Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4

Prezentacja w/w od 1972r do 1986.
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 lis 2010, 19:57

Ładnie ,,pospawane'' <ok>

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 09 gru 2010, 14:52

udało mi sie znaleźć fajne wloty do montazu w szybie lub poszyciu bocznym do doprowadzeni powietrza do chłodnicy w bagażniku

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

są nawet podwójne na 2x 3 calowe rury spiro

Obrazek

przy okazji zamontuje sie w przednim spojlerze wloty do chłodzenia przednich hamulców

Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 11:54

przyszły wloty z hameryki ;)

Obrazek

niebieski odcień daje folia zabezpieczająca

2 czarne frontowe to w przedni spojler dla chłodzenia hamulcy

mam wersje na pojedynczy i podwójny wlot 3 calowy

zakupiłem sobie taki komplecik DEFI

ten display o tyle fajny ze mozna na nim wyswietlac prędkośc oraz temperatury wody, oleju, cisnienie, egt i daje warningi

Obrazek



auto się robi.... tzn jest walka z rdzą
zrobiona została obrotnica na której powieszono budę i zostało całe wyczyszone od spodu i obspawane
mimo niezłego stanu budy poliftowej (ocynk) wyszło pare miejsc do naprawy ale jak sie odbudowuje od podstaw to niestety schodzi z pierdołami
a było wstawić silnik i heja do przodu :)

jakies tam fotki w trakcie prac, na razie nie ma co pokazywać, teraz głównie blacharka... ale przynajmniej doł auta bedzie zamkniety na TIP TOP

Obrazek

Obrazek
doszły nowe felgi, zmieniłem jednak na 17 cali
zależało mi na compomotive MO do mojego audi ze względów historycznych - ze względu na sport quattro - choć chyba w oryginale były speedline'y

http://www.ihle-motorsport.de/likecms.php?...eid=45&sp=1

Obrazek

co do samych felg
All Compomotive Motorsport wheels are manufactured from special primary heat treated, age hardened aluminium alloy & benefit from reinforced rim edges.
kolega z forum audi B2 napisał:
speedline-stop magnezowy ALSi11MgMn plus obrobka cieplna opatentowana H.T.C(odlewanie przy wiekszej niz standardowa temperaturze,nagle ochladzanie i dalsza obrobka cieplna)

repliki compomotive MO - akurat MO posiadaja certyfikat zatwierdzajacy ze wymiary i stop zastosowany jest taki sam jak w ori speedlinach (ALSi11MgMn)
tak więc zakupiłem 2 komplety felg compomotive MO1776 7,5Jx17 ET38 niestety potwierdziła się opinia że dość łatwo schodzi farba ale na razie nie bede ich odnawiał ..

Obrazek

Obrazek

co na szybko stwierdziłem:
- średnica wewnętrzna bębna w miejscu gdzie jest tarcza około 41cm podczas gdy BBS ma około 40cm, czyli powinna wejść tarcza 345mm :)
- gniazda pod śruby / nakrętki sa wstawione stalowe
- nie są lekkie ale za to wyglądają pancernie

zwazyłem felgi

BBS RC326 z audi A4/A6 7,5Jx17
Obrazek

Compomotive MO1776 7,5Jx17 - jednak cięzsza niz dane w internecie
Obrazek

ale za to widac róznice w budowie

Obrazek

jak to sie przekłada na wymiary - BBS 39,5cm
Obrazek

compomotive 41cm
Obrazek

tarcza 330 w feldze 17 cali z luzem - powinna wejsc 345 a moze nawet 350mm z zaciskiem Brembo
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 11:54

zapomniałem dodać hydrauliczny ręczny - made by Birol - ten sam od caster/camber platesów ;)
wymysliełm jeszzce zapadke, wzorując się na Sandtler-ze

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i ostatni zakup zapinki do maski AeroCatch Flush

Obrazek

dokupiłem do kompletu Greddy cisnienie oleju... niestety nie mogę dokupić samych czujników do dispalaya Defi... no ale spokojnie czekam moze coś sie pojawi na ebayu ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 11:55

hehe no i pochwale sie nową rzeczą ;)
do R32 turbo trzeba porządną skrzynie
od 2 lat badam temat, a dzisiaj u Olozwirskiego poskręcaliśmy wszystko do kupy
chodzi mianowicie o skrzynie nowego typu 0B z dyfrem w dzwonie

ale na poczatek trochę teorii

tak wygląda położenie półosi

Obrazek

silnik jest cofnięty o 15cm

Obrazek

tak to wygląda w srodku

Obrazek

sprzegło

Obrazek

przy okazji doszły nowe tarcze 345/32 - porównanie z felgą z golfa 13 cali :)

Obrazek

ledwo weszło z big zaciskiem brembo w felge 17 cali

Obrazek

spasowanie tego wymagało wielu przeróbek, zmian i kombinacji ale się udało, dzieki temu silnik konczy sie w odległości 50cm od środka przednich połosi !!! dla porównania sam blok 2.2T ma 51cm :) a gdzie jeszzce dzwon skrzyni

Obrazek

tak wygląda to po skręceniu

Obrazek

dodam że nie jest to "zwykła" skrzynia typu 0B

ta jest specyficzna bo:
- jest produkcji GETRAGa, większość VAG - Kassel
- ma potrójne synchronzatory na biegach 1-2
- ma podwójne synchronizatory na biegach 3-6
- seryjnie ma znosic 500NM, czyli pewnie zniesie 800-1000 NM
- seryjnie ma torsena 40/60 40% momentu na przednią oś / 60% na tylnia oś
oczywiście jest na grubym wałku i wyglda potężnie, waży 85kg

ciekawostką jest tez dość niezwykłe sprzegło, które ma 2 tarcze ! i tez podejrzewam że wtrzyma 750NM bez problemu

tak więc mam teraz w koncu skrzynię która poprawi rozkład mas, która swietnie i lekko zmienia biegi, która nie klęknie przy upalaniu i dystrubuje wiecej momentu na tył :)

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 11:56

przyszła paczka z USA, komplet defi, greddy EGT 2 sztuki i mniejsze pompy 3/4 cala tiltona jakby 1 calowe były za duże oraz zestawy naprawcze do tych calowych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

udało sie wyrwać na allegro lustrko talbot - wszystko ma byc jak w oryginale :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zanabyłem pedały tiltona, bo ten zestaw compbrake nie wzbudza mojego zaufania, poza tym mam kilka róznych pomp tiltona wiec bedzie do kompletu.

jest to nowa seria z aluminium 72-603

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 11:57

pare fotosów, dużo nie zrobilismy przez popołudnie ale z drugiej strony wiele stało się jasne

na poczatek przymierzyłem koło 17 cali, bo balem sie ze bedzie za duże

Obrazek

Obrazek

wygląda perfekcyjnie, oczywiście powinno jeszcze kilka cm być zglebione ale wneka jeszcze nie pozwala, jest podcięta z zapasem na wywynięcie pod poszerzenie

silnik po przebojach skręcony ze skrzynią

Obrazek

wycięcie tunelu, podcinaliśmy po kawałku aż trzeba było wyciąć cały tunel - widać że jest wyciąte "więcej" pod finalne ustawienie skrzyni

Obrazek

nie dało się ustawić silnika bo trzeba całkiem wyciąć gródź a juz nie starczyło czasu żeby to ładnie odwiercić i porządnie zrobić, w każdym razie widać te 15cm, silnik oparł się głowicą o pole z VINem :)

Obrazek

tu widać jak to wygląda

Obrazek

około 2,5 cm brakuje do ustawiena na fabrykę + jeszcze chcemy cofnać silnik o 1,5 cm, czyli jeszcze bedzie około 4-5cm w tył z silnikiem

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 27 cze 2011, 12:09

ŁaŁ :shock:

Awatar użytkownika
goldstarb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 06 sty 2008, 21:30
Lokalizacja: kraków/wielgus
Kontakt:

Post autor: goldstarb3 » 27 cze 2011, 12:40

widzę że porządne mody wprowadzasz. czemu chcesz aż tak bardzo cofac silnik w tył? a jak układ kierowniczy? chlodnice? sama w sobie kołyska pod silnik?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 27 cze 2011, 12:59

Jestem pełen podziwu. Cały czas po cichu śledzę temat na racingforum.pl ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 cze 2011, 13:13

Chciałbym zobaczyć kiedyś to autko w akcji :shock: Pełen szacun za pracę jaką wykonujesz przy tym autku :!: :shock:

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 27 cze 2011, 13:21

Auto pochłonęło ogrom kasy i pracy, aż się boje finalnego wyniku,
ale czekam cierpliwie bo będzie grubo i oryginalnie.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 cze 2011, 13:27

cowboy pisze:pare fotosów, dużo nie zrobilismy przez popołudnie ale z drugiej strony wiele stało się jasne(...)
pytanie moje - jeśli jeszcze nie padło w tym wątku - jaki koszt przeróbki tej skrzyni do 2.2T ? Chodzi mi o orientacyjną kwotę, nie dokładną.

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 27 cze 2011, 14:54

Leo pisze:pytanie moje - jeśli jeszcze nie padło w tym wątku - jaki koszt przeróbki tej skrzyni do 2.2T ? Chodzi mi o orientacyjną kwotę, nie dokładną.
musisz kupić skrzynie

zwykłe skrzynie z A5/A4 (350NM) od 2.0 TFSI mozna kupic juz od 2000-2500 PLN, do tego sprzegło około 700-900 PLN musisz miec tez ori
wybieraki z mechanizmem koło 200-250
płus robiocizna za wsadzenie tego
moze byc problem z dopasowaniem do silnika
do tego bedzie problem bo zamach w 2.2T jest chyba na 8 srub ?
ja mam najmocniejsze sprzegło dwutarczowe z 3.0 TDI i tam jest 10 śrub tak jak w VRze i dzieki adapterowi pomiedzy silnik a skrzynie, mam odsadzenie 3cm na kolejny adapter pomiedzy "zamach" z 3.0 TDI a wał w VR

no i najważniejsze, czy chcesz tak pociąć budę ?
goldstarb3 pisze:czemu chcesz aż tak bardzo cofac silnik w tył? a jak układ kierowniczy? chlodnice? sama w sobie kołyska pod silnik?
rozkład masy, torsen 40/60, mocna skrzynia 500NM gwarantowane przez fabryke

chłodnica bedzie w bagazniku ;)

kołyska pod silnik bedzie custom, przeróbka na bazie oryginalnych, stabi custom, przekłądania jeszcze do konca nie wiadomo, sa 2 koncepcje :)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 27 cze 2011, 18:46

Jest moc, te speedline śliczne są, o silniku nawet szkoda gadac <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B1 / B2.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl