Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi b4 abk] wysokie spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bolidxxl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2009, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bolidxxl » 17 cze 2011, 12:08

Widzę ,że wszyscy maja 100HP. Ja również mam taki. Poprzedni właściciel zamontował.
Dzis przypomniałem sobie o filterku przy parowniku. Odkręcam a tam syf syf syf. Szybka wymiana i dalej w droge :]

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 20 cze 2011, 00:23

jak dla mnie to przepływomierz do regulacji i sprawdzić również ustawienie zapłonu ja u siebie miałem podobny problem ze zbyt dużym spalaniem paliła mi nawet 16 l Lpg w trasie i dodam że nie chciała mi się wkręcać powyżej 4500 rpm ale u mnie było jeszcze więcej uszkodzonych elementów na początek polecam sprawdzić przepływomierz o ile sondę lambda masz na pewno dobrą bo to też ma duże znaczenie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2011, 21:09

Panowie odświeżam temat ostatnio moja niunia spali mi średnio 10l rewelka :mrgreen: Nie wiem natomiast dlaczego nic specjalnego nie robiłem <ok>

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 28 cze 2011, 22:55

cos musiałeś robić albo zatankowałeś lepsze paliwo i dlatego mniej spala bo jest bardziej kaloryczne

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2011, 19:56

Jedynie co zrobiłem to gdy sprawdzałem sondę zauwarzyłem że wsuwka żeńska od kabla sygnałowego sondy jest luźna nie zaciska się dobrze to ją troszkę ścisnąłem szczypcami! Możliwe też że to po części wina lepszego paliwa <ok>
maliniak pisze:cos musiałeś robić albo zatankowałeś lepsze paliwo i dlatego mniej spala bo jest bardziej kaloryczne

Awatar użytkownika
DARODIABEL75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: DARODIABEL75 » 14 lip 2011, 20:18

Witam kolegów mi Niunia paliła czy w zimie czy w lecie ok 10 literków na stówkę leję zawsze pod kurek :-P ale od jakiegoś czasu wzrosło mi do ok 12 literków i to mnie martwi hehe co to może być??? Nadmieniam że już hulam moją 80 trzeci rok

Awatar użytkownika
ROBERT2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2011, 13:47

Post autor: ROBERT2009 » 18 lip 2011, 22:03

Moja paliła 10-11 LPG w cyklu mieszanym bez klimy (popsuła się :-( ), na trasie nawet 9-10, miesiąc temu spaliła 12 - byłem zaniepokojony, ostatnio - 16!!! - przeżyłem szok. Okazało się, że padła sonda - po wymianie znowu 10-11. Przebieg 307K. Jak zaczyna rosnąć spalanie warto sprawdzić w pierwszej kolejności właśnie sondę.

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 19 sie 2011, 17:31

Sonde i nie tylko

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 19 sie 2011, 22:30

dokładnie. Można jeszcze sprawdzić przepływomierz i czujnik spalania stukowego i dobrze ustawić zapłon

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 24 sie 2011, 18:35

dobrze ustawić zapłon to podstawa

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 ABK]Duże spalanie

Post autor: gw » 26 sie 2011, 11:53

Witam! Jeśli chodzi o duże spalanie to ostatnio byłem wielce zaskoczony bo na 8 litrach LPG przejechałem 55km, a dwa wcześniejsze tankowania 16 l i prawie 160 km po trasie, więc jest nie za ciekawie. Jak piszecie, że przyczyną może być sonda lambda, to czy może ktoś wie jak powinien wyglądać wykres jej pracy na oscyloskopie dla silnika z katalizatorem. Sprawdzałem jak się zachowuje na fejsie od gazu, najpierw linia prosta później coś drgnęło zaczęła oscylować ale te zmiany następowały w bardzo długim czasie. Z tego co wiem i wyczytałem to zmiana napięcia od 0,1V do 0,9V i z powrotem do 0,1 powinna nastąpić w czasie nie dłuższym niż 1s, a u mnie ta sinusoida jest rozciągnięta. Sprawdzałem na PB i na gazie to samo.Pozdrawiam

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 26 sie 2011, 12:14

spr
sonde lambda
przeplywomierz
czujnik spalania stukowego
wieksze spalanie tez moze powodwac pompa paliwa ktora nie daje odpowiedniego cisnienia w ukladzie wtryskowym
kiedy wymieniales filtr paliwa?
niebeiski czujnik temp do ecu

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 sie 2011, 12:52

gw pisze:Jak piszecie, że przyczyną może być sonda lambda, to czy może ktoś wie jak powinien wyglądać wykres jej pracy na oscyloskopie dla silnika z katalizatorem.
Jeśli masz II generację to zobacz czy podczas jazdy ze stałą prędkością sonda pracuje czyli krokowiec mieści się w ustalonym zakresie kroków.

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gw » 26 sie 2011, 13:33

Wychodzi na to, że sonda do wymiany, bo właśnie taki wykres uzyskałem jak tu aldi przedstawił, czyli zła praca na wolnych obrotach i przy 2000. A co do pompy paliwa to chyba ok, bo pali na dotyk nie mam problemów ani w lecie ani w zimie, filtr nie wiem kiedy był wymieniany ja jeżdżę 3 lata, a była sprowadzona więc trudno to będzie określić. Niebieski czujnik sprawdzony na mocno rozgrzanym silniku, kiedy już się włączył wentylator było 185 ohmów. Jeszcze mam jeden problem, a mianowicie nie zawsze mi pokazuje wskaźnik poziomu paliwa, jakby nie miał podawanego napięcia, jakby gdzieś znikał prąd, a w zbiorniku 1\4 paliwa, no i 2 razy zaleciał mi smród nadpalonych przewodów do środka auta. Wszystko się to dzieje od wymiany cewki zapłonowej. Wymieniłem na taką samą używkę. Dziwnie silnik pracuje jakby w pewnym momencie na ułamek sekundy brakło iskry na świecach. Trudno wyczuwalne na PB ale na LPG już trochę słyszalne. Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 16 sty 2012, 21:01

u mnie wychodzi ze w cyklu mieszanym pali teraz 16,5 l na 100 km tylko grom wie czemu,spalanie wzroslo w przeciagu 2-3 ostatnich tygodni a kapnąłem sie jak zalalem ostatnio na shellu prawie pod korek czyli pewnie 60 litrów.Wskaznik wyregulowany wedlug ksiazki wiec wskazania sa dobre zostala 1/4 baku a przejechane 365 km.

vag nic ciekawego nie pokazal jeszcze sprawdze jutro niebieski czujnik ale nie bardzo chce mi sie wierzyć by ori czujnik padl po nie całym roku sonda w lato wymieniona na dedykowana boscha , termostat otwiera tak jak powinien wiec nie wiem o co biega ,silnik pracuje ok moc ma

dzis sprawdzone vagiem sonda wskazania ok. czujnik niebieski rezystancje trzyma taka jak powinien,nie mam pojecia co mu dolega

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl