Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.8 AAH] Ciekawostka - przeprogramowanie ECU a moc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
HanPL

Post autor: HanPL » 27 cze 2011, 11:43

wysłałem zapytanie - dam znać (dla potomnych) co mi odpiszą.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 30 cze 2011, 08:25

Wybaczcie ze sie wcinam i wracam do wczesniejszych wypowiedzi ale robilem juz wydechy w eltec'u w swoich dwoch 2.3 20v i ceny przez was podane sa smiesznie niskie. Za same dwa tlumiki 2'5 cala jeden przelotowy drugi komorowy do samodzielnego wspawania dalem 2000zl. Za kompletny wydech od kata do konca trzeba dac grubo powyzej 3000. to tak jesli chodzi o wydechy. wracajac do Ecu to kolega z AKP mial w swoim C4 2.8 ostre walki, 2,5" wydech, obrobiona glowice, wieksze wtryskiwacze, zmodyfikowany dolot i wirusa zapodanego przez jakiegos dunskiego tunera i jak hamowal wyplulo okolo 215 hp i troszke pod 300 Nm . Mam gdzies na dysku skan z jego wykresu, jak znajde to umieszcze.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 30 cze 2011, 10:22

Marcys_s, a od kogo miał wałki?Cena za wydech uzależniona jest także od rodzaju autka.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 30 cze 2011, 10:43

:arrow: z jednej strony to niby fajnie brzmi 215 kuniufff i 300 momentu ale jak przy tych kombinacjach spalanie wzrosnie z 13 w miescie do 20 przy takiej samej operacji gazem to nie wiem czy to jest az tak oplacalne. Zalezy do czego auto ma byc. Do lansu wystarczy seria na trase rowniez, a do scigania to nawet te 215 jest niewystarczajace na chwile obecna

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 cze 2011, 11:22

Powiem wam, że zagłebiając trochę temat programowania ECU, poczułem się zaintrygowany :mrgreen: . Kiedys jak mi padł czujnik temp. silnika i podawał informacje, że płyn jest cały czas zimny to auto wkręcało się na obroty jak szalone. Jednak efektem ubocznym tego rozwiązania było spalanie rzędu 15 litrów Pb. Dlatego pomyślałem jakby zrobić coś takiego, że montujemy gdzieś przycisk "sport" <oki> i powoduje on właśnie zmianę parametrów sygnałów podanych z czujnika. Czyli np. zrobić podwójne obwody czujników z których za pomocą tego przycisku albo podajemy standardowe wartości, albo zaniżone/zawyżone (tak jak wartość impedancji z czujnika temperatury, która wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego się obniża). Czyli w skrócie coś na zasadzie włączania ssania :mrgreen: . Nadmieniam jednak, że teraz tylko sobie tak gdybam. Jednak jak miałem malucha, to włączając ssanie przy 100km/h maluszek dalej sprawnie przyśpieszał :-P ...i to bez żadnego modułu. <niedowiarek>

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 30 cze 2011, 11:39

UFOtm, no niestety więcej kuni wiekszy moment=większe spalanie mniej kasy w portfelu... :-/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 cze 2011, 11:49

Patrique pisze:Dlatego pomyślałem jakby zrobić coś takiego, że montujemy gdzieś przycisk "sport" <oki> i powoduje on właśnie zmianę parametrów sygnałów podanych z czujnika. Czyli np. zrobić podwójne obwody czujników z których za pomocą tego przycisku albo podajemy standardowe wartości, albo zaniżone/zawyżone (tak jak wartość impedancji z czujnika temperatury, która wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego się obniża). Czyli w skrócie coś na zasadzie włączania ssania :mrgreen: .
Na allegro kiedyś było pełno czegoś takiego do wolnossących silników benzynowych, najczęściej dedykowane do oszukiwania czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu.
Masz tam takie pudełko z napisem power box z przyciskiem do włączania i wyłączania oraz potencjometr do ustawiana "mocy".
Samemu można spróbować zwiększać opór czujnika jakimś potencjometrem wpiętym szeregowo z czujnikiem. Sam może popróbuje coś zakombinować bo sobie przypomniałem że zostało mi trochę przejściówek wtyczek bosha z wiązki instalacji LPG. Więc na szybko bez ciecia instalacji w samochodzie można coś zakombinować. Tylko kurde nie mam teraz PC przy samochodzie aby obserwować co pokazują czujniki.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 30 cze 2011, 17:18

Tamto 2.8 palilo ok 18 litrow w cyklu mieszanym przy kulturalnym operowaniu gazem i zaczynalo jechac dopiero powyzej 4500 obr. Jak dla mnie dlubanie wolnossaka to bezsensowna strata pieniedzy ale za to wiedza o tym ze sie da to zrobic jest bezcenna... Pozniej sie tylko siada, podlicza koszty i zaluje ze za te pieniadze moglo byc turbo lub jakies V8 i wtedy to dopier by wciskalo w podloge. No ale to tylko moje refleksje.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 02 sie 2011, 21:14

mam rozebraną głowicę w "szopie" od aah i wałki sa tam chyba bardziej szpiczaste, ale na dniach sprawdzę na 100. o ile pamietam to zawory są takie same . pPewnie tylko planowanie jakieś doszlo do tych wałków, no i może być polerka kanałów, ale w 30km z samych głowic nie wierzę ;-)

[ Dodano: 2011-08-02, 21:59 ]
poprawiams się - wierze w 30km z głowicy ale z takimi wałkami, że normalnie nie da się jeździć czyli pełen wyczyn z wolnymi obrotami ustawionymi na ok. 2000obr i falujące jakby silnik miał zgasnąć, ale to chyba nie o to chodzi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 sie 2011, 22:42

Z tych zdjęć widać że chyba ma powiększone kanały ssące bo u mnie ta szczelinka którą "szczy" wtryskiwacz jest mniejsza.
Może jeszcze konkretnie doprężyli silnik co też nieźle wpływa na wzrost mocy.

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 04 sie 2011, 14:50

A te głowice z linku podejdą pod 2.8 z 92 r - jakis różnic przypadkiem nie był ?
1k zeta za zrobione głowice i to dłubniete to raczej mała kasa.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 14 sie 2011, 22:34

Grzebanie w programie - czy takie rzeczy nie powodują szybszego zużycia silnika ?
Jakoś kojarzy mi się taki tuning np. z między innymi większym wyprzedzeniem konta zapłonu - czy mam rację - jeśli mam to wiadomo co to daje - szybszy zgon silnika

Inna beczka - czy jak dam inne wałki powiedzmy jakieś super hiper xyz bo nie znam się za bardzo to ile uzyskam w mojej 16V która ma 137 koni ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 01:33

6A chyba jest podobne do ACE a ktoś pisał, że jak się wrzuci do niego wałki z VW'nowskiego KR'a i podłubie przy rozdzielaczu to przynosi nadzwyczaj dobre skutki.

Jeśli przyspieszy się zapłon zbyt dużo to spowoduje to tylko pogorszenie osiągów oraz niszczenie silnika.
Te gotowe chipy można zamówić pod dane paliwo np. Pb 98 lub LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl