Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] wachacze przod

Awatar użytkownika
zebro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2007, 20:08

Post autor: zebro » 26 cze 2011, 21:11

Witam

Nie będę zakładał nowego temu. Wymieniam właśnie tuleje i sworznie w wahaczach ( Audi 80 89r, 1.8S ) i nie oznaczyłem sobie który wahacz jest lewy a który prawy. Jak można je łatwo rozpoznać? Z tego co znalazłem w necie to wahacze mają odgięte sworznie do przodu. Mylę się czy nie? Może da radę je odróżnić w inny sposób? Jakiś znacznik albo coś?

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 26 cze 2011, 21:21

Ma być tak jak tu
czyli do przodu Obrazek
Turbo żyje turbo pije :)

Awatar użytkownika
zebro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2007, 20:08

Post autor: zebro » 26 cze 2011, 21:29

hm.. no tutaj sworznie są skierowane do tyłu, ale to jest B4 a nie B3.

Znalazłem aukcje gdzie jest zdjęcie z opisem, pytanie czy prawidłowo?


http://moto.allegro.pl/wahacz-lewy-przo ... 43455.html

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 cze 2011, 22:03

Tak . Opis na zdjęciu jest prawidłowy a przeguby są tam pokazane od spodu - jakby patrzeć na wahacz z kanału .
Ten łuk przegubu ( mechanicy mówią odsadzenie ) zaznaczony strzałką ma być skierowany w kierunku jazdy do przodu .

Obrazek

Awatar użytkownika
zebro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2007, 20:08

Post autor: zebro » 26 cze 2011, 22:06

Dzięki, o taką informację mi chodziło.

[ Dodano: 2011-07-05, 19:32 ]
Witam ponownie.

Mam pewien problem.Mam złożone całe zawieszenie na nowych elementach, ustawioną geometrie, wszystko dokręcone i sprawdzone ( dzisiaj miałem przegląd ).

Podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje. Natomiast jak ruszam i przód się unosi, to zaczyna ściągać przód w prawo. Przy Hamowaniu jest identyczna sytuacja, tyle, że przód siada. Co może być powodem?

Istnieje możliwość, że coś źle złożyłem? Jedynie co mogłem zamienić to wahacze, lewy z prawym ( sworznie są skierowane "odsadzeniem" w kierunku jazdy, zgodnie ze zdjęciem które zamieściłem powyżej, więc powinno być dobrze ). Co mam sprawdzić lub gdzie zajrzeć?

[ Dodano: 2011-07-06, 18:16 ]
Już sobie z tym poradziłem. Były 2 sprawy które to powodowały. Pierwsza to opony. Widać podczas jazdy na wybitym zawieszeniu źle się zdzierały, a druga sprawa, jedna ze śrub mocujących piastę do amortyzatora nie była dokręcona do oporu. Po zamianie opon z tylu na przód i dokręceniu dolegliwości zniknęły.


Mam takie pytanie jeszcze. Jak kręcę kierownicą od położenia środkowego w prawo to jest ponad półtorej obrotu a w lewo mniej niż póltorej obrotu. To jest normalne???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga