Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z '94] Urwany wężyk podciśnienia

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 1Z '94] Urwany wężyk podciśnienia

Post autor: Dawidof » 18 cze 2011, 13:52

Witam, dziś zauważyłem że mam urwany wężyk od tego urządzonka przy filtrze powietrza (fotka). Są tam 3 wężyki, mi się ułamał króciec od tego całkiem od spodu. Co to jest i czym grozi jazda bez tego wężyka? Słyszałem tylko że to jest do sterowania ciśnieniem, więcej na ten temat nie wiem. Zetor jest na pierburgu jeśli to ma jakieś znaczenie. Dodam, że od jakiegoś czasu auto lepiej przyspiesza pompując pedał gazu niż przy jednakowym położeniu, nie wiem czy to wina tego wężyka, bo nie wiem kiedy sie urwał. Za 3 tygodnie wyjeżdzam na chorwacje i wolałbym, żeby wszystko działało. Jeśli nie dam rady tego skleić to gdzie tego szukać, pod jaką nazwą i ile to może kosztować?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 13:53 przez Dawidof, łącznie zmieniany 1 raz.

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 18 cze 2011, 15:25

To urządzonko to zawór N18, Steruje on pracą EGR czyli doładowaniem spalinami. Można powiedzieć, że dobrze sie stało ze sie ułamało, silnik nie będzie niepotrzebnie zasysał spalin:)

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 18 cze 2011, 16:46

No dobra, ale silnik wcale niekopci... przy dobrym depnięciu z biedą pokaże sie jakaś mgiełka. A chyba w takim wypadku powinien czadzić jak zajechany ikarus. Czyli to nie jest przyczyną tego, że musze pulsacyjnie dodawać gazu żeby się normalnie pozbierał?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2011, 17:13

Dawidof pisze:No dobra, ale silnik wcale niekopci... przy dobrym depnięciu z biedą pokaże sie jakaś mgiełka. A chyba w takim wypadku powinien czadzić jak zajechany ikarus.
EGR co prawda puszcza spaliny w dolot ,ale bez przesady ,a skoro urwałeś króciec to nie działa ,wiec w dolocie spalin brak ;-)
Dawidof pisze:Czyli to nie jest przyczyną tego, że musze pulsacyjnie dodawać gazu żeby się normalnie pozbierał?
Nie .A to pulsacyjne dodawanie gazu to jakieś twoje subiektywne odczucie ,że się lepiej zbiera :mrgreen: ta czynność nie ma żadnego wpływu na zbieranie się auta

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 18 cze 2011, 17:56

pierwszy raz widze, zeby auto sie same stuningowało :) Wypucowany masz ten silniczek hehe

Teraz odepnij sobie odmę z dolotu i pusc pod auto :)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 cze 2011, 19:45

Dawidof, tak wypucowanego silnika to jeszcze nie widziałem, coś Ty go do kosmetyczki oddał przed sesją ;-)
MUNIOR pisze:a skoro urwałeś króciec to nie działa ,wiec w dolocie spalin brak ;-)
A nie jest przypadkiem tak że trzeba zaślepki przy dolocie podokładać, puki jest niezaślepione coś tam zawsze smrodu w dolot pójdzie :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 cze 2011, 19:59

axell pisze:A nie jest przypadkiem tak że trzeba zaślepki przy dolocie podokładać, puki jest niezaślepione coś tam zawsze smrodu w dolot pójdzie :roll:
Jak szczelny zawór EGR to nie pójdzie ;-)
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 20:47 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 18 cze 2011, 20:43

Tak wypucowane silniki to tylko na giełdzie spotkasz od handlarza :) wyglądają ja by z fabryki wyjechały,a co do wężyka to jak przedmówcy napisali nie ma się czym przejmować.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 cze 2011, 21:03

przy okazji masz mało płynu chłodniczego <ok>

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 18 cze 2011, 22:29

Ale tak dla świętego spokoju i na przyszłość to można by zaślepić EGR.
https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-zasle ... vt5339.htm

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 18 cze 2011, 23:35

Dla jasności... zdjęcie jest sprzed 5 lat jak auto przywiozłem z niemiec... ja tego nie pucowałem tylko Herr Rudolf od którego auto kupiłem :D i nie mam już mało płynu bo nieszczelność usunąłem :P . Gdybym teraz zrobił zdjęcie to mało co by tam było widać bo nie uznaje tego typu zabiegów - silnik ma pracowac a nie wygladać!

A co do przyspieszania to nie mam zadnego odczucia tylko przy wdepnięciu np. na 3b do dechy nie ma praktycznie reakcji.. po odpuszczeniu gazu i ponownym wdepnięciu zaczyna ciagnac. Tzn moze zle napisałem, nie ze nie ma reakcji, tylko jest dosc długa chwila zastanowienia. Wogóle to podejrzewam przepływomierz.

Co do wężyka, dzięki za konkretne odpowiedzi. Jednak po przeczytaniu kilku artykułów o EGR uwazam ze skoro germany go tam dali to ma być więc nie bede nic zmieniac, a węzyk naprawie :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 cze 2011, 07:32

dali bo nawet silniki w tym okresie musiały spełniać jakieś normy ekologiczne nie mówiąc już o dzisiejszych normach.ja bym to zaślepił bo tylko zasyfia silnik.wpisz sobie w google kolektor dolotowy i przejdź na grafikę.zobaczysz kilka fajnych fotek ukazujących jak wygląda kolektor dzięki egr...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 07:45

Dawidof pisze:uwazam ze skoro germany go tam dali to ma być więc nie bede nic zmieniac, a węzyk naprawie :)
I tu się kolego troszkę mylisz, rozwiązanie to jest niestety niezbyt zdrowe dla silnika i ma na celu tylko ograniczenie emisji spalin do środowiska. Tak jak napisał hudy,
hudy pisze:normy ekologiczne
Odkręć sobie kolektor dolotowy i zobacz co Ci tam EGR narobił to szybciutko zmienisz zdanie <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 cze 2011, 08:07

axell pisze:Odkręć sobie kolektor dolotowy i zobacz co Ci tam EGR narobił to szybciutko zmienisz zdanie <ok>
no właśnie o tym pisze.po to dali egr by ten cały syf nie leciał do atmosfery.a druga sprawa u mnie kolektor miał tylko z 3mm osadu więc to prawie nic <ok>

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 19 cze 2011, 09:37

Dawidof, nie powiesz chyba ,że kolektor dolotowy powinien tak wyglądać:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... &start=616

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl