Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK+LPG] - czujnik z tyłu głowicy - skąd przewod

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
GooR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2010, 09:25
Lokalizacja: Wałbrzych

[B4 ABK+LPG] - czujnik z tyłu głowicy - skąd przewod

Post autor: GooR » 19 cze 2011, 12:51

Witam, szukałem, googlowałem, ale niestety nie znalazłem. Mam prośbę, czy mógłby mi ktoś namierzyć przewód, który ma być podłączony do czujnika (pewnie temp.) znajdujący się z tyłu głowicy od strony akumulatora, powyżej króćca. Zauważyłem, że nie jest on podłączony, auto jak ciepłe ciężko pali, ale to pewnie wina regulatora ciśnienia paliwa (muszę go sprawdzić), zauważyłem też, że sporo pali.
Wracając do tematu, za co odpowiedzialny jest ten czujnik?
Z góry bardzo dziekuję za informację i pozdrawiam, życząc szerokości!
Pozdr
GooR
Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 13:03 przez GooR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 cze 2011, 13:03

Te problemy z paleniem i większe spalanie mogą być spowodowane właśnie tym czujnikiem temperatury, bo ECU bierze z niego info czy silnik jest zimny i włączyć ssanie czy nie. Przy jego braku bądź błędnym działaniu pojawiają się właśnie problemy z nadmiernym spalaniem oraz problemy z odpalaniem. Chyba dobrze mówię.

Na przyszłość proszę o stosowanie TAGów

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 cze 2011, 13:07

Patrzyłem że tam czujniki tylko było w dieslach (1Z, AAZ) oraz 16V (ACE, 6A) o ABK nic nie jest wspomniane http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1169818/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 cze 2011, 13:14

A może jakąś fotkę byś zapodał bo nie bardzo wiem o jaki czujnik Ci chodzi!

GooR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2010, 09:25
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GooR » 19 cze 2011, 13:16

ok, zaraz zejdę do auta i dołączę foto.

[ Dodano: 2011-06-19, 13:33 ]
foto czujnika Obrazek

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 cze 2011, 13:41

Wygląda to jak czujnik od temperatury płynu. A głowica nie była czaem zmieniana z innego silnika ?
Znalazłem że tam zamiast czujnika ma być śruba zaślepiająca. Czujnik tylko w silnikach 6A i ACE ja napisał Aldi/
Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 13:46 przez Kokolino, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 cze 2011, 13:42

Niestety ja nie pomogę bo u mnie nie ma takiego czujnika!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 cze 2011, 13:51

Mi to wygląda na czujnik ciśnienia oleju.

GooR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2010, 09:25
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GooR » 19 cze 2011, 13:59

A czy nie ma jeszcze drugiego czujnika ciśnienia oleju przy filtrze oleju? Kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy odpalaniu normalnie, podłączać czy zostawić? :-/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 cze 2011, 14:06

Powinny być dwa czujniki 0,3bara i 0,9bara jak dobrze pamiętam (ten drugi może mieć inne ciśnienie w zależności od silnika).

Ale zazwyczaj są oba przy podstawce filtra oleju.

Jakby odłączony był ten 0,3 to by kontrolka się nie zapalała. jakby był podłączony na stałe do masy to ny cały czas świeciła.
Jakby odłączony był 0,9 to by piszczało po przekroczenie 2000obr/min jakby był na stałe do masy to piszczałoby po włączeniu zapłonu albo wyglądałoby że wszystko działa normalnie, już nie pamiętam jak powinno być. Jeszcze chyba tego kształtu były czujniki ciśnienia oleju na dodatkowe zegary.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 cze 2011, 14:07

Czujnik ciśnienia jest zraz przy filtrze oleju!

GooR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2010, 09:25
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: GooR » 19 cze 2011, 18:01

Możliwe, że poprzedni właściciel coś kombinował i była zmieniana głowica, a raczej cały silnik wymieniany (w książce serwisowej inne nr silnika). Więc chyba nie ma się co tym przejmować skoro jest wszystko ok i tak jak napisał Kokolino, że zamiast śruby zaślepiającej został tam czujnik ciśnienia oleju.
Dziękuję i temat do zamknięcia.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl