Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 cze 2011, 12:01

Z prawej strony w woreczku masz to co jest załączone do Kayaby
http://i53.tinypic.com/epf3w6.jpg

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2011, 15:31

kurcze jutro mam zamiar zabrać się za wymianę i nigdzie nie mogę znaleźć imbusa 7mm bo akurat taki jest mi potrzebny.masakra u znajomego kiedyś dokręcaliśmy ta górną śrubę i miał imbus 6mm...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 cze 2011, 15:40


Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2011, 16:12

no tak ale kupować imbusów na allegro to mija się z celem.imbus 2zł a przesyłka 5 razy tyle <ok> muszę w sklepach poszukać tym bardziej że jutro chcę z tym robić...dziwi mnie tylko to że znajomy miał amory na imbus 6mm a ja mam 7mm...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 cze 2011, 16:25

Ja jak zmieniałem amory i imbus nic nie dał 6 za mały 7 za duży to wbiłem torx-a i poszło, a imbusa kup w pierwszym lepszym sklepie koszt kilku zł chyba Cie nie przerazi ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2011, 19:27

aha i ostatnie pytanie.śruby trzymające mc persona do zwrotnicy przykręcamy silnie jak samochód jest na podnośniku czy jak postawimy go na kołach??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 20 cze 2011, 20:35

Skręcanie na kołach tyczy się tulei wahacza (jak skręcisz na podniesionym szybciej się kończą), zwrotnicę możesz skręcać jak masz furę w górze. W miejscu łączenia Maca i zwrotnicy nie masz elementów gumowych.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 cze 2011, 22:00

wymieniłem dziś amory z przodu.cała operacja zajęła mi 5 godzin z czego godzinę męczyłem się z końcówką drążka kierowniczego i z łącznikiem stabilizatora.największy problem jaki napotkałem to po pierwsze te nieszczęsne gałki o których wspomniałem i nakrętka amortyzatora z nią była masakra... co wam powiem ciekawego.już nigdy nie pojadę na te pieprzone trzepaczki na stacji diagnostycznej.wyobraźcie sobie że po badania amortyzatorów wyszło mi że przód ma 75 i 73 % a po wyjęciu amortyzatorów okazało się że olej wyciekł do kolumny a amortyzator po prostu rozleciał mi się na dwie części.jak jeszcze był w mcpersonie po naciśnięciu schodził dość szybko na dół ale już się nie podnosił... a o to stare rozwalone amortyzatory i kupa oleju po nich

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 cze 2011, 06:42

hudy pisze:wyobraźcie sobie że po badania amortyzatorów wyszło mi że przód ma 75 i 73 %
To badanie daje wynik w jakiej kondycji jest całe zawieszenie, a nie tylko amortyzatory :!:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2011, 16:19

axell pisze:To badanie daje wynik w jakiej kondycji jest całe zawieszenie, a nie tylko amortyzatory :!:
no nie wiem.jeśli chodzi o amorki i sprężyny to się zgodzę ale raczej nic po za tym...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 cze 2011, 16:24

Łukasz jak wiesz olej jest już zalany w kolumnach a co do końcówki drążka jakbyś miał ściągacz to pewnie byś sie nie namęczył.Dlatego ja uważam że badanie na trzepakach jest średnio wiarygodne jak mogą być 70 parę procę sprawne amortyzatory w aucie które ma 15 lat i pewnie jeszcze pewnie nigdy nie były wymieniane tak do tej pory sie przynajmniej spotkałem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2011, 20:16

byłem dziś ustawić zbieżność i pytam się gościa jak to jest z tymi trzepaczkami.on mi mówi że to jest wiarygodne w samochodach gdzie zawieszenie nie jest twardo zestrojone i ogromny wpływ na to ma sprężyna. co do amortyzatorów to moje były w taki stanie że jak wcisnąłem tłok to olej spryskał mi garaż aż pod sufit <ok>

aha i do ludzi którzy będą wymieniać przednie amortyzatory.jak przed rozebraniem kolumny zaznaczycie sobie śrubokrętem w którym miejscu łączy się ze zwrotnica to kąty wam się nie przestawią i nie musicie robić zbieżności.ja włąsnie tak zaznaczyłem.następnie skręciłem zgodnie ze śladami i zbieżność w ogóle się nie przestawiła...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 23 cze 2011, 20:10

Przy jakich śrubach zaznaczyłeś śrubokrętem żeby geometria tobie nie poleciała???Przy tych na 6 zdjęciu jest to możliwe że jak tak zaznaczyłeś żeby nie zmieniła się geometria??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 cze 2011, 20:21

tak przy tych dwóch śrubach co trzymają kolumnę przy zwrotnicy.zrobisz kreskę na łączeniu zwrotnicy z mcpersonem i jak skręcisz tak samo to będzie geometria nienaruszona...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 23 cze 2011, 20:56

Ok dzięki.No ale ten sposób na dwa podnośniki jest dosyć ciekawy i na pierwszy rzut oka mniej kłopotliwy 8-) Trzeba będzie go sprawdzić.A czym najlepiej ściągnąć końcówki drążków żeby ich nie uszkodzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl