Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4
przyszły wloty z hameryki
niebieski odcień daje folia zabezpieczająca
2 czarne frontowe to w przedni spojler dla chłodzenia hamulcy
mam wersje na pojedynczy i podwójny wlot 3 calowy
zakupiłem sobie taki komplecik DEFI
ten display o tyle fajny ze mozna na nim wyswietlac prędkośc oraz temperatury wody, oleju, cisnienie, egt i daje warningi
auto się robi.... tzn jest walka z rdzą
zrobiona została obrotnica na której powieszono budę i zostało całe wyczyszone od spodu i obspawane
mimo niezłego stanu budy poliftowej (ocynk) wyszło pare miejsc do naprawy ale jak sie odbudowuje od podstaw to niestety schodzi z pierdołami
a było wstawić silnik i heja do przodu
jakies tam fotki w trakcie prac, na razie nie ma co pokazywać, teraz głównie blacharka... ale przynajmniej doł auta bedzie zamkniety na TIP TOP
doszły nowe felgi, zmieniłem jednak na 17 cali
zależało mi na compomotive MO do mojego audi ze względów historycznych - ze względu na sport quattro - choć chyba w oryginale były speedline'y
http://www.ihle-motorsport.de/likecms.php?...eid=45&sp=1
co do samych felg
co na szybko stwierdziłem:
- średnica wewnętrzna bębna w miejscu gdzie jest tarcza około 41cm podczas gdy BBS ma około 40cm, czyli powinna wejść tarcza 345mm
- gniazda pod śruby / nakrętki sa wstawione stalowe
- nie są lekkie ale za to wyglądają pancernie
zwazyłem felgi
BBS RC326 z audi A4/A6 7,5Jx17
Compomotive MO1776 7,5Jx17 - jednak cięzsza niz dane w internecie
ale za to widac róznice w budowie
jak to sie przekłada na wymiary - BBS 39,5cm
compomotive 41cm
tarcza 330 w feldze 17 cali z luzem - powinna wejsc 345 a moze nawet 350mm z zaciskiem Brembo
niebieski odcień daje folia zabezpieczająca
2 czarne frontowe to w przedni spojler dla chłodzenia hamulcy
mam wersje na pojedynczy i podwójny wlot 3 calowy
zakupiłem sobie taki komplecik DEFI
ten display o tyle fajny ze mozna na nim wyswietlac prędkośc oraz temperatury wody, oleju, cisnienie, egt i daje warningi
auto się robi.... tzn jest walka z rdzą
zrobiona została obrotnica na której powieszono budę i zostało całe wyczyszone od spodu i obspawane
mimo niezłego stanu budy poliftowej (ocynk) wyszło pare miejsc do naprawy ale jak sie odbudowuje od podstaw to niestety schodzi z pierdołami
a było wstawić silnik i heja do przodu
jakies tam fotki w trakcie prac, na razie nie ma co pokazywać, teraz głównie blacharka... ale przynajmniej doł auta bedzie zamkniety na TIP TOP
doszły nowe felgi, zmieniłem jednak na 17 cali
zależało mi na compomotive MO do mojego audi ze względów historycznych - ze względu na sport quattro - choć chyba w oryginale były speedline'y
http://www.ihle-motorsport.de/likecms.php?...eid=45&sp=1
co do samych felg
kolega z forum audi B2 napisał:All Compomotive Motorsport wheels are manufactured from special primary heat treated, age hardened aluminium alloy & benefit from reinforced rim edges.
tak więc zakupiłem 2 komplety felg compomotive MO1776 7,5Jx17 ET38 niestety potwierdziła się opinia że dość łatwo schodzi farba ale na razie nie bede ich odnawiał ..speedline-stop magnezowy ALSi11MgMn plus obrobka cieplna opatentowana H.T.C(odlewanie przy wiekszej niz standardowa temperaturze,nagle ochladzanie i dalsza obrobka cieplna)
repliki compomotive MO - akurat MO posiadaja certyfikat zatwierdzajacy ze wymiary i stop zastosowany jest taki sam jak w ori speedlinach (ALSi11MgMn)
co na szybko stwierdziłem:
- średnica wewnętrzna bębna w miejscu gdzie jest tarcza około 41cm podczas gdy BBS ma około 40cm, czyli powinna wejść tarcza 345mm
- gniazda pod śruby / nakrętki sa wstawione stalowe
- nie są lekkie ale za to wyglądają pancernie
zwazyłem felgi
BBS RC326 z audi A4/A6 7,5Jx17
Compomotive MO1776 7,5Jx17 - jednak cięzsza niz dane w internecie
ale za to widac róznice w budowie
jak to sie przekłada na wymiary - BBS 39,5cm
compomotive 41cm
tarcza 330 w feldze 17 cali z luzem - powinna wejsc 345 a moze nawet 350mm z zaciskiem Brembo
zapomniałem dodać hydrauliczny ręczny - made by Birol - ten sam od caster/camber platesów
wymysliełm jeszzce zapadke, wzorując się na Sandtler-ze
no i ostatni zakup zapinki do maski AeroCatch Flush
dokupiłem do kompletu Greddy cisnienie oleju... niestety nie mogę dokupić samych czujników do dispalaya Defi... no ale spokojnie czekam moze coś sie pojawi na ebayu
wymysliełm jeszzce zapadke, wzorując się na Sandtler-ze
no i ostatni zakup zapinki do maski AeroCatch Flush
dokupiłem do kompletu Greddy cisnienie oleju... niestety nie mogę dokupić samych czujników do dispalaya Defi... no ale spokojnie czekam moze coś sie pojawi na ebayu
hehe no i pochwale sie nową rzeczą
do R32 turbo trzeba porządną skrzynie
od 2 lat badam temat, a dzisiaj u Olozwirskiego poskręcaliśmy wszystko do kupy
chodzi mianowicie o skrzynie nowego typu 0B z dyfrem w dzwonie
ale na poczatek trochę teorii
tak wygląda położenie półosi
silnik jest cofnięty o 15cm
tak to wygląda w srodku
sprzegło
przy okazji doszły nowe tarcze 345/32 - porównanie z felgą z golfa 13 cali
ledwo weszło z big zaciskiem brembo w felge 17 cali
spasowanie tego wymagało wielu przeróbek, zmian i kombinacji ale się udało, dzieki temu silnik konczy sie w odległości 50cm od środka przednich połosi !!! dla porównania sam blok 2.2T ma 51cm a gdzie jeszzce dzwon skrzyni
tak wygląda to po skręceniu
dodam że nie jest to "zwykła" skrzynia typu 0B
ta jest specyficzna bo:
- jest produkcji GETRAGa, większość VAG - Kassel
- ma potrójne synchronzatory na biegach 1-2
- ma podwójne synchronizatory na biegach 3-6
- seryjnie ma znosic 500NM, czyli pewnie zniesie 800-1000 NM
- seryjnie ma torsena 40/60 40% momentu na przednią oś / 60% na tylnia oś
oczywiście jest na grubym wałku i wyglda potężnie, waży 85kg
ciekawostką jest tez dość niezwykłe sprzegło, które ma 2 tarcze ! i tez podejrzewam że wtrzyma 750NM bez problemu
tak więc mam teraz w koncu skrzynię która poprawi rozkład mas, która swietnie i lekko zmienia biegi, która nie klęknie przy upalaniu i dystrubuje wiecej momentu na tył
do R32 turbo trzeba porządną skrzynie
od 2 lat badam temat, a dzisiaj u Olozwirskiego poskręcaliśmy wszystko do kupy
chodzi mianowicie o skrzynie nowego typu 0B z dyfrem w dzwonie
ale na poczatek trochę teorii
tak wygląda położenie półosi
silnik jest cofnięty o 15cm
tak to wygląda w srodku
sprzegło
przy okazji doszły nowe tarcze 345/32 - porównanie z felgą z golfa 13 cali
ledwo weszło z big zaciskiem brembo w felge 17 cali
spasowanie tego wymagało wielu przeróbek, zmian i kombinacji ale się udało, dzieki temu silnik konczy sie w odległości 50cm od środka przednich połosi !!! dla porównania sam blok 2.2T ma 51cm a gdzie jeszzce dzwon skrzyni
tak wygląda to po skręceniu
dodam że nie jest to "zwykła" skrzynia typu 0B
ta jest specyficzna bo:
- jest produkcji GETRAGa, większość VAG - Kassel
- ma potrójne synchronzatory na biegach 1-2
- ma podwójne synchronizatory na biegach 3-6
- seryjnie ma znosic 500NM, czyli pewnie zniesie 800-1000 NM
- seryjnie ma torsena 40/60 40% momentu na przednią oś / 60% na tylnia oś
oczywiście jest na grubym wałku i wyglda potężnie, waży 85kg
ciekawostką jest tez dość niezwykłe sprzegło, które ma 2 tarcze ! i tez podejrzewam że wtrzyma 750NM bez problemu
tak więc mam teraz w koncu skrzynię która poprawi rozkład mas, która swietnie i lekko zmienia biegi, która nie klęknie przy upalaniu i dystrubuje wiecej momentu na tył
przyszła paczka z USA, komplet defi, greddy EGT 2 sztuki i mniejsze pompy 3/4 cala tiltona jakby 1 calowe były za duże oraz zestawy naprawcze do tych calowych
udało sie wyrwać na allegro lustrko talbot - wszystko ma byc jak w oryginale
zanabyłem pedały tiltona, bo ten zestaw compbrake nie wzbudza mojego zaufania, poza tym mam kilka róznych pomp tiltona wiec bedzie do kompletu.
jest to nowa seria z aluminium 72-603
udało sie wyrwać na allegro lustrko talbot - wszystko ma byc jak w oryginale
zanabyłem pedały tiltona, bo ten zestaw compbrake nie wzbudza mojego zaufania, poza tym mam kilka róznych pomp tiltona wiec bedzie do kompletu.
jest to nowa seria z aluminium 72-603
pare fotosów, dużo nie zrobilismy przez popołudnie ale z drugiej strony wiele stało się jasne
na poczatek przymierzyłem koło 17 cali, bo balem sie ze bedzie za duże
wygląda perfekcyjnie, oczywiście powinno jeszcze kilka cm być zglebione ale wneka jeszcze nie pozwala, jest podcięta z zapasem na wywynięcie pod poszerzenie
silnik po przebojach skręcony ze skrzynią
wycięcie tunelu, podcinaliśmy po kawałku aż trzeba było wyciąć cały tunel - widać że jest wyciąte "więcej" pod finalne ustawienie skrzyni
nie dało się ustawić silnika bo trzeba całkiem wyciąć gródź a juz nie starczyło czasu żeby to ładnie odwiercić i porządnie zrobić, w każdym razie widać te 15cm, silnik oparł się głowicą o pole z VINem
tu widać jak to wygląda
około 2,5 cm brakuje do ustawiena na fabrykę + jeszcze chcemy cofnać silnik o 1,5 cm, czyli jeszcze bedzie około 4-5cm w tył z silnikiem
na poczatek przymierzyłem koło 17 cali, bo balem sie ze bedzie za duże
wygląda perfekcyjnie, oczywiście powinno jeszcze kilka cm być zglebione ale wneka jeszcze nie pozwala, jest podcięta z zapasem na wywynięcie pod poszerzenie
silnik po przebojach skręcony ze skrzynią
wycięcie tunelu, podcinaliśmy po kawałku aż trzeba było wyciąć cały tunel - widać że jest wyciąte "więcej" pod finalne ustawienie skrzyni
nie dało się ustawić silnika bo trzeba całkiem wyciąć gródź a juz nie starczyło czasu żeby to ładnie odwiercić i porządnie zrobić, w każdym razie widać te 15cm, silnik oparł się głowicą o pole z VINem
tu widać jak to wygląda
około 2,5 cm brakuje do ustawiena na fabrykę + jeszcze chcemy cofnać silnik o 1,5 cm, czyli jeszcze bedzie około 4-5cm w tył z silnikiem
- goldstarb3
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 06 sty 2008, 21:30
- Lokalizacja: kraków/wielgus
- Kontakt:
musisz kupić skrzynieLeo pisze:pytanie moje - jeśli jeszcze nie padło w tym wątku - jaki koszt przeróbki tej skrzyni do 2.2T ? Chodzi mi o orientacyjną kwotę, nie dokładną.
zwykłe skrzynie z A5/A4 (350NM) od 2.0 TFSI mozna kupic juz od 2000-2500 PLN, do tego sprzegło około 700-900 PLN musisz miec tez ori
wybieraki z mechanizmem koło 200-250
płus robiocizna za wsadzenie tego
moze byc problem z dopasowaniem do silnika
do tego bedzie problem bo zamach w 2.2T jest chyba na 8 srub ?
ja mam najmocniejsze sprzegło dwutarczowe z 3.0 TDI i tam jest 10 śrub tak jak w VRze i dzieki adapterowi pomiedzy silnik a skrzynie, mam odsadzenie 3cm na kolejny adapter pomiedzy "zamach" z 3.0 TDI a wał w VR
no i najważniejsze, czy chcesz tak pociąć budę ?
rozkład masy, torsen 40/60, mocna skrzynia 500NM gwarantowane przez fabrykegoldstarb3 pisze:czemu chcesz aż tak bardzo cofac silnik w tył? a jak układ kierowniczy? chlodnice? sama w sobie kołyska pod silnik?
chłodnica bedzie w bagazniku
kołyska pod silnik bedzie custom, przeróbka na bazie oryginalnych, stabi custom, przekłądania jeszcze do konca nie wiadomo, sa 2 koncepcje