Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] pulsujace oświetlenie...

robson2110
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 wrz 2007, 01:36

[80 B3] pulsujace oświetlenie...

Post autor: robson2110 » 02 wrz 2007, 01:50

Mam problem przy wolnych obrotach silnika szybko pulsuje całe oświetlenie i wnętrza i zew etrzne, sytuację poprawia podniesienie obrotów silnika.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 10:41 przez robson2110, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 02 wrz 2007, 02:13

Bardzo prawdopodobne, że jest to objaw uszkodzonego regulatora napięcia lub padła któraś dioda w alternatorze...

Napisz czy kontrolka ładowania zachowuje się normalnie tzn. czy gaśnie po zapaleniu silnika, czy żarzy się słabo itp..

Aaaa.. i sprawdź czy przewód masowy silnik-nadwozie nie jest obluzowany, uszkodzony..

Napięcie na klemach akumulatora (przy pracującym silniku) powinno wynosić od min 13,8V do max 14,5V niezależnie od obrotów silnika. Każda odchyłka w górę lub w dół świadczy o jakiejś nieprawidłowości..
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 13:08 przez pawelbicz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2007, 12:13

Ja mam coś podobnego. Odpalam samochód. Przez chwile jest wszytsko dobrze (chyba do momentu w którym jeszcze po odpaleniu świece grzeją). Potem na przykład lampka wnętrza zaczyna migotać, to samo ze światłami. Dodam obrotów i jest dobrze. W poniedziałek sprawdze tą masę, ale wątopie żeby to była ona. Co do kontrolki ładowania to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 03 wrz 2007, 21:36

Ja bym stawiał na masę, coś gdzieś się wam poluzowało ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2007, 21:44

Ale zaraz po odpaleniu wszytsko jest dobrze. Dopiero po chwili zaczyna mrógać , chyba jak podgrzewanie świec sie wyłączy. Strasznie dziwne to jest. Bo wychodzi na to że zaczyna mrugać gdy spada pobór prądu.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 wrz 2007, 21:48

pawelbicz pisze:Bardzo prawdopodobne, że jest to objaw uszkodzonego regulatora napięcia lub padła któraś dioda w alternatorze...
To jest prawidłowa diagnoza tej usterki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2007, 21:58

A jeśli można by prosić o szczegóły o co dokłdnie chodzi. Co to jest ten regulator napięcia, gdzie to można znaleźć i jak naprawić :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 wrz 2007, 23:36

Regulator napięcia stanowi jedną całość ze szczotkotrzymaczem i jest zamontowany w alternatorze. (dotyczy alternatora Bosch) Regulator elektroniczny w tym wykonaniu jest elementem nienaprawialnym, można co najwyżej na upartego w tym całym zespole wymienić szczotki (może pomoże gdy były zbyt krótkie), ale to samemu regulatorowi życia nie przywróci.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 wrz 2007, 00:22

Hmy, narazie i tak nie będę miał czasu żeby zajrzeć do tego alternatora. Jak do tej pory problemów z ładowaniem nie miałem żadnych. Nie raz słuchało sie godzinkami radyjka w garażu podczas grzebania przy autku a akumulator nawet nie w minimalnym stopniu nie stracił na mocy.

A czy jest jakiś sposób (mam na myśli domowy) aby sprawidzić czy ten regulator padł :?: i czy jego nie działanie ma jakiś wpyw na prace silnika :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 wrz 2007, 10:07

Może być tak, że regulator jest uszkodzony i po prostu Ci przeładowuje akumulator. Żeby samodzielnie sprawdzić regulator potrzebujesz żarówki 10 Watt, woltoierza i zasilacza o wydajności prądowej co najmniej 1 Amper z możliwością regulacji napięcia w zakresie 10 - 15 Volt.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 wrz 2007, 11:24

Domyślam się że przy przeładowaniu grzałby się akumulator. Mam dość stary ten aku, bo z 97 roku no i puszcza już kwas. Puki trzyma to nic nie zamierzam z nim robić, ale teraz jak tak pomyśle to byloby to ligiczne. Przeładowany akumulator grzeje sie bardziej i puszcza kwas :-/

A czy ten regulator można wymienić i jakie jego koszty by były :?:

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 04 wrz 2007, 12:28

Zamiennik FEBI ok. 40 zł , BOSCH ok. 100 zŁ (zakładam, że masz alternator BOSCH)

Wyjmujesz go odkręcając dwie śrubki z tyłu alternatora (jest w całości razem ze szczotkami)

Tylko uważaj przy montażu żeby nie połamać szczotek.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 wrz 2007, 12:51

czarekj pisze:można co najwyżej na upartego w tym całym zespole wymienić szczotki (może pomoże gdy były zbyt krótkie)
I to jest moim zdaniem powodem. Dokładnie to samo miałem w golfie. Po wymianie szczotek wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 wrz 2007, 13:00

Wymienić szczotki to chyba nie jest dużo roboty a koszty chyba też nie tak duże, więc może na początek od tego zaczne, jak znajde chwile wolnego.

robson2110
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 wrz 2007, 01:36

Post autor: robson2110 » 04 wrz 2007, 18:57

Dzięki za różne rady. Sprawdziłem przewód masowy z budy do silnika - trzyma solidnie, nie jest uszkodzony, jest ok, potem zmierzyłem napięcie ładowania w całym zakresie obrotów - jest w normie 14-14,30 V (dodam że dwa lata temu regulator napięcia był wymieniany), akumulator jest nowy nie ma z nim żadnych problemów a kontrolka ładowania nawet się nie żarzy, sprezyzuję trochę objawy: wydawało się że po dodaniu obrotów oświetlenie przestaje pulsowac ale przy dokładnym przyjrzeniu się kontrolkom na tablicy rozdzielczej np ssania zauważyłem, że po prostu szybciej migocze. Stawiam chyba na uszkodzoną diodę alternatora. Proszę o infomacje gdzie można kupic i za ile (alternator BOSCH).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl