Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z '94] Urwany wężyk podciśnienia

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2011, 12:09

A co wtedy z temperaturą? Przeciez w dieslu idzie chyba 50% spalin ponownie do przeróbki i obnizaja temperature spalania o kilkaset stopni wiec jak pojdzie tylko na czystym lufcie to chyba bedzie goręcej?

No i nie powinien tak wygladac kolektor to wiadomo. Jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak tam wyglada ale jeszcze przed wyjazdem moze tam zagladne. Jednak uwazam ze takie zasyfienie kolektora na pewno nie nastapiło w ciagu 50 tys km tylko to jest zdjecie silnika z nalotem przypuszczam ok 300 tys. Wiec gdyby przy dzialającym EGR wyczyscic kolektor to powinien byc spokój na dłuuuugi czas. Czy nie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 cze 2011, 12:21

Dawidof pisze:A co wtedy z temperaturą? Przeciez w dieslu idzie chyba 50% spalin ponownie do przeróbki i obnizaja temperature spalania o kilkaset stopni wiec jak pojdzie tylko na czystym lufcie to chyba bedzie goręcej?
tak ale egr puszcza spaliny tylko na wolnych obrotach np jak stoisz w korku a podczas jazdy jest zamknięty.także gdyby nawet tak było jak piszesz to by obniżał temperaturę tylko na postoju...

[ Dodano: 2011-06-19, 12:23 ]
Dawidof pisze:tylko to jest zdjecie silnika z nalotem przypuszczam ok 300 tys.
niekoniecznie bo jak by lekko puszczał egr to wtedy będzie kolektor szybciej zasyfiony ale fakt jest taki że na pewno od dawna nie był czyszczony nie był czyszczony

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2011, 12:29

Czyli nawet gdybym go zaslepił to nie bedzie najmniejszej poprawy jesli chodzi o kopyto z niskich obrotów? Wszystko kreci sie tylko wokół tego syfu w kolektorze tak? Ja tak rozumie, bo skoro spaliny obnizaja kalorycznosc mieszanki to na czystym powietrzu powinno byc lepiej, ale EGR puszcza tylko na wolnych. A co jesli jest walniety EGR, bo np u mnie obudowa filtra jest tłusta od EGRa, wiec chyba puszcza cały czas. Bedzie jakas roznica po zaslepieniu? No i jak z ta temperatura dokładnie bo wiadomo ze wzrosnie i z tego co wiem bedzie wiekszy klekot. Ale czy sie zetor potem nie ugotuje w korku przy +40 stopniach tak przykładowo?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 12:48

Dawidof pisze:Czyli nawet gdybym go zaslepił to nie bedzie najmniejszej poprawy jesli chodzi o kopyto z niskich obrotów?
Poprawa jest na pewno, tym bardziej jak Ci zawór puszcza ;-)
Dawidof pisze:tego co wiem bedzie wiekszy klekot.
Nie zauważyłem u siebie jakiejś większej różnicy w pracy silnika.
Dawidof pisze:Ale czy sie zetor potem nie ugotuje w korku przy +40 stopniach tak przykładowo?
Od tego jest odpowiedzialny układ chłodzenia, a jak chcesz tem. dolotu zmniejszyć to odma pod samochód <ok>

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2011, 12:52

A co z ta odmą? Bo tego tematu nie znam?? :->

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 12:59

A co z ta odmą? Bo tego tematu nie znam?? :->
Poczytaj trochę, mam tam wsadzone parę zdjęć jak to wygląda u mnie lub oilcatchtank opisane to jest na forum jak to zrobić i co jest potrzebne.
U mnie jest to rozwiązane najprościej jak tylko może być (ale oliwa nie kapie :mrgreen: )
https://audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 cze 2011, 13:05

Dawidof pisze:A co z ta odmą? Bo tego tematu nie znam?? :->
chodzi mu o zrobienie "wolnej odmy" czyli resztki oleju itd nie wpadają ci wtedy z powrotem do dolotu tylko zbiera się ten cały syf w tzw oil catch.na forum jest kilka tematów o tym więc możesz poczytać.

a co do twojego przypadku to jeśli puszcza ci zawór egr cały czas to samochód na pewno będzie troszkę przymulony bo do mieszanki zamiast czystego tlenu dostają się jeszcze spaliny.wszytko zależy od tego jak bardzo przepuszcza bo jak bardzo to czuć że samochód jest mułowaty...

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2011, 13:09

No troche mnie przekonaliscie, moze zrobie taka próbe i zaslepie EGRa, zobacze co bedzie. Nie wiem jak bardzo pusza ale tłustym jest niezle narzygane na filtrze. Najwiekszego muła dostaje jak po gonieniu stane i chce szybko ruszyc z miejsca.. to tak jakbym zwykłym TDjem ruszał.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 cze 2011, 13:16

ja mogę ci tylko powiedzieć że mam zaślepione już 4 rok i nic się niepożądanego nie dzieje...a o zaślepieniu masz temat w dziale warsztat...

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2011, 13:18

Nie no, o tym co i jak to juz tematy poczytałem. Zadna filozofia, tylko mnie ciekawiły następstwa tego zabiegu. Ale jak mowisz ze bezproblemowo 4 lata to moze sie skusze.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 13:23

Dawidof pisze:tylko mnie ciekawiły następstwa tego zabiegu.
Ostatnio oddałem głowicę do roboty i sam majster co się tym zajmował polecił mi zaślepienie EGR-a. Stwierdził że w niemieckich pojazdach jest to źle rozwiązane, zresztą podobno poprawnie działa to tylko w Japońcach.
Obawiać się nie masz czego, zabieg ten na pewno silnikowi nie zaszkodzi, a tylko pomoże <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 cze 2011, 13:52

przy dłubnietym silniku czuje różnicę na zaślepionym EGR. Z niskich obrotów zmniejszył się lag. Nawet widać rożnice w reakcji na gaz przy postoju...

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 19 cze 2011, 16:22

Wszystkie te duperele są robione w celu zmniejszenia emisji szkodliwych związków(ochrona środowiska) a ,że przy okazji szkodzi to silnikowi to już ryzyko zawodowe <ok> Musieli to robić bo inaczej auto nie zostało by dopuszczone do ruchu,więc zadaniem każdego użytkownika jest sprawić aby nasze silniczki były zdrowe i szczęśliwe :mrgreen: :mrgreen:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 19 cze 2011, 20:34

Ja po zaślepieniu EGRa zauważyłem tylko jedną różnicę w pracy silnika,mianowicie jest delikatnie głośniejszy,a no i nie wiedzieć dlapoczemu w zimę troszke wolniej się grzeje.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 cze 2011, 20:42

AB4 pisze:a no i nie wiedzieć dlapoczemu w zimę troszke wolniej się grzeje.
Nie wydaje mi się żeby miał EGR na to wpływ, u mnie było bez zmiany ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl