Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 16 maja 2011, 18:37

Jak nie uda mi się założyć tej od 1,6 to na pewno zamontuję od 2.0 chociaż te kanały z tej samej strony to dla mnie pomyłka.

[ Dodano: 2011-06-04, 21:52 ]
Występowały dwa rodzaje rozrządu w silnikach 1,6 od których chcę założyć głowicę. Różnią się one szerokością paska, ilością zębów na kołach i rozstawem zębów. Znalazłem glowicę od seata toledo 1L AFT 101KM. Głowica ta powinna podejść do mojego silnika, koła rozrządu są takie same, więc powinno pasować.

[ Dodano: 2011-06-07, 15:14 ]
karolas123 pisze:Kolektor z zadnego silnika z epoki nie pasuje do 1.6.
Masz na to jakiś dowód?
Według mnie kolektor wydechowy powinien pasować, ale muszę to dokładnie sprawdzić

MethOd63
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:58

Post autor: MethOd63 » 03 cze 2011, 17:58

Dobra panowie , a co mozna zrobić z B3 z silniczkiem 1.8 ale na wielopunktowym mechanicznym wtrysku ??? Wczoraj zakupiłem sobie taką maszynkę. Ma 66kw, silnik w super stanie , nadwozie też , narazie zastanawiam się nad poprawieniem dynamiki.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 cze 2011, 18:01

Zmien silnik. :roll:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 04 cze 2011, 21:59

A masz w aucie gaz?
Ja bym wywalił wtrysk i założył gaźnik od poldka, mały koszt a efekt na pewno poczujesz. ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 cze 2011, 09:00

turbofin pisze:Ja bym wywalił wtrysk i założył gaźnik od poldka
No nie wiem, wielopunkt bardzo dobrze sie zbiera ;-)

Na początku zrobiłbym wydech czyli wywal katalizator, środkowy komorowy, z tyłu przelot.
Lekko przyspiesz zapłon, bedzie sie lepiej zbierał. Przepustnice mozesz założyć od innego audi, chyba z silnika 3A pasuje, jest wieksza. Stożek i tak nic nie da, zresztą przy mechanicznym wtrysku cięzko go założyć. Wyreguluj dobrze wtrysk, tylko nie samemu jeżeli sie nie znasz bo mozna łatwo popsuć. Robiąc krok dalej wałek z silnika 3A. Po takich zabiegach powinieneś poczuć już ze lepiej jeździ, spalanie moze iść z 0,5 w górę ale w zależności od skrzyni będzie z niecałe 11s do 100.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

[b3 1.8 kompresor] Modyfikacje - zmiana silnika na 2.0

Post autor: turbofin » 12 cze 2011, 20:32

Witam koledzy ;-)
Chodzi mi po głowie następny pomysł. Czy zmieniał ktoś z was silnik 1,8 na 2,0?
Czy silnik 2.0 podejdzie pod skrzynię 1,8? Czy dało by się zamontować silnik wraz ze skrzynią od 2.0?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 18:37 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 cze 2011, 20:37

A dlaczego tego 1,8 nie modzisz dalej ? Przecież w samym Twoim silniku są jeszcze spore zapasy mocy, głowicy nie miałes ruszanej. Chyba że się posypał.

2,0 powinien podejść do skrzyni 1,8, tak samo silnik 2,0 ze skrzynią oczywiscie mam na myśli takie silniki jak np. 3A.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 12 cze 2011, 20:47

Wszystko jest ok narazie przymierzam się do zmiany głowicy, silnik jest zdrowy zużywa 0,3 l oleju na 1000 km. Pytam o silnik 2,0 bo jak temu wykręcę jeszcze wiecej to może nie wytrzymać. Silniki 2,0 mają większą tarczę sprzęgłową a i napewno skrzynia jest mocniejsza.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 cze 2011, 21:12

turbofin pisze:Czy zmieniał ktoś z was silnik 1,8 na 2,0?
Czy silnik 2.0 podejdzie pod skrzynię 1,8? Czy dało by się zamontować silnik wraz ze skrzynią od 2.0?
Na wszystko odpowiedź: plug&play. Skrzynię z R5 też wsadzisz do R4.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 12 cze 2011, 21:20

a rozrusznik, półosie,przeguby? Spasuje się to razem?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 cze 2011, 22:10

Rozrusznik w 1.8 i 2.0 jest w tym samym miejscu.

Półosie i przeguby powinny podejść.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 13 cze 2011, 00:32

A koło zamachowe nie jest większe w 2.0? Tarcza sprzęgłowa na pewno jest większa niż w 1.8.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2011, 00:55

1.8 miały tarcze 210mm
od dwóch litrów 228mm

http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 9/1110934/

Koło zamachowe wychodzi że jest to samo:
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 9/1107163/

I jeszcze jedna strona do porównywania części: http://vagcats.info/

Awatar użytkownika
śmigacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:43
Lokalizacja: zamość

Post autor: śmigacz » 18 cze 2011, 20:37

flansze skrzyni w 2.0 są większe bo chciałem wsadzić do 1.8 taką . Da rade zmienić flansze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 cze 2011, 20:45

Chyba da, bo kumpel zmieniał przy seacie. Miał skrzynie od Golfa II a tam właśnie były mniejsze i przekładał od swojej skrzyni. A to w końcu ta sama technologia co w Audi (stosowana oczywiście z opóźnieniem :mrgreen: )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl