[B4 ABK] Po wymianie rozrzadu stukaja zawory
[B4 ABK] Po wymianie rozrzadu stukaja zawory
Witam mam oto taki problem po wymianie paska zaczęły się ostre stuki
pod pokrywa zaworów rozrząd sprawdzany już kilka razy wydaje się być
ok . A dodam jeszcze ze wymieniałem uszczelkę na łączeniu korektora z
tłumikiem i wydaje mi się ze zasłania polowe otworów. A możne jest
wydech zapchany ?AUDI 80 2.0 silnik ABK
pod pokrywa zaworów rozrząd sprawdzany już kilka razy wydaje się być
ok . A dodam jeszcze ze wymieniałem uszczelkę na łączeniu korektora z
tłumikiem i wydaje mi się ze zasłania polowe otworów. A możne jest
wydech zapchany ?AUDI 80 2.0 silnik ABK
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak raczej być nie powinno. Jak połowa przekroju wydechu będzie zasłonięta to zmulisz auto. Po za tym mogę pojawiać się różne nieprzewidziane zjawiska w wydechu.adam2130 pisze:A dodam jeszcze ze wymieniałem uszczelkę na łączeniu korektora z
tłumikiem i wydaje mi się ze zasłania polowe otworów.
Co do głównego problemu to nie widzę innego związku między stukaniem zaworów a wymianą paska jak jego złe założenie w konsekwencji uderzaniem zaworów o tłoki. Chyba że to zbieg okoliczności że problem pojawił się w tym samym momencie.
Na początek (jeśli rozrząd faktycznie jest ok) sprawdziłbym jeszcze ciśnienie oleju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Skoro było grzebane przy wydechu to może spaliny furgoczą przez jakąś nieszczelność i wydają dźwięk jak stukające popychacze.
A może zmieniany był olej przy okazji wymiany rozrządu.
Jeszcze jedna opcja to sprawdzenie zapłonu bo jeśli został przestawiony wałek pośredni to zmieni się też ustawienie zapłonu. Auto po wymianie paska nie osłabło :?:
A może zmieniany był olej przy okazji wymiany rozrządu.
Jeszcze jedna opcja to sprawdzenie zapłonu bo jeśli został przestawiony wałek pośredni to zmieni się też ustawienie zapłonu. Auto po wymianie paska nie osłabło :?:
To mam kilka pytań czy jest możliwość sprawdzenia rozrządu bez ściągania dolnych osłon , wałek pośredni był źle ustawiony przed demontażem rozrządu i chciałem zrobić żeby było ok i tu moje pytanie jak ustawić zapłon tak żeby dojechać do warsztatu bo nie mam sprzętu do ustawienia zapłonu wiem ze na kole zamachowym są 2 znaki 0 i I na który ustawiać zapłon
[ Dodano: 2011-06-17, 18:49 ]
Jeszcze nie wiem bo nie wyjechałem z garażu
olej tez był wymieniany
[ Dodano: 2011-06-17, 18:49 ]
aldi pisze: Auto po wymianie paska nie osłabło :?:
Jeszcze nie wiem bo nie wyjechałem z garażu
olej tez był wymieniany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, na osłonie i kole pasowym wału masz znaki (strzałka na osłonie lekkie nacięcie na kole pasowym).adam2130 pisze:czy jest możliwość sprawdzenia rozrządu bez ściągania dolnych osłon
Albo możesz ustawić wał korobowy na znak 0 na kole zamachowym.
Zapłon można ustawić na słuch (ustawić aparat zapłonowy tak aby silnik miał najwyższe obroty na obrotach biegu jałowego) jeśli nie posiada się sprzętu.
Co do ustawiania zapłonu w ABK to jest na forum opisana cała procedura. https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... t27424.htm
A jednak był rozrząd przestawiony o ząbek ustawiłem zapłon jak radził aldi jest ok tylko podczas wciśnięcia pedału gazu przez chwile graja zawory tak jak i podczas uruchamiania jest jeszcze jedna sprawa jak stoi na wolnych obrotach co jakiś czas jest tak jakby sam dodawał gazu wchodzi trochę na obroty i spada . Zauważyłem ze sonda jest urwana i tu moje pytanie czy można zastosować jakąś ina bo akurat mam ale nie od audi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może ustawiłeś zapłon gdy ECU na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego opóźniło zapłon. A teraz na chwilę przyspiesza i go do pozycji wyjściowej wykrywa stukanie, opóźnia i tak w kółko. Taka moja teoria. Najlepiej abyś miał właściwie ustawiony zapłon.adam2130 pisze:A jednak był rozrząd przestawiony o ząbek ustawiłem zapłon jak radził aldi jest ok tylko podczas wciśnięcia pedału gazu przez chwile graja zawory tak jak i podczas uruchamiania jest, jeszcze jedna sprawa jak stoi na wolnych obrotach co jakiś czas jest tak jakby sam dodawał gazu wchodzi trochę na obroty i spada
Jeśli grają przy dodaniu gazu to spróbuj opóźnić zapłon, przekręć aparat zapłonowy lekko w stronę w którą kręci się palec (zgodnie z ruchem wskazówek zegarka jak dobrze pamiętam). I wtedy zobacz czy ucichną przy dodawaniu gazu.
Jeśli ma takie same kable i tego samego koloru to można jeśli ma inne kolory kabli albo inną ilość przewodów to trzeba przestudiować co to jakiego typu to sonda.adam2130 pisze:tu moje pytanie czy można zastosować jakąś ina bo akurat mam ale nie od audi
Ostatecznie możesz podłączyć sam kabel sygnałowy i masę ewentualnie jeśli sonda ma na nią wyjście.
Problem rozwiązany po ustawieniu rozrządu i zapłonu okazało się jeszcze ze sprężyna w przepływomierzu była zbyt mocno napięta.
Mam jeszcze tylko takie pytanie czy takim interfejsem usunę błędy poduchy i abs
http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-g ... 77714.html
http://allegro.pl/adapter-obd1-obd-1-va ... 34638.html
Mam jeszcze tylko takie pytanie czy takim interfejsem usunę błędy poduchy i abs
http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-g ... 77714.html
http://allegro.pl/adapter-obd1-obd-1-va ... 34638.html