[audi b4 abk] wysokie spalanie
jak dla mnie to przepływomierz do regulacji i sprawdzić również ustawienie zapłonu ja u siebie miałem podobny problem ze zbyt dużym spalaniem paliła mi nawet 16 l Lpg w trasie i dodam że nie chciała mi się wkręcać powyżej 4500 rpm ale u mnie było jeszcze więcej uszkodzonych elementów na początek polecam sprawdzić przepływomierz o ile sondę lambda masz na pewno dobrą bo to też ma duże znaczenie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jedynie co zrobiłem to gdy sprawdzałem sondę zauwarzyłem że wsuwka żeńska od kabla sygnałowego sondy jest luźna nie zaciska się dobrze to ją troszkę ścisnąłem szczypcami! Możliwe też że to po części wina lepszego paliwa <ok>
maliniak pisze:cos musiałeś robić albo zatankowałeś lepsze paliwo i dlatego mniej spala bo jest bardziej kaloryczne
- DARODIABEL75
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
- Lokalizacja: Wałbrzych
- ROBERT2009
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47
Moja paliła 10-11 LPG w cyklu mieszanym bez klimy (popsuła się ), na trasie nawet 9-10, miesiąc temu spaliła 12 - byłem zaniepokojony, ostatnio - 16!!! - przeżyłem szok. Okazało się, że padła sonda - po wymianie znowu 10-11. Przebieg 307K. Jak zaczyna rosnąć spalanie warto sprawdzić w pierwszej kolejności właśnie sondę.
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
[80 B4 ABK]Duże spalanie
Witam! Jeśli chodzi o duże spalanie to ostatnio byłem wielce zaskoczony bo na 8 litrach LPG przejechałem 55km, a dwa wcześniejsze tankowania 16 l i prawie 160 km po trasie, więc jest nie za ciekawie. Jak piszecie, że przyczyną może być sonda lambda, to czy może ktoś wie jak powinien wyglądać wykres jej pracy na oscyloskopie dla silnika z katalizatorem. Sprawdzałem jak się zachowuje na fejsie od gazu, najpierw linia prosta później coś drgnęło zaczęła oscylować ale te zmiany następowały w bardzo długim czasie. Z tego co wiem i wyczytałem to zmiana napięcia od 0,1V do 0,9V i z powrotem do 0,1 powinna nastąpić w czasie nie dłuższym niż 1s, a u mnie ta sinusoida jest rozciągnięta. Sprawdzałem na PB i na gazie to samo.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli masz II generację to zobacz czy podczas jazdy ze stałą prędkością sonda pracuje czyli krokowiec mieści się w ustalonym zakresie kroków.gw pisze:Jak piszecie, że przyczyną może być sonda lambda, to czy może ktoś wie jak powinien wyglądać wykres jej pracy na oscyloskopie dla silnika z katalizatorem.
Wychodzi na to, że sonda do wymiany, bo właśnie taki wykres uzyskałem jak tu aldi przedstawił, czyli zła praca na wolnych obrotach i przy 2000. A co do pompy paliwa to chyba ok, bo pali na dotyk nie mam problemów ani w lecie ani w zimie, filtr nie wiem kiedy był wymieniany ja jeżdżę 3 lata, a była sprowadzona więc trudno to będzie określić. Niebieski czujnik sprawdzony na mocno rozgrzanym silniku, kiedy już się włączył wentylator było 185 ohmów. Jeszcze mam jeden problem, a mianowicie nie zawsze mi pokazuje wskaźnik poziomu paliwa, jakby nie miał podawanego napięcia, jakby gdzieś znikał prąd, a w zbiorniku 1\4 paliwa, no i 2 razy zaleciał mi smród nadpalonych przewodów do środka auta. Wszystko się to dzieje od wymiany cewki zapłonowej. Wymieniłem na taką samą używkę. Dziwnie silnik pracuje jakby w pewnym momencie na ułamek sekundy brakło iskry na świecach. Trudno wyczuwalne na PB ale na LPG już trochę słyszalne. Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam.
u mnie wychodzi ze w cyklu mieszanym pali teraz 16,5 l na 100 km tylko grom wie czemu,spalanie wzroslo w przeciagu 2-3 ostatnich tygodni a kapnąłem sie jak zalalem ostatnio na shellu prawie pod korek czyli pewnie 60 litrów.Wskaznik wyregulowany wedlug ksiazki wiec wskazania sa dobre zostala 1/4 baku a przejechane 365 km.
vag nic ciekawego nie pokazal jeszcze sprawdze jutro niebieski czujnik ale nie bardzo chce mi sie wierzyć by ori czujnik padl po nie całym roku sonda w lato wymieniona na dedykowana boscha , termostat otwiera tak jak powinien wiec nie wiem o co biega ,silnik pracuje ok moc ma
dzis sprawdzone vagiem sonda wskazania ok. czujnik niebieski rezystancje trzyma taka jak powinien,nie mam pojecia co mu dolega
vag nic ciekawego nie pokazal jeszcze sprawdze jutro niebieski czujnik ale nie bardzo chce mi sie wierzyć by ori czujnik padl po nie całym roku sonda w lato wymieniona na dedykowana boscha , termostat otwiera tak jak powinien wiec nie wiem o co biega ,silnik pracuje ok moc ma
dzis sprawdzone vagiem sonda wskazania ok. czujnik niebieski rezystancje trzyma taka jak powinien,nie mam pojecia co mu dolega