Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 tdi] zaniżone obroty

ODPOWIEDZ
arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 tdi] zaniżone obroty

Post autor: arti004 » 28 cze 2011, 16:37

Witam wszystkich
Panowie poradzicie bo nie wiem co jest grane :( założyłem obrotomierz od diesla przylutowałem te 6 pinów do mojej płyty głównej i problem jest z tym ze masakryczne zaniża mi obroty ,gaz muszę wcisnąć prawie do spodu żeby wskazówka ledwo weszła na 10 tyś co to możne być?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 17:20 przez arti004, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 28 cze 2011, 17:11

Jakim sposobem diezel kreci Ci się do 10k :?: <lol>
Aha i popraw temat.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 28 cze 2011, 17:24

przepraszam ,wskakuje mi max na 1000obr/min

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 28 cze 2011, 18:08

Zobacz czy pod obrotkiem nie masz potencjometru, jeśli jest przekręć nim z inna stronę niż jest ustawiony. Możesz mieć również uwalony obrotek.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 28 cze 2011, 18:24

kręciłem nim ale nic nie pomogło :(

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 28 cze 2011, 19:26

Jesteś pewien co do jakości i sposobu wlutowania tych pinów w płytę licznika ? robiłeś to sam czy jakiś elektronik ? Jeśli wszystko jest dobrze polutowane to powinno być P&P.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2011, 20:10

Jak znam życie masz orbitrek od V6. Stąd te zaniżanie.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 28 cze 2011, 21:40

radi88 pisze:Jesteś pewien co do jakości i sposobu wlutowania tych pinów w płytę licznika ? robiłeś to sam czy jakiś elektronik ? Jeśli wszystko jest dobrze polutowane to powinno być P&P.
co do pinów mam pewność nie robił tego elektronik ale jestem dokładny w takich rzeczach a z lutowaniem mam do czynienia od dawna ale jednak jak przekręciłem ten potencjometr to wskazówka się bardziej zaczęła wychylać ale nie wiele poza 1700obr/min

[ Dodano: 2011-06-28, 21:41 ]
Jarewa pisze:Jak znam życie masz orbitrek od V6. Stąd te zaniżanie.
obrotek mam od diesla kupiłem na allegro sprzedawca zapewniał ze jest sprawny

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 cze 2011, 22:04

Może on był od TD tylko chyba taki obrotomierz od TD to biały kruk.

Tam jest brany sygnał z alternatora a jak założy się do niego obrotomierz z TDI albo benzyny to na obrotach biegu jałowego pokazuje 5 tyś. obr.

Wskazania zmienia się też zmieniając jeden z oporników albo wlutowując potencjometr. Właśnie tak robi się aby wrzucić obrotomierz do TD i można w ten sposób w znacznym stopniu zmienić wskazanie.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 28 cze 2011, 22:18

aldi pisze:Może on był od TD tylko chyba taki obrotomierz od TD to biały kruk.

Tam jest brany sygnał z alternatora a jak założy się do niego obrotomierz z TDI albo benzyny to na obrotach biegu jałowego pokazuje 5 tyś. obr.

Wskazania zmienia się też zmieniając jeden z oporników albo wlutowując potencjometr. Właśnie tak robi się aby wrzucić obrotomierz do TD i można w ten sposób w znacznym stopniu zmienić wskazanie.
ale ja mam TDI , potencjometr już jest w nim a który to opornik ? jaki trzeba wlutować to bym spróbował możne by pomogło.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 cze 2011, 22:24

arti004 pisze:ale ja mam TDI
Wiem że masz TDI ale może obrotomierz kupiłeś od TD i dlatego zaniża bo jak się zrobi w drugą (obrotomierz z TDI w TD) stronę to ostro zawyża.

Tutaj masz opis przeróbki: http://a6klub.pl/pliki/www.centrum.audi ... 6TD_SB.rar

Tylko ty musiałbyś dać potencjometr w szereg bo robiąc wg. instrukcji zmniejszysz opór i tym samym zbijesz jeszcze bardziej wskazanie. Wiec ty musisz zwiększyć opór na "tym oporniku".

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 29 cze 2011, 12:31

aldi pisze:
arti004 pisze:ale ja mam TDI
Wiem że masz TDI ale może obrotomierz kupiłeś od TD i dlatego zaniża bo jak się zrobi w drugą (obrotomierz z TDI w TD) stronę to ostro zawyża.

Tutaj masz opis przeróbki: http://a6klub.pl/pliki/www.centrum.audi ... 6TD_SB.rar

Tylko ty musiałbyś dać potencjometr w szereg bo robiąc wg. instrukcji zmniejszysz opór i tym samym zbijesz jeszcze bardziej wskazanie. Wiec ty musisz zwiększyć opór na "tym oporniku".
zrobiłem według instrukcji i wpiąłem potencjometr w szereg według Twoich zaleceń i powiem że pomogło ale dalej za mało teraz wchodzi mi na 3000obr/min , zauważyłem jeszcze że na tym obrotku mam tylko akurat ten rezystor pod którego miałem się wpiąć pozostałych 3 brak

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 cze 2011, 13:02

Jak przerabiałem z TDI do TD i też różnił się budową od tego ze zdjęcia.

Może pomogło by dalsze zwiększanie oporu, zmienić opornik lub potencjometr na inny albo jeszcze coś wrzucić w szereg.

Zobacz jaki masz numer na tym obrotomierzu bo od TD (AAZ) ma numer 8A1919253A a od TDI (1Z) 8A1919253B

http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1169539/

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 29 cze 2011, 14:40

zwiększanie oporu nic nie daje :-( a numeru nie mogę zaleś

[ Dodano: 2011-06-29, 15:18 ]
Przepraszam ale wprowadziłem cię w błąd dałem za słaby rezystor i nie zauważyłem zmian założyłem większy i jest efekt działa jak należy :-D tylko czy czegoś nie spali przez zwiększenie oporu?? i powiedz czy wiesz może jakie powinie być obroty na biegu jałowym??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl