[B4 1.9 TD AAZ] Wyciek.
[B4 1.9 TD AAZ] Wyciek.
Witam, ostatnio zauważyłem że z pod węża wyciekło trochę oleju. Dodatkowo zauważyłem że cała łapa silnika jest w oleju, po dłuższych oględzinach zauważyłem kolejny wyciek, tym razem z tyłu na łączeniu turbiny. Co ciekawe oleju nie ubywa, ciągle jest pełny stan. Możliwe że poprzedni właściciel coś majstrował przy turbinie i jej dokładnie nie wytarł, bo po przetarciu łączenia turbiny wyciek się nie pojawił. Olej na łapie też już chyba stary bo ma konsystencję hmm... błota . Samochód ma dobrego kopa, silnik ma dopiero 220 tyś. przebiegu.
Poniżej daje zdjęcie wycieku spod węża, co prawda zdjęcie stare ale widać tam tłustą plamę, teraz jest znacznie bardziej zabrudzone.
Zdjęcia robione przed chwilą.
.
Pełny stan oleju ! Bez dolewania od wymiany. (6 tyś.)
Jest to groźne ?
Poniżej daje zdjęcie wycieku spod węża, co prawda zdjęcie stare ale widać tam tłustą plamę, teraz jest znacznie bardziej zabrudzone.
Zdjęcia robione przed chwilą.
.
Pełny stan oleju ! Bez dolewania od wymiany. (6 tyś.)
Jest to groźne ?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jak by każdy miał takie problemy jak ty <ok> jak nie ma nowego wycieku to nie ma czym się martwić.jeśli wyciek się pojawi to dociśnij lub zmień opaski na inne.na drugim zdjęciu albo leciało z węża nad łączeniem kolanka z kolektorem lub z tego łączenia.jak będzie stamtąd leciało to wystarczy wymienić uszczelkę lub osadzić na silikonie...ale najpierw wszytko dokładnie wymyj by ewentualne wycieki zobaczyć...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
uszczelkę może mieć tylko puściła i taki jest efekt.też to przerabiałem już dawno temu i właśnie ciekło z uszczelki.jej koszt dokłądne 21,23 zł w ASO a jej numer 028129754A ale ja bym ci radził osadzić to na silikonie i będzie spokój no i koszt mniejszy...axell pisze:Na wejściu do kolektora nie masz uszczelki (też to przerabiałem koszt aso 21pln)
Sam problem uszczelki to jest mało istotny w tym przypadku, trochę Ci tam się posączy. Ważniejsza rzecz to skąd tam ten olej się bierze. Tu masz dwie możliwości:Uszczelki już tam raczej nie ma, widać że ktoś to na sylikonie osadził.
1. odmą, co jest w miarę proste do usunięcia
2. puszcza suszarka, tu już troszkę większe koszty
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie jak na razie to ja widzę że to są stare wycieki już zakurzone których ktoś nie domył.umyj dokładnie i zobacz co będzie się działo.jak dalej będzie ciekło to po pierwsze uszczelnić połączenie przed kolektorem na silikonie i podciągać opaski na wężach lub wymienić na nowe jak tamte nie trzymaja bo to z pod nich wycieka.olej w dolocie będzie zawsze bo dostaje się tam z odmy.przez dłuższy czas może nieźle nasyfić pod maską...moim zdaniem to tyle w tym temacie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Trochę to nietypowe jak na fabrycznego AAZ -ta mój były AAZ był spoko ,zdrowiutki itd. ale żeby miał kopa to nie mogę powiedzieć po włączeniu 5 tki ,jechał jakby chciał a nie mógł ...pomogła dopiero wymiana boost pina w LDA :mrgreen: 75 fabrycznych koni nie jest w stanie zapewnić "kopa "temu dość cięzkiemu autu :mrgreen: no ale może u kolegi już AAZ po odmuleniuBartoszo pisze: Samochód ma dobrego kopa,
Panowie, znowu pojawiło się trochę oleju na łączeniu turbiny. Czy to wina uszczelnienia na wirniku turbiny ? Czy normalne że pojawiło się tam trochę oleju ? Dodam że ma konsystencję smaru i jest go znowu tyle ile na 4 zdjęciu w pierwszym poście.
Oleju nie ubyło ! Jeżdżę od wymiany do wymiany, pełny stan.
Oleju nie ubyło ! Jeżdżę od wymiany do wymiany, pełny stan.