Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] wskaźnik temperatury pokazuje za niską temp.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 cze 2011, 19:09

to ze zostal wymieniony termostat i czujnik nei oznacza ze jest cacy.Wszystko zalezy od tego jaki zostal zamontowany termostat i czujnik
U siebie przerabialem temat termostatów co ok 4 miesiace musialem wymieniac kupywalem wahlera nowy dzialal ok temp trzymal tak jak powinien pojezdzilem ok 4 miesiecy i problem od nowa nie trzymal odpowiedniej temp.
Kupilem w aso BTT i od tamtej pory nie wiem co to znaczy problem z termostatem to samo tyczy sie szarego czujnika koszt wiadomo duzo wiekszy jak zamiennik ale dziala jak ksiazka pisze

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2011, 20:06

No a ja dziś miałem napisać.

To jakaś zmora w silnikach "ABT"

U mnie wszystko cacy wskaźniki wymieniony oryginał zablokowany ten co miałem tak samo. Czujnik kupiony "vemo" i nadal na konsoli 70st-80st max 90st oryginalny czujnik poprzedni jak i nowy vemo rezystancja w normie według tabelki. W chłodnicy wymieniony czujnik oryginał używka i testowana - prawidłowy. I się włącza jak mam 85st na budziku. Termostat trzyma bo wierze też czujnikowi właśnie od wentylatorów. Temperatura szybko skacze. Sanie szybko się wyłącza.


Gdzieś kiedys tu na forum przeczytałem że te wskaźniki oszukują szczególnie mówili to w 1z.

A ja mam pytanie jaka zawartość jest w okienku pierwszym w grupie "0000" bo tam jakoś dziwacznie czy ktoś wie o co tam chodzi? czy to % temp czy jakoś inaczej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 cze 2011, 22:13

Jarewa pisze:A ja mam pytanie jaka zawartość jest w okienku pierwszym w grupie "0000" bo tam jakoś dziwacznie czy ktoś wie o co tam chodzi? czy to % temp czy jakoś inaczej?
Nie mogłeś sprawdzić w dalszych grupach tam chyba jest normalnie w °C.

Wiem że dla AAH temperatura płynu jest w pierwszej "kratce" i aby mieć °C trzeba odjąć 50.

Jak wcześniej koledzy pisali wskaźnikowi niema co wierzyć.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 cze 2011, 22:25

ja mialem wczesniej problem z zimnymi lutami w liczniku tez mniej pokazywal jak 90 dokladnie nie pamietam ale bylo cos chyba ok 80 stopni czasami pomagalo jak pukalem w szybke na wysokosci wskaznika okazalo sie ze masa kiepska byla po porawieniu bylo juz ok moze warto w tym kierunku tez sprawdzic wskaznik czy nie przeklamuje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2011, 22:44

Brak zimnych lutów bo wszystko przylutowane od nowa i posprawdzane. W ABT starszy typ jest tylko jedna grupa "0000" inne nie ma. I pierwsze okienko to jest °C ale dane na tym maleją a nie rosną w stosunku do temp.

Został mi się tylko jeden pomysł. Zamieniłem w kruciaku miejscami czujniki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 cze 2011, 22:54

Jarewa pisze:W ABT starszy typ jest tylko jedna grupa "0000" inne nie ma. I pierwsze okienko to jest °C ale dane na tym maleją a nie rosną w stosunku do temp.
A to sorry.
Jeszcze popatrzyłem w opis bloków ABK, tam jest w trzeciej kratce temperatura i jeszcze inkszy sposób liczenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2011, 23:07

Obrazek

Żeby ktoś potrafił rozkodować pierwszą kratkę było by fajnie.

lub podać jakie mają być napięcia na dla licznika przy jakich temperaturach.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 lip 2011, 18:19

u mnie też ten problem z zaniżoną temperaturą chłodzenia na zegarach lubi się powtarzać. ma to raczej swój związek z połączeniami styków i słabą masą, bo po czyszczeniu styków jest lepiej, tzn. było lepiej, bo znowu zaczyna zaniżać. zauważyłem jednak, że u mnie gdy jest wilgoć na dworze, to pokazuje dobrze. to znaczy, że deszcze sprzyjają (przynajmniej w moim przypadku) temu wskaźnikowi, a jak jest sucho, to znowu zaniża. coś w tym jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl