Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 diesel] Brak kontolek ładowania i płynu hamulcowego

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[B3 1.6 diesel] Brak kontolek ładowania i płynu hamulcowego

Post autor: Marcin_89 » 01 cze 2011, 22:30

Witam, problem jak wyżej.
Przy włączonym zapłonie brakuje mi obu wyżej wymienionych kontrolek, dodatkowo przez ~2 sekundy po odpaleniu miga kontrolka od płynu chłodniczego.
Ma to miejsce gdzieś od tygodnia - dwóch. Brat jeździł ostatnio autem i mówił, że raz się paliły te kontrolki, a raz nie. No ale dziś już się nie zaświeciły.
Przy odpalonym silniku ładowanie na akumulatorze 12.5-12.6 V, więc za mało, po dodaniu gazu bez zmian.

Wyjęliśmy z kolegą alternator (mam go niecały rok, stary był wymieniony na ten po kompletnej regeneracji) i najprawdopodobniej była urwana końcówa niebieskiego przewodu (przy wyjęciu został konektor z kawałkiem przewodu). Dosztukowaliśmy kawałek troszkę grubszego przewodu.
Wyjąłem regulator napięcia ale szczotki wyglądały całkiem dobrze, równomiernie się zużywają.

Złożyliśmy całość, przekręciłem kluczyk i dupa, dalej nie ma obu kontrolek. Nadal brak ładowania przy odpalonym silniku.

Gdzie szukać przyczyny?

[ Dodano: 2011-06-02, 18:01 ]
Samo się naprawiło, chyba gdzieś nie miałem styku dobrego, bo kontrolki same z siebie znów zaczęły świecić na mieście.
Przez jakiś czas jeszcze będą pod obserwacją.

Piotr89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2010, 09:57

Post autor: Piotr89 » 02 cze 2011, 22:09

kolego może być regulator napięcia w alternatorze

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 cze 2011, 09:50

Obstawiam że masz problem z płytą główną w liczniku. Sam miałem takie jaja kiedyś i po wymianie jak ręką odjął <ok>

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 03 cze 2011, 19:20

Teraz znów mi zniknęły i zdechł aku.
Jutro jak znajdę chwilę czasu, to pobadam tą płytę licznika, masę.

Z kablami chyba wszystko jest ok, bo wczoraj po założeniu alternatora, gdy już były kontrolki, to kolega trochę pomachał tym kabelkiem niebieskim w różne strony, no ale kontrolka nie zniknęła, więc styk chyba jest.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 cze 2011, 21:04

A ja uważam że to jednak wina płyty głównej licznika. Ma jakieś mikropęknięcie ścieżki którego nie widać, a które skutecznie uniemożliwia działanie wymienionych przez Ciebie kontrolek, przez to nie wzbudza Ci się alternator, lub słabo ładuje i wydoiło Ci aku. Miałem takie same objawy, tylko że troche inaczej się zaczęły, bo najpierw nie znikała kontrolka ładowania po odpaleniu, znikała dopiero po lekkim przegazowaniu, potem zaczęły się jaja ze znikającymi kontrolkami.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 04 cze 2011, 17:44

Marcin_89 ja mialem dokladnie to samo w swojej b3 co Ty , tyle ze mialem 1.8 na gazniku , u mnie nie ladowalo poki nie depnelem powyzej 3 tys obrotow wtedy zaczynalo ladowac, a przyczyna byla banalna poniewaz za silnikiem przy podszybiu znalazlem jakis kabelek ktory byl rozlaczony 1-pinowy podajrze z tego co pamietam i po zlaczeniu go spowrotem problem minal i ladowalo odrazu po odpaleniu silnika :-) . pozdro

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 cze 2011, 22:23

Pytanie mam - dostałem cały alternator z 1.6 benzynki, to zdjęcie:
Obrazek

Chodzi mi o ten element zaznaczony na czerwono, idzie on do wtyczki "D", jak zresztą widać.
W moim alternatorze nie ma tego elementu, mam pociągnięty zielony kabelek z wiązki z wtyczką pod te "D".
Jutro chcę spróbować go podłączyć do siebie - jak połączyć obie te rzeczy? Zdemontować ten element i wetknąć kabelek z mojej wiązki?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 cze 2011, 16:32

To D jest chyba od tej śrubki po prawej stronie od litery D na twoim rysunku. A ten zaznaczony element to filtr przeciwzakłóceniowy.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 23 cze 2011, 17:12

Wiem, że to jest ten kondensator zakłóceniowy, i on ma wtyczkę w D (zaznaczone na czerwono D), a u mnie w tym miejscu był wetknięty zielony kabelek.

Narazie zielony kabelek wisi, a kondensator jest na swoim miejscu. Kontrolka jest, więc winny był alternator, tylko nie wiem co się w nim spieprzyło przez 30 tys. km, cały był po regeneracji :evil:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 cze 2011, 18:53

Chyba ten kabelek który ci został powinien być podłączony do złącza "W". Zobacz jak oznaczone jest w twoim starym alternatorze.

To jest podłączenie ze stojana ale przed diodami do obrotomierza i układu kontroli ciśnienia oleju.

EDIT


Tego styku W niema w alternatorach od benzyn. Ale można się wpiąć na "dziko".
Ostatnio zmieniony 24 cze 2011, 12:27 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 cze 2011, 12:18

Styk W to miejsce do podłączenie kabelka zielonego (nie jestem do końca pewny koloru, ale na 99%) i ten kabelek to sygnał na obrotomierza, którego pewnie nie masz, ale jeśli kabel nie jest podpięty, to po przekroczeniu około 2200obr powinna zacząć mrugać kontrolka oleju, bo ona jest powiązana przez przekaźnik nr 314 z tym niebieskim kabelkiem podpiętym pod styk W.

Kabel niebieski to wzbudzenie i to się przykręca na śrubke tą mała widoczną na zdjeciu u Ciebie.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 24 cze 2011, 17:22

Właśnie w miejsce "W" nie ma gdzie wpiąć, bo nie ma tam tego wystającego styku :-P

Póki co nie ma problemu, zielony kabelek sobie wisi, a żadna kontrolka oleju się nie pali.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2011, 17:25

Bo mi się wydaje że będzie inaczej napisał spiczi, czyli odczyt z czujnika wyższego ciśnienia nie będzie brany pod uwagę przy wyświetlaniu kontrolki. A teraz latasz tylko na czujniku 0,3bar.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 cze 2011, 23:00

aldi pisze:Bo mi się wydaje że będzie inaczej napisał spiczi, czyli odczyt z czujnika wyższego ciśnienia nie będzie brany pod uwagę przy wyświetlaniu kontrolki. A teraz latasz tylko na czujniku 0,3bar.

Jak ja miałem alternator bez styku W (z audi 80 b2)- kabel wisiał , to po odpaleniu i dodaniu gazu na ponad ~2200obr zapalała się kontrolka oleju i brzęczyk. Musiałem wyjąć przekaźnik nr 314 żeby był spokój, ale nie jest to dobre wyjście na dłuższą mete, bo można zajechać silnik. Ten drugi czujnik ciśnienia oleju jest tylko na 0,3atm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl