Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe 2.0] Ciekawostka - kompresor i inne

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 cze 2011, 18:44

Kolego no ja bym nie był pewny czy abk wytrzyma 180ps, i jedno mnie dziwi, jak chcesz podnosić stopień sprężenia wkładając metalową przekładkę pod głowicę, tak się robi owszem... ale w odwrotnym celu, żeby odprężyć silnik...

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 cze 2011, 18:57

Podobno ABK mają mocne doły wytrzymujące do 260 km. Moc jaka mnie interesuje to 160-170 KM. Można by dorobić uszczelkę odprężającą ze 2,5 mm.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 cze 2011, 19:01

Odprężenie silnika nie robi się na oko, trzeba policzyć to konkretnie pod jaki stopień sprężenia i wtedy wiadomo jaką przekładkę należy wstawić, poza tym proszę was o jakiś dowód choć jeden gdzie abk będzie dłubnięte na tyle kucy, bo ja nigdy nic nie znalazłem, jedynie silniki vw 2e z 8v wszędzie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 19:03

vigo1984sz, Nie chce doprezać tylko odpezac odpowiadałem na pytanie turbofin.

Skoro znalazłeś info o silniku 2e to takie sa te same wartosci dla ABK. Powtarzam to te same silniki.

Nikt nie chce odpręzac na oko. Stosując tłoki z ABT spowadza sie stopien sprzezania do silnika ABT i jest to pewne.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 cze 2011, 19:07

Chyba się źle zrozumieliśmy, ja pisałem o odprężaniu:) ale co by nie było czytałem kiedyś kilka opinii na temat abk, i wszędzie właśnie pisało, że to jest słaby silnik. Jeśli faktycznie jest taki jak 2E to chyba się skuszę na przyszły sezon zamontować mu eatona 45, bo i tak inny silnik chce przygotować przez zimę w tym roku.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 19:11

Moim zdaniem to eaton 45 nie da rade nadmuchać wiecej niz jakieś tam śladowe 03- 0.4 bara. To mały kompresor a motor ma dość dużą pojemność. Aczkolwiek nie jestem pewniem jesli możesz przedstaw mapę kompresora, bo osobiście nie mogę znaleźś takowego.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 21 cze 2011, 19:16


Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 19:33

Licząc na wzór z ksiazki Maximum Boost Corkego Bella to Inlet Volume Flow dla 7000 obr w tym silniku wynosi dla doładowania 0,5 bara 315,37102 cfm a dla połowy 3500 obr 157,6 cfm. Wiec widać na tej mapie ze na tym kompresorze dół jako tako trafia w mape doładowania ale im wyzsze obroty ym coraz gorzej i uwazam ze 0.5 juz sie nie da nałądować tym kompresorem zeby to jezdziło.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 cze 2011, 19:38

Podałem w przybliżeniu grubość dorabianej uszczelki, trzeba by policzyć pojemność komory spalania i ze wzoru na objętość walca obliczyć pożądane zwiększenie komory spalania o grubość uszczelki.

Eaton M45 powinien napompować więcej jak 0,3-0,4 bara
U mnie w 1,8 ładuje 0,35 na przełożeniu 1,76 to znaczy, że przy 6000 obr/min kompresor kreci 10578 a max może 14000 także ma jeszcze duży zapas

[ Dodano: 2011-06-21, 20:00 ]
2,0 X 6500/2 x 0,8 = 5200
5200 = 5,2 m3/min x 60 = 312 m3/h - zapotrzebowanie powietrza silnika 2.0 8v wolnossacego przy 6500 obr/min
312 x 1,5 = 468 m3/h - zapotrzebowanie na powietrze silnika doladowanego 0,5 bara przy 6500 obr/min
Jak wynika z mapy kompresora powinno być 0.5 bara przy 6500 obr/min na około 13000 obr kompresora

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 20:04

Co to jest 0.8 na tym wzorku?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 cze 2011, 20:14

sprawność napełniania
80 % czyli 0,8 silniki mające po 2 zawory na cylinder
90 % czyli 0,9 silniki mające po 4 zawory i więcej na cylinder

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 20:57

Maximum Boost pisze ze dla 8 zaworowych bierze sie 85 ale 80 tez wychodzi poprawnie.

Jak widzisz przy 0.5 bara kompresor puchnie (ja kreciłem do 7 tys). Mysle ze M90 jest idelana opcja i mamy spory zapas a kompresor leci na malutkich obrotkach.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 cze 2011, 21:39

Teoretycznie by dal rade, ale to juz by był max jego mozliwosci. Napewno lepszym rozwiazaniem byloby zalozyc wiekszy. Kompresor jak bardzo wysoko kreci to sie mocno grzeje i pobiera duzo mocy takze prosty wniosek. ;-)

Jednak ludzie robia na tym kompresorze kolo 200 KM a i seryjnie są montowane w merasiach 2.0 ...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 21:46 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 21:44

A przy 0.5 bara fajnie juz pomyslec o jakims małym IC-ku i miec juz całkiem przyzwoite konie przy fajnym egt i afr.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 cze 2011, 21:47

Pewnie każde 3,3 stopnia w górę to strata 1% mocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl