
Ja kiedyś wysłałem ojca aby kupił mi czujnik do silnika PP po numerze i dali mu ze złym gwintem. Musiałem przegwintować otwór w tym króćcu bo oryginalnie szedł z "drobnym gwintem".
Oryginalnie dla PM z 1990roku ma on numer 025906041A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1123165/
Jak wklepuje ten numer to wyskakuje ten drugi wciskany i zabezpieczany zawleczką :roll: .
Ja kiedyś wysłałem ojca aby kupił mi czujnik do silnika PP po numerze i dali mu ze złym gwintem. Musiałem przegwintować otwór w tym króćcu bo oryginalnie szedł z "drobnym gwintem".
Oryginalnie dla PM z 1990roku ma on numer 025906041A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1123165/
Jak wklepuje ten numer to wyskakuje ten drugi wciskany i zabezpieczany zawleczką :roll: .
Ma być na 100% taki tylko sprawdź jeszcze numer dokłądnie
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-g ... 03874.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-g ... 03874.html
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec