Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] szczelność zaworów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

[80 B4 ABK] szczelność zaworów

Post autor: masked25 » 18 cze 2011, 18:20

Witam wszystkich.

proszę o małą podpowiedź czy , aby sprawdzić szczelność zaworów "domowym" sposobem to naftę mam wlać w komory spalania czy od strony wałka rozrządu w gniazda zaworów? :oops:

Bo wlewając od wałka rozrządu nafta rozlewa się po całej głowicy :roll:

a wlewając w komory to w dwóch stoi cały czas, z trzeciej powoli ubywa a w czwartej bardzo szybko ubyło do zera i zrobiło się mokro pod głowicą :shock:

czy to świadczy, że zawory w trzeciej i czwartej komorze nie trzymają? :shock:

jeśli tak to kupiłem ją z allegro i sprzedający zapewnił że zmieniał uszczelniacze, prowadnice , do tego dotarł gniazda i coś mam obawy że to ściema

co o tym myślicie??? :-?

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 18 cze 2011, 18:24

Witam.
Oczywiście drugi sposób jest prawidłowy.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 18 cze 2011, 18:54

Jasiu pisze:Witam.
Oczywiście drugi sposób jest prawidłowy.
czyli zawory nie trzymaja? :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 18:58

masked25 pisze: czyli zawory nie trzymaja? :roll:
Na to by wychodziło.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 18 cze 2011, 19:06

Labiel pisze:
masked25 pisze: czyli zawory nie trzymaja? :roll:
Na to by wychodziło.
:evil: :evil: :evil: jeszcze się wykręca typ ze w opisie nie było informacji o remoncie ale za to mam w pw od niego wiadomość o generalnym remoncie i na to wychodzi ze to g...o prawda :evil:

a już głowica szlifnięta :-/

Panowie a ile może kosztować wymiana uszczelniaczy, prowadnic i docieranie i szlifowanie? bo tak myślę ze może zrobię tylko na trzeciej i czwartek komorze bo auto stoi już od miesiąca <osohozi>

zablokowana szklanka i wywalone gniazdo zaworu :shock:

dlatego kupiłem używkę

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 19:42

Same uszczelniacze to groszowa sprawa - kilkanaście złotych z tego co słyszałem.

Awatar użytkownika
sztahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 410
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:41
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: sztahu » 18 cze 2011, 19:48

2zł/szt

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 cze 2011, 19:54

masked25 pisze:Panowie a ile może kosztować wymiana uszczelniaczy, prowadnic i docieranie i szlifowanie?
Jak ostatnio oddałem głowicę do szlifu to orientacyjnie się dowiadywałem ile taki coś wyniesie.
Uszczelniacz ok 3 zł sztuka "wymieniłem"
Do tego szlif i sprawdzenie szczelności wyszło mnie 120 zł mycie gratis.
Co do prowadnic i docieranie zaworów to musiałbym dołożyć ok. 180-220zł
Na szczęście nie musiałem tego robić <ok>

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 18 cze 2011, 20:06

a co myślicie o samej wymianie uszczelniaczy? :-?

czy obędzie się bez docierania i zniknie wyciek?

szlif głowicy tzn płaszczyzny już zrobiony u znajomego na szlifierce.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 18 cze 2011, 20:27

Mylisz pojęcia,uszczelniacze zaworowe uszczelniają zawór od strony spręzyn zaworowych,tam gdzie znajduje się olej.
Przylgnie zaworowe zaś uszczelniaja od spodu czyli od strony ciśnienia spręzania.
Czyli prawidłowe i dokładne dotarcie zaworów Cię nie minie.Oczywiscie należałoby wymienić i uszczelniacze.
Szlif głowicy tylko wrazie konieczności.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 18 cze 2011, 21:19

mając jako takie umiejętności manualne będę w stanie sam to zrobić? wiadomo chodzi o kasę, chciałbym jak najtaniej, wiec podjąłbym się tego sam

[ Dodano: 2011-06-18, 21:56 ]
już się sporo naczytałem jak to zrobić ;-)

i myślę że to nie jest trudne jedynie czasochłonne, wiadomo najpierw spoleruje zawory (tylko czym?.... papierem ściernym? jaka grubość?) a później ręcznie te zawory (z prowadnicami?) w gnieździe z pasta kręcąc w prawo i lewa na zmianę góra dol aż bez sprężyn zaleje nafta i nie będzie ciekło....dobrze myślę? :lol:


jak nie to proszę o rady bo nigdy tego nie robiłem jedynie naczytałem się teorii :oops:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 cze 2011, 22:41

Skoro facet mowił ze głowica zrobiona to może faktycznie? Trzeba ręcznie otworzyć zawor i umyć dokładnie gniazdo i przylgnie. Pozniej możesz sprawdzić jeszcze raz. W praktyce czesto bywa tak ze nawet po dotarciu zaworów nie sa sie osiagnać fabrycznej szczelności. Trzeba wykonać szlif zaworu + dotarcie, lub szlif gniazda i zaworu + dotarcie.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 19 cze 2011, 09:01

ta głowica stała rok i on mi tego nie powiedział, wiec syfu się napchało w zaworki od strony kolektorów i trzeba wszystkie czyścic z tego co zauważyłem bo grzybki od środka brudne

do tego zaworki ssące są chyba wypolerowane bo są czyste za to wydechowe czarne


wszystko ułatwiłoby jeśli byłby ściągacz a na ten jeden raz nie będę go kupował będę musiał w pracy dotoczyć rurkę i dać chłopakom do dospawania jakąś łyżkę i wspornik który przykręcę do śrub kolektora co wy na ? :-P

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 19 cze 2011, 11:25

Poszukaj na allegro sa sciagacze podpatrz jak wyglada i zrob sobie taki.
Jesli jest tak jak piszesz
masked25 pisze:do tego zaworki ssące są chyba wypolerowane bo są czyste za to wydechowe czarne
to znaczy ze ta glowica po rzekomym remoncie jezdzila...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 cze 2011, 11:30

masked25 pisze:wszystko ułatwiłoby jeśli byłby ściągacz a na ten jeden raz nie będę go kupował będę musiał w pracy dotoczyć rurkę i dać chłopakom do dospawania jakąś łyżkę i wspornik który przykręcę do śrub kolektora co wy na ?
Kumpel zrobił podobnie z rurki, kilku kawałków pręta i podkładki.
Obrazek
Przy rurce nie jest przyspawana na stałe, tylko przesadzony pręt przez dziurę w rurce aby podkładka mogła się kołysać.

W skład wchodzi blaszka (niema na zdjęciu) z dwoma dziurkami którą wkłada się na szpilki i przykręca nakrętkami.

Ja kupiłem za 130 zł profesjonalny ściągacz ale nie mieści się w otwór po szklance :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl