[coupe 2.0] Ciekawostka - kompresor i inne
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Chyba się źle zrozumieliśmy, ja pisałem o odprężaniu:) ale co by nie było czytałem kiedyś kilka opinii na temat abk, i wszędzie właśnie pisało, że to jest słaby silnik. Jeśli faktycznie jest taki jak 2E to chyba się skuszę na przyszły sezon zamontować mu eatona 45, bo i tak inny silnik chce przygotować przez zimę w tym roku.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
proszę bardzo : http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsS ... rgers/M45/
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Licząc na wzór z ksiazki Maximum Boost Corkego Bella to Inlet Volume Flow dla 7000 obr w tym silniku wynosi dla doładowania 0,5 bara 315,37102 cfm a dla połowy 3500 obr 157,6 cfm. Wiec widać na tej mapie ze na tym kompresorze dół jako tako trafia w mape doładowania ale im wyzsze obroty ym coraz gorzej i uwazam ze 0.5 juz sie nie da nałądować tym kompresorem zeby to jezdziło.
Podałem w przybliżeniu grubość dorabianej uszczelki, trzeba by policzyć pojemność komory spalania i ze wzoru na objętość walca obliczyć pożądane zwiększenie komory spalania o grubość uszczelki.
Eaton M45 powinien napompować więcej jak 0,3-0,4 bara
U mnie w 1,8 ładuje 0,35 na przełożeniu 1,76 to znaczy, że przy 6000 obr/min kompresor kreci 10578 a max może 14000 także ma jeszcze duży zapas
[ Dodano: 2011-06-21, 20:00 ]
2,0 X 6500/2 x 0,8 = 5200
5200 = 5,2 m3/min x 60 = 312 m3/h - zapotrzebowanie powietrza silnika 2.0 8v wolnossacego przy 6500 obr/min
312 x 1,5 = 468 m3/h - zapotrzebowanie na powietrze silnika doladowanego 0,5 bara przy 6500 obr/min
Jak wynika z mapy kompresora powinno być 0.5 bara przy 6500 obr/min na około 13000 obr kompresora
Eaton M45 powinien napompować więcej jak 0,3-0,4 bara
U mnie w 1,8 ładuje 0,35 na przełożeniu 1,76 to znaczy, że przy 6000 obr/min kompresor kreci 10578 a max może 14000 także ma jeszcze duży zapas
[ Dodano: 2011-06-21, 20:00 ]
2,0 X 6500/2 x 0,8 = 5200
5200 = 5,2 m3/min x 60 = 312 m3/h - zapotrzebowanie powietrza silnika 2.0 8v wolnossacego przy 6500 obr/min
312 x 1,5 = 468 m3/h - zapotrzebowanie na powietrze silnika doladowanego 0,5 bara przy 6500 obr/min
Jak wynika z mapy kompresora powinno być 0.5 bara przy 6500 obr/min na około 13000 obr kompresora
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Teoretycznie by dal rade, ale to juz by był max jego mozliwosci. Napewno lepszym rozwiazaniem byloby zalozyc wiekszy. Kompresor jak bardzo wysoko kreci to sie mocno grzeje i pobiera duzo mocy takze prosty wniosek.
Jednak ludzie robia na tym kompresorze kolo 200 KM a i seryjnie są montowane w merasiach 2.0 ...
Jednak ludzie robia na tym kompresorze kolo 200 KM a i seryjnie są montowane w merasiach 2.0 ...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 21:46 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok