[80 B4 ABK] szczelność zaworów
[80 B4 ABK] szczelność zaworów
Witam wszystkich.
proszę o małą podpowiedź czy , aby sprawdzić szczelność zaworów "domowym" sposobem to naftę mam wlać w komory spalania czy od strony wałka rozrządu w gniazda zaworów? :oops:
Bo wlewając od wałka rozrządu nafta rozlewa się po całej głowicy :roll:
a wlewając w komory to w dwóch stoi cały czas, z trzeciej powoli ubywa a w czwartej bardzo szybko ubyło do zera i zrobiło się mokro pod głowicą :shock:
czy to świadczy, że zawory w trzeciej i czwartej komorze nie trzymają? :shock:
jeśli tak to kupiłem ją z allegro i sprzedający zapewnił że zmieniał uszczelniacze, prowadnice , do tego dotarł gniazda i coś mam obawy że to ściema
co o tym myślicie???
proszę o małą podpowiedź czy , aby sprawdzić szczelność zaworów "domowym" sposobem to naftę mam wlać w komory spalania czy od strony wałka rozrządu w gniazda zaworów? :oops:
Bo wlewając od wałka rozrządu nafta rozlewa się po całej głowicy :roll:
a wlewając w komory to w dwóch stoi cały czas, z trzeciej powoli ubywa a w czwartej bardzo szybko ubyło do zera i zrobiło się mokro pod głowicą :shock:
czy to świadczy, że zawory w trzeciej i czwartej komorze nie trzymają? :shock:
jeśli tak to kupiłem ją z allegro i sprzedający zapewnił że zmieniał uszczelniacze, prowadnice , do tego dotarł gniazda i coś mam obawy że to ściema
co o tym myślicie???
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
:evil: :evil: :evil: jeszcze się wykręca typ ze w opisie nie było informacji o remoncie ale za to mam w pw od niego wiadomość o generalnym remoncie i na to wychodzi ze to g...o prawda :evil:Labiel pisze:Na to by wychodziło.masked25 pisze: czyli zawory nie trzymaja? :roll:
a już głowica szlifnięta
Panowie a ile może kosztować wymiana uszczelniaczy, prowadnic i docieranie i szlifowanie? bo tak myślę ze może zrobię tylko na trzeciej i czwartek komorze bo auto stoi już od miesiąca <osohozi>
zablokowana szklanka i wywalone gniazdo zaworu :shock:
dlatego kupiłem używkę
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak ostatnio oddałem głowicę do szlifu to orientacyjnie się dowiadywałem ile taki coś wyniesie.masked25 pisze:Panowie a ile może kosztować wymiana uszczelniaczy, prowadnic i docieranie i szlifowanie?
Uszczelniacz ok 3 zł sztuka "wymieniłem"
Do tego szlif i sprawdzenie szczelności wyszło mnie 120 zł mycie gratis.
Co do prowadnic i docieranie zaworów to musiałbym dołożyć ok. 180-220zł
Na szczęście nie musiałem tego robić <ok>
Mylisz pojęcia,uszczelniacze zaworowe uszczelniają zawór od strony spręzyn zaworowych,tam gdzie znajduje się olej.
Przylgnie zaworowe zaś uszczelniaja od spodu czyli od strony ciśnienia spręzania.
Czyli prawidłowe i dokładne dotarcie zaworów Cię nie minie.Oczywiscie należałoby wymienić i uszczelniacze.
Szlif głowicy tylko wrazie konieczności.
Przylgnie zaworowe zaś uszczelniaja od spodu czyli od strony ciśnienia spręzania.
Czyli prawidłowe i dokładne dotarcie zaworów Cię nie minie.Oczywiscie należałoby wymienić i uszczelniacze.
Szlif głowicy tylko wrazie konieczności.
mając jako takie umiejętności manualne będę w stanie sam to zrobić? wiadomo chodzi o kasę, chciałbym jak najtaniej, wiec podjąłbym się tego sam
[ Dodano: 2011-06-18, 21:56 ]
już się sporo naczytałem jak to zrobić
i myślę że to nie jest trudne jedynie czasochłonne, wiadomo najpierw spoleruje zawory (tylko czym?.... papierem ściernym? jaka grubość?) a później ręcznie te zawory (z prowadnicami?) w gnieździe z pasta kręcąc w prawo i lewa na zmianę góra dol aż bez sprężyn zaleje nafta i nie będzie ciekło....dobrze myślę? :lol:
jak nie to proszę o rady bo nigdy tego nie robiłem jedynie naczytałem się teorii :oops:
[ Dodano: 2011-06-18, 21:56 ]
już się sporo naczytałem jak to zrobić
i myślę że to nie jest trudne jedynie czasochłonne, wiadomo najpierw spoleruje zawory (tylko czym?.... papierem ściernym? jaka grubość?) a później ręcznie te zawory (z prowadnicami?) w gnieździe z pasta kręcąc w prawo i lewa na zmianę góra dol aż bez sprężyn zaleje nafta i nie będzie ciekło....dobrze myślę? :lol:
jak nie to proszę o rady bo nigdy tego nie robiłem jedynie naczytałem się teorii :oops:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Skoro facet mowił ze głowica zrobiona to może faktycznie? Trzeba ręcznie otworzyć zawor i umyć dokładnie gniazdo i przylgnie. Pozniej możesz sprawdzić jeszcze raz. W praktyce czesto bywa tak ze nawet po dotarciu zaworów nie sa sie osiagnać fabrycznej szczelności. Trzeba wykonać szlif zaworu + dotarcie, lub szlif gniazda i zaworu + dotarcie.
ta głowica stała rok i on mi tego nie powiedział, wiec syfu się napchało w zaworki od strony kolektorów i trzeba wszystkie czyścic z tego co zauważyłem bo grzybki od środka brudne
do tego zaworki ssące są chyba wypolerowane bo są czyste za to wydechowe czarne
wszystko ułatwiłoby jeśli byłby ściągacz a na ten jeden raz nie będę go kupował będę musiał w pracy dotoczyć rurkę i dać chłopakom do dospawania jakąś łyżkę i wspornik który przykręcę do śrub kolektora co wy na ?
do tego zaworki ssące są chyba wypolerowane bo są czyste za to wydechowe czarne
wszystko ułatwiłoby jeśli byłby ściągacz a na ten jeden raz nie będę go kupował będę musiał w pracy dotoczyć rurkę i dać chłopakom do dospawania jakąś łyżkę i wspornik który przykręcę do śrub kolektora co wy na ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kumpel zrobił podobnie z rurki, kilku kawałków pręta i podkładki.masked25 pisze:wszystko ułatwiłoby jeśli byłby ściągacz a na ten jeden raz nie będę go kupował będę musiał w pracy dotoczyć rurkę i dać chłopakom do dospawania jakąś łyżkę i wspornik który przykręcę do śrub kolektora co wy na ?
Przy rurce nie jest przyspawana na stałe, tylko przesadzony pręt przez dziurę w rurce aby podkładka mogła się kołysać.
W skład wchodzi blaszka (niema na zdjęciu) z dwoma dziurkami którą wkłada się na szpilki i przykręca nakrętkami.
Ja kupiłem za 130 zł profesjonalny ściągacz ale nie mieści się w otwór po szklance