Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDi 1Z] Rano problem z zapaleniem

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

[80 B4 TDi 1Z] Rano problem z zapaleniem

Post autor: jean_pierre » 30 sie 2007, 17:41

Witam.
Ostatnio wymieniałem głowice w swojej Audiczce i od tego czasu nieraz mam problem z zapaleniem. Dzieje się to głównie rano jak postoi całą noc. Mielę go i mielę, zapłapie na sekunde czy diwe i gaśnie i tak w kółko aż jak za którymś tak razem w końcu załapie to pracuje tak jak by chodził tylko na 1 świeci albo 2 całym silnikiem telepie z rury idzie dym, samochód popracuje tak trochę z 2, 3 minuty i wszystko z powrotem wraca do normy, przestaje nierówno chodzić, przestaje dymić, silnik pracuje super i potem już w ciągu dnia nie ma jakichkolwiek problemów z odpaleniem czy pracą silnika. Już nie wiem co mam sprawdzić. Myślałem że to może świece ale wszystkie są sprawne. Wydaje mi się że to tak jakby po nocy gdzieś wilgoć na kable doszła ??? czy co ? Może dlatego ?? Już nie mam pojęcia, może ktoś z Was miał coś takiego i podpowie mi gdzie zajrzeć ??
Albo może na komputer pojechać ustawić zapłon tylko że skoro potem w ciągu dnia za każdym razem odpala to chyba nie zapłon ??

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 30 sie 2007, 18:23

ja na twoim miejscu bym sie podlaczyl pod kompa wtedy bedzie wszystko jasne czy kat wtrysku czy moze czujnik temperatury czy co tam jeszcze

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 30 sie 2007, 20:46

a jak ustawiłeś kąt wtrysku? czuje że jest źle ustawiony.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 sie 2007, 21:15

wszystkie objawy pasują na rozregulowany kąt wtrysku... niech ustawi go jakiś mechanik z zegarem w ręku, na oko to wiesz... chłop w szpitalu zmarł :-P ;-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 30 sie 2007, 21:20

cobra pisze:wszystkie objawy pasują na rozregulowany kąt wtrysku... niech ustawi go jakiś mechanik z zegarem w ręku, na oko to wiesz... chłop w szpitalu zmarł :-P ;-)
zegarem kąt wtrysku :?: chyba kolega nie odarnia klekotów ;-)

Trzeba pod kompa podpinać i badać wsio po kolei, zaczynając od kąta wtrysku

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 sie 2007, 21:53

minon1 pisze: zegarem kąt wtrysku :?: chyba kolega nie odarnia klekotów ;-)

Trzeba pod kompa podpinać i badać wsio po kolei, zaczynając od kąta wtrysku
Obrazek
Wydaje Ci się że zjadłeś wszystkie najmądrzejsze rozumy tego świata? Masz rację, wydaje Ci się... nie lubisz mnie , co? :lol:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 30 sie 2007, 22:10

Tu nie chodzi lubie nie lubie.
Nic do nikogo nie mam na tym forum :!:, a to co zapodałeć Cobra to chyba z 88`poza tym po co się je...ć skoro łatwiej lapa podłączyć.

Rozumów nie zjadłęm i wiem że dużo nie wiem (bo dużo dowiedziałem się tutaj), ale jak czegoś jestem pewnien to tego bronie.

Luzuj chłopaku.
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 sie 2007, 12:17

to co zapodałem dotyczy m.in silników Diesla z B3... ale także B4-kowego AAZ (którego nota bene robili do przynajmniej 94r) a skan pochodzi z książki OBSŁUGA I NAPRAWA...
pozdrawiam :mrgreen:

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 31 sie 2007, 13:05

obaj panowie mają racje. producent 1z mówi aby wstępnie ustawić kąt wtrysku za pomocą zegara (i tu jest rozbieżność z podawanymi przez was danymi na 0.7mm z tolerancją do 0.02mm), a później go skorygować za pomocą odczytu z komputera.
według mnie ma to sens bo jak ustawić kąt za pomocą fejsa jak silnik nie odpali?

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 sie 2007, 18:35

panowie kolega ma tdi wiec tylko kompa podlaczyc

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 01 wrz 2007, 08:44

Na poniedziałek umówiłem się z mechanikami w Centrum Diesla. Mają go podłączyć pod komputer i ustawić zapłon. Mam nadzieję że będzie wszystko ok. Napisze potem czy to pomogło. Dzięki za podpowiedzi.

ryniek_p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 02 wrz 2007, 07:44
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ryniek_p » 02 wrz 2007, 07:56

Kolega pisze że wymieniał glowice. Ciekawy jestem w jakim stanie jest ta głowica która została zamontowana do auta i czy to nie ma związku z problemem, bo jeśli auto chodziło jak należy i głowica jest OK to po zamontowaniu i ustawieniu rozrzadu powinno wszystko działac jak należy.Sprawdziłbym jeszcze czy świece sie załaczają. Pozdrawiam!!!!

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 05 wrz 2007, 07:17

Głowica była sprawdzana u szlifierza pod ciśnieniem czy nie jest pęknięta zanim zaczął ją szlifować. Świece sprawdzałem, wszystkie sa sprawne i grzeją. Byłem w tym centrum diesla, podłączyli autko po dkomputeer, wszystko było ok, ale delikatnie przestawili zapłon, samochód dostał delikatnego kopa. Ale to nie pomogło. Nieraz też są problemy. Tak sobie myślę ze po wymianie tej głowicy (pewnie to zbieg okoliczności) ale stojąc twarzą do silnika u góry po lewej stronie jest taki elektromagnes - nie wiem dokładnie jak się to nazywa ale po odpaleniu strasznie głośno słychać jego tykanie. Może jak nieraz odpalam on nie pracuje poprawnie i dlatego tak silnik chodzi ?? Nie wiem czy to ma związek z praca silnika ale tak mi się wydaje ? Czy to może być wina tego "elektromagnesu" ??

Zen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lip 2007, 19:16

Post autor: Zen » 05 wrz 2007, 08:50

A może się zwyczajnie zapowietrza Sprawdz czy jest powietrze w przewodach paliwowych.

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 05 wrz 2007, 09:33

No właśnie też to sprawdzałem, nie ma powietrza le dziś wymienię filtr paliwowy tak na wszelki wypadek. Myślę jeszcze o tej części co wspomniałem (tym "elektromagnesie" )o niej powyżej ale nie wiem jak się nazywa. Może ktoś z Was wie i wie też za co odpowiada ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl