[80 B4 TDi 1Z] Rano problem z zapaleniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
[80 B4 TDi 1Z] Rano problem z zapaleniem
Witam.
Ostatnio wymieniałem głowice w swojej Audiczce i od tego czasu nieraz mam problem z zapaleniem. Dzieje się to głównie rano jak postoi całą noc. Mielę go i mielę, zapłapie na sekunde czy diwe i gaśnie i tak w kółko aż jak za którymś tak razem w końcu załapie to pracuje tak jak by chodził tylko na 1 świeci albo 2 całym silnikiem telepie z rury idzie dym, samochód popracuje tak trochę z 2, 3 minuty i wszystko z powrotem wraca do normy, przestaje nierówno chodzić, przestaje dymić, silnik pracuje super i potem już w ciągu dnia nie ma jakichkolwiek problemów z odpaleniem czy pracą silnika. Już nie wiem co mam sprawdzić. Myślałem że to może świece ale wszystkie są sprawne. Wydaje mi się że to tak jakby po nocy gdzieś wilgoć na kable doszła ??? czy co ? Może dlatego ?? Już nie mam pojęcia, może ktoś z Was miał coś takiego i podpowie mi gdzie zajrzeć ??
Albo może na komputer pojechać ustawić zapłon tylko że skoro potem w ciągu dnia za każdym razem odpala to chyba nie zapłon ??
Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie
Ostatnio wymieniałem głowice w swojej Audiczce i od tego czasu nieraz mam problem z zapaleniem. Dzieje się to głównie rano jak postoi całą noc. Mielę go i mielę, zapłapie na sekunde czy diwe i gaśnie i tak w kółko aż jak za którymś tak razem w końcu załapie to pracuje tak jak by chodził tylko na 1 świeci albo 2 całym silnikiem telepie z rury idzie dym, samochód popracuje tak trochę z 2, 3 minuty i wszystko z powrotem wraca do normy, przestaje nierówno chodzić, przestaje dymić, silnik pracuje super i potem już w ciągu dnia nie ma jakichkolwiek problemów z odpaleniem czy pracą silnika. Już nie wiem co mam sprawdzić. Myślałem że to może świece ale wszystkie są sprawne. Wydaje mi się że to tak jakby po nocy gdzieś wilgoć na kable doszła ??? czy co ? Może dlatego ?? Już nie mam pojęcia, może ktoś z Was miał coś takiego i podpowie mi gdzie zajrzeć ??
Albo może na komputer pojechać ustawić zapłon tylko że skoro potem w ciągu dnia za każdym razem odpala to chyba nie zapłon ??
Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie
Tu nie chodzi lubie nie lubie.
Nic do nikogo nie mam na tym forum :!:, a to co zapodałeć Cobra to chyba z 88`poza tym po co się je...ć skoro łatwiej lapa podłączyć.
Rozumów nie zjadłęm i wiem że dużo nie wiem (bo dużo dowiedziałem się tutaj), ale jak czegoś jestem pewnien to tego bronie.
Luzuj chłopaku.
Pozdrawiam
Nic do nikogo nie mam na tym forum :!:, a to co zapodałeć Cobra to chyba z 88`poza tym po co się je...ć skoro łatwiej lapa podłączyć.
Rozumów nie zjadłęm i wiem że dużo nie wiem (bo dużo dowiedziałem się tutaj), ale jak czegoś jestem pewnien to tego bronie.
Luzuj chłopaku.
Pozdrawiam
obaj panowie mają racje. producent 1z mówi aby wstępnie ustawić kąt wtrysku za pomocą zegara (i tu jest rozbieżność z podawanymi przez was danymi na 0.7mm z tolerancją do 0.02mm), a później go skorygować za pomocą odczytu z komputera.
według mnie ma to sens bo jak ustawić kąt za pomocą fejsa jak silnik nie odpali?
według mnie ma to sens bo jak ustawić kąt za pomocą fejsa jak silnik nie odpali?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Kolega pisze że wymieniał glowice. Ciekawy jestem w jakim stanie jest ta głowica która została zamontowana do auta i czy to nie ma związku z problemem, bo jeśli auto chodziło jak należy i głowica jest OK to po zamontowaniu i ustawieniu rozrzadu powinno wszystko działac jak należy.Sprawdziłbym jeszcze czy świece sie załaczają. Pozdrawiam!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Głowica była sprawdzana u szlifierza pod ciśnieniem czy nie jest pęknięta zanim zaczął ją szlifować. Świece sprawdzałem, wszystkie sa sprawne i grzeją. Byłem w tym centrum diesla, podłączyli autko po dkomputeer, wszystko było ok, ale delikatnie przestawili zapłon, samochód dostał delikatnego kopa. Ale to nie pomogło. Nieraz też są problemy. Tak sobie myślę ze po wymianie tej głowicy (pewnie to zbieg okoliczności) ale stojąc twarzą do silnika u góry po lewej stronie jest taki elektromagnes - nie wiem dokładnie jak się to nazywa ale po odpaleniu strasznie głośno słychać jego tykanie. Może jak nieraz odpalam on nie pracuje poprawnie i dlatego tak silnik chodzi ?? Nie wiem czy to ma związek z praca silnika ale tak mi się wydaje ? Czy to może być wina tego "elektromagnesu" ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn