[80 B3] pulsujace oświetlenie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 01:36
[80 B3] pulsujace oświetlenie...
Mam problem przy wolnych obrotach silnika szybko pulsuje całe oświetlenie i wnętrza i zew etrzne, sytuację poprawia podniesienie obrotów silnika.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 10:41 przez robson2110, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Bardzo prawdopodobne, że jest to objaw uszkodzonego regulatora napięcia lub padła któraś dioda w alternatorze...
Napisz czy kontrolka ładowania zachowuje się normalnie tzn. czy gaśnie po zapaleniu silnika, czy żarzy się słabo itp..
Aaaa.. i sprawdź czy przewód masowy silnik-nadwozie nie jest obluzowany, uszkodzony..
Napięcie na klemach akumulatora (przy pracującym silniku) powinno wynosić od min 13,8V do max 14,5V niezależnie od obrotów silnika. Każda odchyłka w górę lub w dół świadczy o jakiejś nieprawidłowości..
Napisz czy kontrolka ładowania zachowuje się normalnie tzn. czy gaśnie po zapaleniu silnika, czy żarzy się słabo itp..
Aaaa.. i sprawdź czy przewód masowy silnik-nadwozie nie jest obluzowany, uszkodzony..
Napięcie na klemach akumulatora (przy pracującym silniku) powinno wynosić od min 13,8V do max 14,5V niezależnie od obrotów silnika. Każda odchyłka w górę lub w dół świadczy o jakiejś nieprawidłowości..
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 13:08 przez pawelbicz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam coś podobnego. Odpalam samochód. Przez chwile jest wszytsko dobrze (chyba do momentu w którym jeszcze po odpaleniu świece grzeją). Potem na przykład lampka wnętrza zaczyna migotać, to samo ze światłami. Dodam obrotów i jest dobrze. W poniedziałek sprawdze tą masę, ale wątopie żeby to była ona. Co do kontrolki ładowania to wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Regulator napięcia stanowi jedną całość ze szczotkotrzymaczem i jest zamontowany w alternatorze. (dotyczy alternatora Bosch) Regulator elektroniczny w tym wykonaniu jest elementem nienaprawialnym, można co najwyżej na upartego w tym całym zespole wymienić szczotki (może pomoże gdy były zbyt krótkie), ale to samemu regulatorowi życia nie przywróci.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, narazie i tak nie będę miał czasu żeby zajrzeć do tego alternatora. Jak do tej pory problemów z ładowaniem nie miałem żadnych. Nie raz słuchało sie godzinkami radyjka w garażu podczas grzebania przy autku a akumulator nawet nie w minimalnym stopniu nie stracił na mocy.
A czy jest jakiś sposób (mam na myśli domowy) aby sprawidzić czy ten regulator padł :?: i czy jego nie działanie ma jakiś wpyw na prace silnika :?:
A czy jest jakiś sposób (mam na myśli domowy) aby sprawidzić czy ten regulator padł :?: i czy jego nie działanie ma jakiś wpyw na prace silnika :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Domyślam się że przy przeładowaniu grzałby się akumulator. Mam dość stary ten aku, bo z 97 roku no i puszcza już kwas. Puki trzyma to nic nie zamierzam z nim robić, ale teraz jak tak pomyśle to byloby to ligiczne. Przeładowany akumulator grzeje sie bardziej i puszcza kwas
A czy ten regulator można wymienić i jakie jego koszty by były :?:
A czy ten regulator można wymienić i jakie jego koszty by były :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 01:36
Dzięki za różne rady. Sprawdziłem przewód masowy z budy do silnika - trzyma solidnie, nie jest uszkodzony, jest ok, potem zmierzyłem napięcie ładowania w całym zakresie obrotów - jest w normie 14-14,30 V (dodam że dwa lata temu regulator napięcia był wymieniany), akumulator jest nowy nie ma z nim żadnych problemów a kontrolka ładowania nawet się nie żarzy, sprezyzuję trochę objawy: wydawało się że po dodaniu obrotów oświetlenie przestaje pulsowac ale przy dokładnym przyjrzeniu się kontrolkom na tablicy rozdzielczej np ssania zauważyłem, że po prostu szybciej migocze. Stawiam chyba na uszkodzoną diodę alternatora. Proszę o infomacje gdzie można kupic i za ile (alternator BOSCH).