[B4 1Z '94] Urwany wężyk podciśnienia
A co wtedy z temperaturą? Przeciez w dieslu idzie chyba 50% spalin ponownie do przeróbki i obnizaja temperature spalania o kilkaset stopni wiec jak pojdzie tylko na czystym lufcie to chyba bedzie goręcej?
No i nie powinien tak wygladac kolektor to wiadomo. Jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak tam wyglada ale jeszcze przed wyjazdem moze tam zagladne. Jednak uwazam ze takie zasyfienie kolektora na pewno nie nastapiło w ciagu 50 tys km tylko to jest zdjecie silnika z nalotem przypuszczam ok 300 tys. Wiec gdyby przy dzialającym EGR wyczyscic kolektor to powinien byc spokój na dłuuuugi czas. Czy nie?
No i nie powinien tak wygladac kolektor to wiadomo. Jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak tam wyglada ale jeszcze przed wyjazdem moze tam zagladne. Jednak uwazam ze takie zasyfienie kolektora na pewno nie nastapiło w ciagu 50 tys km tylko to jest zdjecie silnika z nalotem przypuszczam ok 300 tys. Wiec gdyby przy dzialającym EGR wyczyscic kolektor to powinien byc spokój na dłuuuugi czas. Czy nie?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tak ale egr puszcza spaliny tylko na wolnych obrotach np jak stoisz w korku a podczas jazdy jest zamknięty.także gdyby nawet tak było jak piszesz to by obniżał temperaturę tylko na postoju...Dawidof pisze:A co wtedy z temperaturą? Przeciez w dieslu idzie chyba 50% spalin ponownie do przeróbki i obnizaja temperature spalania o kilkaset stopni wiec jak pojdzie tylko na czystym lufcie to chyba bedzie goręcej?
[ Dodano: 2011-06-19, 12:23 ]
niekoniecznie bo jak by lekko puszczał egr to wtedy będzie kolektor szybciej zasyfiony ale fakt jest taki że na pewno od dawna nie był czyszczony nie był czyszczonyDawidof pisze:tylko to jest zdjecie silnika z nalotem przypuszczam ok 300 tys.
Czyli nawet gdybym go zaslepił to nie bedzie najmniejszej poprawy jesli chodzi o kopyto z niskich obrotów? Wszystko kreci sie tylko wokół tego syfu w kolektorze tak? Ja tak rozumie, bo skoro spaliny obnizaja kalorycznosc mieszanki to na czystym powietrzu powinno byc lepiej, ale EGR puszcza tylko na wolnych. A co jesli jest walniety EGR, bo np u mnie obudowa filtra jest tłusta od EGRa, wiec chyba puszcza cały czas. Bedzie jakas roznica po zaslepieniu? No i jak z ta temperatura dokładnie bo wiadomo ze wzrosnie i z tego co wiem bedzie wiekszy klekot. Ale czy sie zetor potem nie ugotuje w korku przy +40 stopniach tak przykładowo?
Poprawa jest na pewno, tym bardziej jak Ci zawór puszczaDawidof pisze:Czyli nawet gdybym go zaslepił to nie bedzie najmniejszej poprawy jesli chodzi o kopyto z niskich obrotów?
Nie zauważyłem u siebie jakiejś większej różnicy w pracy silnika.Dawidof pisze:tego co wiem bedzie wiekszy klekot.
Od tego jest odpowiedzialny układ chłodzenia, a jak chcesz tem. dolotu zmniejszyć to odma pod samochód <ok>Dawidof pisze:Ale czy sie zetor potem nie ugotuje w korku przy +40 stopniach tak przykładowo?
Poczytaj trochę, mam tam wsadzone parę zdjęć jak to wygląda u mnie lub oilcatchtank opisane to jest na forum jak to zrobić i co jest potrzebne.A co z ta odmą? Bo tego tematu nie znam?? :->
U mnie jest to rozwiązane najprościej jak tylko może być (ale oliwa nie kapie :mrgreen: )
https://audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
chodzi mu o zrobienie "wolnej odmy" czyli resztki oleju itd nie wpadają ci wtedy z powrotem do dolotu tylko zbiera się ten cały syf w tzw oil catch.na forum jest kilka tematów o tym więc możesz poczytać.Dawidof pisze:A co z ta odmą? Bo tego tematu nie znam?? :->
a co do twojego przypadku to jeśli puszcza ci zawór egr cały czas to samochód na pewno będzie troszkę przymulony bo do mieszanki zamiast czystego tlenu dostają się jeszcze spaliny.wszytko zależy od tego jak bardzo przepuszcza bo jak bardzo to czuć że samochód jest mułowaty...
Ostatnio oddałem głowicę do roboty i sam majster co się tym zajmował polecił mi zaślepienie EGR-a. Stwierdził że w niemieckich pojazdach jest to źle rozwiązane, zresztą podobno poprawnie działa to tylko w Japońcach.Dawidof pisze:tylko mnie ciekawiły następstwa tego zabiegu.
Obawiać się nie masz czego, zabieg ten na pewno silnikowi nie zaszkodzi, a tylko pomoże <ok>
Wszystkie te duperele są robione w celu zmniejszenia emisji szkodliwych związków(ochrona środowiska) a ,że przy okazji szkodzi to silnikowi to już ryzyko zawodowe <ok> Musieli to robić bo inaczej auto nie zostało by dopuszczone do ruchu,więc zadaniem każdego użytkownika jest sprawić aby nasze silniczki były zdrowe i szczęśliwe :mrgreen: :mrgreen: