Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 22 cze 2011, 16:36

śmigacz pisze:flansze skrzyni w 2.0 są większe bo chciałem wsadzić do 1.8 taką . Da rade zmienić flansze
Chciałeś wsadzić i wsadziłeś? Nie bylo problemu z dopasowaniem połączeniem skrzyni z silnikiem?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 23 cze 2011, 13:49

turbofin pisze:
śmigacz pisze:flansze skrzyni w 2.0 są większe bo chciałem wsadzić do 1.8 taką . Da rade zmienić flansze
Chciałeś wsadzić i wsadziłeś? Nie bylo problemu z dopasowaniem połączeniem skrzyni z silnikiem?
Polaczenia sa takie same nie bedzie z tym problemu. Prz swapie bedziesz mial tylko jeden problem - w B3 z 1.8 brakuje jednej lapy silnika ktora jest w budach z silnikami R5 i R4 w B4... Ale da sie dospawac ;-)

Co do skrzyni to o jakim 2.0 mowimy? Przy ABT i ABK bedzie taka sama skrzynia (byly chyba 2 modele zamienne). Z reszta jednostek moga byc inne.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 cze 2011, 22:51

turbofin, nie myślałeś nad elektronicznym wtryskiem.
Np. ECU Master DET3 z softem Fuel Implant? Można w nim także sterować zapłonem (najfajniej to wychodzi z modułem EDIS z forda).
Jest przystępny cenowo i dobrze dostępny.

http://www.ecumaster.com/download/DET3/ ... Manual.pdf
www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 24 cze 2011, 21:12

Chodzi mi o skrzynię z ABK.
Zastanawiam się czy moja skrzynia mogła by zostać? Jak jest z wytrzymałoscia? Czy skrzynia z 2.0 ABK wytrzyma większe przeciażenia niż moja obecna skrzynia?
Jak to jest do końca z kołem zamachowym? Niby według ETKI koła są te same to jak wchodzi na nie wieksze sprzęgło? Czy ktoś orientuje się jak to naprawdę wygląda?

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 26 cze 2011, 11:28

nówka "stand alone" dużo stoi jeszcze trzeba kogoś kto się nie boi tego i to ogranie, plus rzeźba całej wiązki elektrycznej pod mpi od zera na bóg wie jakich gratach
dużo taniej wyjdzie iść już przetartymi szlakami.....

a teraz kolega ma tylko kilka śrubek do kręcenia i gaźnik i auto jedzie


ps. mi by po głowie chodziło Delco ( graty do dostania na każdym złomie tanio w miarę niezawodne, duæo zamienników i tanie nówki ori części)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 cze 2011, 20:52

Podłączenie tego nie jest trudne tym bardziej że instrukcja jest po polsku. Ustawienie z sondą szerokopasmową przy odpowiednim zacięciu ilości wypalonego paliwa jest możliwe dla nowicjusza.
Najtrudniej ustawić zapłon aby wydobyć bezpiecznie max moc.
ps. mi by po głowie chodziło Delco ( graty do dostania na każdym złomie tanio w miarę niezawodne, duæo zamienników i tanie nówki ori części)
Strojenie tego nie jest takie proste jak urządzeń stworzonych w tym celu. Do silników doładowanych też za bardzo się nie nada.

ECU mastera DET3 można wyrwać nówkę za 650-700zł choć to jeszcze nie 100% stand alone to sporo potrafi. Za jakieś 750zł wersja z wbudowanym map sensorem do 1,5 bara więc wychodzi lepiej niż dokupować zewnętrzny.
W podobnej cenie można próbować znaleźć megasquirt'a z USA.

Do pełni szczęścia brakuje sondy szerokopasmowej z kontrolerem aby wycisnąć max. moc i tłoki nie spłynęły do miski. Koszt około 600zł. Chyba że umówić się na strojenie z kimś kto ma taką sondę, ale często coś zmieniając silniku lepiej mieć własną.

Wtryski do takiej mocy powinno się bez większego problemu znaleźć na szrocie, do tego skonstruować lub zaadaptować listwę wtryskową.
Do tego jakaś przepustnica z TPSem dorzucić czujnik położenia wału i koło zębate dla DET3.
W 2000 powinno się udać zmieścić bez większego problemu.

Chyba że to naprawdę low-cost project.

EDIT

Jeśli miałoby to jeszcze śmigać na LPG to trzeba by wrzucić sekwencyjny gaz i znów 10-12 stów pójdzie (na lepsze graty).

Więc koszty się robią już poważne, trzeba by jeszcze niemało zainwestować. Już za tą kasę kupiłby 1.8T 150KM, dorzucić jeszcze zmienić wtryski na wydajniejsze albo 4barowy regulator ciśnienia i by miał 190-200KM.


EDIT 2

A jeszcze pewnie dojdzie trochę pierdół bo pewnie trzeba by wrzucić DV aby nie męczyć sprężarki przy przy wysokich obrotach zamknie się przepustnicę.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

audi [80 B3 1,8S] swap na G60

Post autor: turbofin » 28 cze 2011, 18:28

Mam zamiar włozyć motor PG do budy 80 i mam pytanie.
Ile jest w stanie wytrzymać NM skrzynia od audi 80 1.8 90 KM?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Re: audi [80 B3 1,8S] swap na G60

Post autor: chmiel25 » 28 cze 2011, 20:13

turbofin pisze:Mam zamiar włozyć motor PG do budy 80 i mam pytanie.
Ile jest w stanie wytrzymać NM skrzynia od audi 80 1.8 90 KM?
Już cie lubie!!! <piwo> wreszcie ktoś włoży ciekawy silnik <czapa>
Skrzynia sie nie martw zniesie spokojnie ale szukaj sobie na spokojnie skrzyni od 1.6 D lub TD jak miałem tak u siebie w golfie zrobione.

CO do swapu na PG to jestem za i służę wszelką pomoca!!

No i oczywiście poprosze o foto story <mikolaj>

Pozdro i trzymam wszystkie kciuki!!

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

audi 80 [B3 1,8S] zmiana zawieszenia

Post autor: turbofin » 28 cze 2011, 20:20

Czy orientuje się ktos z Was koledzy od jakiej innej audicy można przełozyć przednie zawieszenie?
Chciałbym przelozyć skrzynię wraz z pólosiami i kolumnami mc phersona.
Czy od audi b3 coupe 2,3 bedzie pasowalo?
Od jakiego auta Waszym zdaniem byloby najmocniejsze zawieszenie wraz ze skrzynią no i oczywiście pasowalo by w 100% do seryjnych mocowań.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 28 cze 2011, 20:45

Wszystkie zawieszenia są takie same Ramy pomocnicze(sanki) Inne masz tylko hamulce i piasty w mocniejszych wersjach. Szukaj zawieszenia od B3 w silnikiem 7A 2.3 20v.
najwieksze przeguby , łożyska , i dwutłoczkowe zaciski, A jak byś trafił 7A w ośce to bierz tylna belka z tarczami :mrgreen: Zreszta wszystkie tylne belki są takie same jeżeli chodzi o hamulce.

pozdro

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 cze 2011, 21:00

Wielkie dzieki kolego :-D
Szykuje sie mocna rzeżba 8-)
Zawieszenie od 7A 2.3 20v podpasuje a jak jest ze skrzynia biegów? Musi sie to spasować z motorem G60

Czy zawieszenie z audi 90 jest takie same jak w 80 B3?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 cze 2011, 21:09

Spoko będzie wszystko ;-) będą fotki , caly opis modyfikacji, filmiki z jazdy a na koniec trzeba będzie jechać autkiem na hamownię :-D
Narazie wszystko jest w fazie projektu trzeba wszystko obmyslic, spasować co nie jest rzecza latwą ale mysle, że z Waszą pomocą dam rade ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 28 cze 2011, 21:58

spoko Dla mnie proste pisz do mnie na gg
Ze wszystkim ci pomoge :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 28 cze 2011, 22:00

Pisz do mnie na gg wszystko ci opisze i objasnie
Sanki zostaja twoje tylko kolumny z hamulcami potrzebujesz reszta jest identyczna.
pisz na gg
pozdro

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 29 cze 2011, 07:59

Jednak postawiles na caly PG kompresor zostawisz swoj, czy dajesz orginal?
Mam calego PG jak bylbys zainteresowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl