[B4 tdi] zaniżone obroty
[B4 tdi] zaniżone obroty
Witam wszystkich
Panowie poradzicie bo nie wiem co jest grane założyłem obrotomierz od diesla przylutowałem te 6 pinów do mojej płyty głównej i problem jest z tym ze masakryczne zaniża mi obroty ,gaz muszę wcisnąć prawie do spodu żeby wskazówka ledwo weszła na 10 tyś co to możne być?
Panowie poradzicie bo nie wiem co jest grane założyłem obrotomierz od diesla przylutowałem te 6 pinów do mojej płyty głównej i problem jest z tym ze masakryczne zaniża mi obroty ,gaz muszę wcisnąć prawie do spodu żeby wskazówka ledwo weszła na 10 tyś co to możne być?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 17:20 przez arti004, łącznie zmieniany 1 raz.
co do pinów mam pewność nie robił tego elektronik ale jestem dokładny w takich rzeczach a z lutowaniem mam do czynienia od dawna ale jednak jak przekręciłem ten potencjometr to wskazówka się bardziej zaczęła wychylać ale nie wiele poza 1700obr/minradi88 pisze:Jesteś pewien co do jakości i sposobu wlutowania tych pinów w płytę licznika ? robiłeś to sam czy jakiś elektronik ? Jeśli wszystko jest dobrze polutowane to powinno być P&P.
[ Dodano: 2011-06-28, 21:41 ]
obrotek mam od diesla kupiłem na allegro sprzedawca zapewniał ze jest sprawnyJarewa pisze:Jak znam życie masz orbitrek od V6. Stąd te zaniżanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może on był od TD tylko chyba taki obrotomierz od TD to biały kruk.
Tam jest brany sygnał z alternatora a jak założy się do niego obrotomierz z TDI albo benzyny to na obrotach biegu jałowego pokazuje 5 tyś. obr.
Wskazania zmienia się też zmieniając jeden z oporników albo wlutowując potencjometr. Właśnie tak robi się aby wrzucić obrotomierz do TD i można w ten sposób w znacznym stopniu zmienić wskazanie.
Tam jest brany sygnał z alternatora a jak założy się do niego obrotomierz z TDI albo benzyny to na obrotach biegu jałowego pokazuje 5 tyś. obr.
Wskazania zmienia się też zmieniając jeden z oporników albo wlutowując potencjometr. Właśnie tak robi się aby wrzucić obrotomierz do TD i można w ten sposób w znacznym stopniu zmienić wskazanie.
ale ja mam TDI , potencjometr już jest w nim a który to opornik ? jaki trzeba wlutować to bym spróbował możne by pomogło.aldi pisze:Może on był od TD tylko chyba taki obrotomierz od TD to biały kruk.
Tam jest brany sygnał z alternatora a jak założy się do niego obrotomierz z TDI albo benzyny to na obrotach biegu jałowego pokazuje 5 tyś. obr.
Wskazania zmienia się też zmieniając jeden z oporników albo wlutowując potencjometr. Właśnie tak robi się aby wrzucić obrotomierz do TD i można w ten sposób w znacznym stopniu zmienić wskazanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wiem że masz TDI ale może obrotomierz kupiłeś od TD i dlatego zaniża bo jak się zrobi w drugą (obrotomierz z TDI w TD) stronę to ostro zawyża.arti004 pisze:ale ja mam TDI
Tutaj masz opis przeróbki: http://a6klub.pl/pliki/www.centrum.audi ... 6TD_SB.rar
Tylko ty musiałbyś dać potencjometr w szereg bo robiąc wg. instrukcji zmniejszysz opór i tym samym zbijesz jeszcze bardziej wskazanie. Wiec ty musisz zwiększyć opór na "tym oporniku".
zrobiłem według instrukcji i wpiąłem potencjometr w szereg według Twoich zaleceń i powiem że pomogło ale dalej za mało teraz wchodzi mi na 3000obr/min , zauważyłem jeszcze że na tym obrotku mam tylko akurat ten rezystor pod którego miałem się wpiąć pozostałych 3 brakaldi pisze:Wiem że masz TDI ale może obrotomierz kupiłeś od TD i dlatego zaniża bo jak się zrobi w drugą (obrotomierz z TDI w TD) stronę to ostro zawyża.arti004 pisze:ale ja mam TDI
Tutaj masz opis przeróbki: http://a6klub.pl/pliki/www.centrum.audi ... 6TD_SB.rar
Tylko ty musiałbyś dać potencjometr w szereg bo robiąc wg. instrukcji zmniejszysz opór i tym samym zbijesz jeszcze bardziej wskazanie. Wiec ty musisz zwiększyć opór na "tym oporniku".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak przerabiałem z TDI do TD i też różnił się budową od tego ze zdjęcia.
Może pomogło by dalsze zwiększanie oporu, zmienić opornik lub potencjometr na inny albo jeszcze coś wrzucić w szereg.
Zobacz jaki masz numer na tym obrotomierzu bo od TD (AAZ) ma numer 8A1919253A a od TDI (1Z) 8A1919253B
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1169539/
Może pomogło by dalsze zwiększanie oporu, zmienić opornik lub potencjometr na inny albo jeszcze coś wrzucić w szereg.
Zobacz jaki masz numer na tym obrotomierzu bo od TD (AAZ) ma numer 8A1919253A a od TDI (1Z) 8A1919253B
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1169539/
zwiększanie oporu nic nie daje a numeru nie mogę zaleś
[ Dodano: 2011-06-29, 15:18 ]
Przepraszam ale wprowadziłem cię w błąd dałem za słaby rezystor i nie zauważyłem zmian założyłem większy i jest efekt działa jak należy tylko czy czegoś nie spali przez zwiększenie oporu?? i powiedz czy wiesz może jakie powinie być obroty na biegu jałowym??
[ Dodano: 2011-06-29, 15:18 ]
Przepraszam ale wprowadziłem cię w błąd dałem za słaby rezystor i nie zauważyłem zmian założyłem większy i jest efekt działa jak należy tylko czy czegoś nie spali przez zwiększenie oporu?? i powiedz czy wiesz może jakie powinie być obroty na biegu jałowym??