Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 16 cze 2011, 08:21

No właśnie w moim przypadku nakrętka trzymająca wkład była by nie do odkręcenia bez wyjęcia. Najkorzystniejsze rozwiązanie jak dla mnie to wyjęcie całości razem ze zwrotnicą (pod warunkiem ze uda się odkręcić śrubę przegubu), jeżeli nie u mnie zbieżność plus kąty wyniosła 120zł

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 16 cze 2011, 11:32

Popatrzcie Panowie co ja zrobiłem z ramieniem McPersona . Tak jak już ktoś wyżej pisał , dwa dni napier..dzielałem młotkiem tu gdzie żółte strzałki i końcówka ani drgnęła .
Oczywiście z przeciwnej strony uderzania podkładałem kawał metalowego buca i też nic . Próbowałem też walić bez ściągacza , eeetamm - ani drgnęło .
I taki sponiewierany ( ,,,,rwa płakać mi się chciało ) wpadłem na pomysł żeby toto podgrzać . Ale czym ? , palnik u mnie odpadał , bo widziałem już demolki przy jego użyciu .

Obrazek

Zacząłem gniazdo tego ramienia polewać strumykiem gotowanej wody . Zaznaczam że samo gniazdo żeby na ile to było możliwe nie podgrzewać stożka tej cholernej końcówki .
I kiedy wylałem z czajnika ( ok. 2l ) , wylazłem po młotek żeby przypi....erniczyć , ja przychodzę a tu opadnięte i trzyma się tylko na tej nakrętce .
Nic tylko patent i Nobel .
Nakrętkę zaznaczałem na czerwono na inną okoliczność , chyba chodziło tam o jej piłowanie brzeszczotem jak się gwint w niej zerwie i pokazanie przy tym ,że miejsca tam jest dużo na te manewry .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 cze 2011, 15:42

ja dziś kupiłem taki ściągacz: http://allegro.pl/yato-yt-0615-sciagacz ... 55968.html kiedyś użyłem podobnego i wystarczyły 3 uderzenia miodkiem i drążek wyskoczył jednak tamten był robiony i niestety uszkadzał gumę na końcówce.ten jest trochę inny bo z jednaj strony jest prosty a z drugiej wycięty.i teraz moje pytanie do kogoś kto już używał takiego ściągacza która stronę najlepiej włożyć od strony gumy by jej nie uszkodzić??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 cze 2011, 18:45

Ja na razie kupiłem coś takiego http://allegro.pl/sciagacz-do-przegubow ... 26055.html i spełniam moje oczekiwania tak jak ci chyba pisałem nie dawno wymieniałem amortyzatory u kolegi z forum w tdi i był faktycznie problem z odkręceniem tej nakrętki trzymającej wkład amortyzatora konkretne imadło i konkretny klucz i poszło natomiast ja u siebie jedną nakrętkę musiałem ciąć gumówką tak aby nie uszkodzić gwintu i poszło tak to jest jak coś jest od nowości nie odkręcane ;-)

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 16 cze 2011, 18:46

hudy pisze:włąsnie czytałem że ty tak robiłeś...mówisz że podniosłeś samochód z dwóch strona i wtedy wszystko się poluzowało.możliwe że tak spróbuje to zrobić na początek a jak to nie pomoże to wtedy będę kombinował z tymi drążkami by je ściągnąć.a powiedz mi Piotrek czy odkręcałeś te dwie śruby na dole trzymające mcperson czy ich tez nie ruszałeś tylko odkręciłeś amortyzator na górze?? aha no i jak sobie poradziłeś z ta nakrętka trzymającą amortyzator jak tego nie wyciągałeś a miejsca jest tam jak na lekarstwo...

Śrub mocujących zwrotnicę nie ruszałem, drążków kierowniczych i stabilizatora też nie tykałem.

Opiszę swoją wymianę, niestety załączam tylko 1 fotkę robiłem to na dwie osoby.

1. Zaczynam od założenia ściągacza sprężyn bez zdejmowania koła i podnoszenia auta podnośnikiem. Najlepiej jak druga osoba dociska auto do gleby wtedy można je bardziej ścinąć. Dokręcam tylko ręką.

2. Podnoszę auto podnośnikiem ze strony gdzie chcę wymienić amor. W momencie podnoszenia sprężyna ściska się sama:)

3. Zdejmuję koło.

4. Odkręcam amortyzator od góry od strony kielicha.

5. Kluczem do rur rozmiar 1 i 1/2 cala odkręcam nakrętkę mocującą amortyzator do kolumny.
Mniej więcej wygląda to tak ja na zdjęciu poniżej, tylko że ładniej trzeba uchwycić nakrętkę. Tak jak pisał kolodzieju, chwytamy przy samej górze aby jej nie zaciskać na gwincie.
Obrazek

Oczywiście nakrętka jest ostukana młotkiem i opskiana odrdzewiaczem i WD40.

6. Po tym jak nakrętka puści (dużo siły potrzeba!) podnoszę drugą stronę auta drugim podnośnikiem i cała robiona kolumna opada niżej, przez to możliwe do wykonania będzie to co następuje w punkcie 7. Ale uwaga tu trzeba zachować szczególną ostrożność bo auto na dwóch podnośnikach jest mało stabilne!

7. Następnie zdejmujemy wszystko po kolei z robionego amora tzn: poduszkę, talerzyk, podkładkę, gumową osłonę i nakrętkę amora. Oczywiście wyciągamy to dołem z pod nadkola, trzeba wcisnąć tłoczysko amora w dół. Samą sprężynę zostawiamy w spokoju.
(Prawdę mówiąc po podniesieniu drugim podnośnikiem poduszka wymienianego amora sama wypadła mi z nadkola:))

8. Stary amortyzator wyciągamy górą przez otwór w kielichu.

9. Nowy amor też wkładamy górą przez otwór w kielichu, ale ponieważ jest on twardszy i trudniejszy do ściśnięcia cała operacja wkładania wszystkiego na tłoczysko wymaga więcej siły, cierpliwości i sprytu. No i klucza płaskiego rozmiar 14 którym chwyciłem tłoczysko amora przy gwincie i ciągnąłej je w dół.

10. Po założeniu wszystkiego nasz pomocnik opuszcza podnośnik numer 2 po przeciwnej stronie autka. My w tym czasie dbamy o to aby wszystko było ładnie nadziene na tłoczysko i poduszka prawidłowo siedziała w swoim gnieździe.

11. Przykręcamy nakrętkę mocującą amor do kolumny. Jeśli zrobimy to zbyt słabo podczas jazdy na nierównościach wkład będzie stukał w kolumnie. Mi niestety tak się zdarzyło i musiałem dokręcać ale to chwila roboty.

12. Wstępnie dokręcam amortyzator od góry.

13. Zakładam koło i opuszczam autko pilnując aby sprężyna ładnie ułożyła sie w talerzykach.

14. Zdejmuję ściskacze i w pełni dokręcam amortyzator od góry.

Czas operacyjny: pierwsza strona 4h druga strona 40min. Druga strona szybciej bo człowiek się uczy. Mam nadzieję, że nic nie pominąłem, trudno wszystko opiać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 cze 2011, 19:37

sama wymiana jak widzę nie jest skomplikowana.nawet jest kilka filmików w necie gdzie to jest fajnie opisane.mnie tylko jak na razie martwi jak wybić końcówki drążka bez ich uszkodzenia <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 cze 2011, 19:53

hudy pisze:mnie tylko jak na razie martwi jak wybić końcówki drążka bez ich uszkodzenia <ok>
Najprościej to zainwestować w ściągacz, niestety taki za 30zł to może wystarczyć tylko na raz :roll:
Inny sposób to poluzowanie śruby i 2 młotki, uderzamy w miejscu mocowania końcówki z dwóch stron do momentu aż nie puści.

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 16 cze 2011, 19:55

Rafio 83 łoj drogo strasznie u ciebie u mnie kąt i zbieżność komputerowo 70zł kosztuje właśnie sposób na dwa młotki często skutkuje

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 cze 2011, 21:40

będę próbował.na razie czekam na amorki.co do kąta i zbieżności to faktycznie drogo.u mnie zbieżność 50zł + 10zł za kąt ok koła...

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 17 cze 2011, 08:17

Być może warsztat nie oszukał ale od początku gadali ze zbieżność 50zł a z kątami 120zł

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 cze 2011, 10:50

panowie w poniedziałek będę miał cały komplet i będę wymieniał ale mam dwa pytania.ponieważ znajomy po kosztach załatwi mi cały zestaw więc ceny będą niższe ale chciałem amorki kayaba jednak będzie miał dopiero za tydzień.na razie zaproponował mi sachsy za 115zł sztuka.i teraz się zastanawiam czy je brać czy czekać na kayaby???? a drugie pytanie jakie w końcu wchodzą do nas poduszki bo znajomy ma zielone i czarne.te zielone są tańsze więc wolał bym by to one pasowały <ok>

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 17 cze 2011, 11:30

ja mam czarne...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 cze 2011, 15:53

a wchodzą te zielone też czy nie bo czytałem na forum i każdy ma inne zdanie ale prawie nikt nie wie jakie zakładał <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 17 cze 2011, 21:23

A ja mam niebieskie i co z tego, na kolory nie patrzcie
ps. śmiało bierz saschy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 cze 2011, 11:37

a co z tymi wkładkami centrującymi o których autor tematu pisał.są w każdym zestawie z amortyzatorami??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl