[b4 2.8 AAH] Ciekawostka - przeprogramowanie ECU a moc
Wybaczcie ze sie wcinam i wracam do wczesniejszych wypowiedzi ale robilem juz wydechy w eltec'u w swoich dwoch 2.3 20v i ceny przez was podane sa smiesznie niskie. Za same dwa tlumiki 2'5 cala jeden przelotowy drugi komorowy do samodzielnego wspawania dalem 2000zl. Za kompletny wydech od kata do konca trzeba dac grubo powyzej 3000. to tak jesli chodzi o wydechy. wracajac do Ecu to kolega z AKP mial w swoim C4 2.8 ostre walki, 2,5" wydech, obrobiona glowice, wieksze wtryskiwacze, zmodyfikowany dolot i wirusa zapodanego przez jakiegos dunskiego tunera i jak hamowal wyplulo okolo 215 hp i troszke pod 300 Nm . Mam gdzies na dysku skan z jego wykresu, jak znajde to umieszcze.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
z jednej strony to niby fajnie brzmi 215 kuniufff i 300 momentu ale jak przy tych kombinacjach spalanie wzrosnie z 13 w miescie do 20 przy takiej samej operacji gazem to nie wiem czy to jest az tak oplacalne. Zalezy do czego auto ma byc. Do lansu wystarczy seria na trase rowniez, a do scigania to nawet te 215 jest niewystarczajace na chwile obecna
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Powiem wam, że zagłebiając trochę temat programowania ECU, poczułem się zaintrygowany :mrgreen: . Kiedys jak mi padł czujnik temp. silnika i podawał informacje, że płyn jest cały czas zimny to auto wkręcało się na obroty jak szalone. Jednak efektem ubocznym tego rozwiązania było spalanie rzędu 15 litrów Pb. Dlatego pomyślałem jakby zrobić coś takiego, że montujemy gdzieś przycisk "sport" <oki> i powoduje on właśnie zmianę parametrów sygnałów podanych z czujnika. Czyli np. zrobić podwójne obwody czujników z których za pomocą tego przycisku albo podajemy standardowe wartości, albo zaniżone/zawyżone (tak jak wartość impedancji z czujnika temperatury, która wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego się obniża). Czyli w skrócie coś na zasadzie włączania ssania :mrgreen: . Nadmieniam jednak, że teraz tylko sobie tak gdybam. Jednak jak miałem malucha, to włączając ssanie przy 100km/h maluszek dalej sprawnie przyśpieszał ...i to bez żadnego modułu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na allegro kiedyś było pełno czegoś takiego do wolnossących silników benzynowych, najczęściej dedykowane do oszukiwania czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu.Patrique pisze:Dlatego pomyślałem jakby zrobić coś takiego, że montujemy gdzieś przycisk "sport" <oki> i powoduje on właśnie zmianę parametrów sygnałów podanych z czujnika. Czyli np. zrobić podwójne obwody czujników z których za pomocą tego przycisku albo podajemy standardowe wartości, albo zaniżone/zawyżone (tak jak wartość impedancji z czujnika temperatury, która wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego się obniża). Czyli w skrócie coś na zasadzie włączania ssania :mrgreen: .
Masz tam takie pudełko z napisem power box z przyciskiem do włączania i wyłączania oraz potencjometr do ustawiana "mocy".
Samemu można spróbować zwiększać opór czujnika jakimś potencjometrem wpiętym szeregowo z czujnikiem. Sam może popróbuje coś zakombinować bo sobie przypomniałem że zostało mi trochę przejściówek wtyczek bosha z wiązki instalacji LPG. Więc na szybko bez ciecia instalacji w samochodzie można coś zakombinować. Tylko kurde nie mam teraz PC przy samochodzie aby obserwować co pokazują czujniki.
Tamto 2.8 palilo ok 18 litrow w cyklu mieszanym przy kulturalnym operowaniu gazem i zaczynalo jechac dopiero powyzej 4500 obr. Jak dla mnie dlubanie wolnossaka to bezsensowna strata pieniedzy ale za to wiedza o tym ze sie da to zrobic jest bezcenna... Pozniej sie tylko siada, podlicza koszty i zaluje ze za te pieniadze moglo byc turbo lub jakies V8 i wtedy to dopier by wciskalo w podloge. No ale to tylko moje refleksje.
mam rozebraną głowicę w "szopie" od aah i wałki sa tam chyba bardziej szpiczaste, ale na dniach sprawdzę na 100. o ile pamietam to zawory są takie same . pPewnie tylko planowanie jakieś doszlo do tych wałków, no i może być polerka kanałów, ale w 30km z samych głowic nie wierzę
[ Dodano: 2011-08-02, 21:59 ]
poprawiams się - wierze w 30km z głowicy ale z takimi wałkami, że normalnie nie da się jeździć czyli pełen wyczyn z wolnymi obrotami ustawionymi na ok. 2000obr i falujące jakby silnik miał zgasnąć, ale to chyba nie o to chodzi.
[ Dodano: 2011-08-02, 21:59 ]
poprawiams się - wierze w 30km z głowicy ale z takimi wałkami, że normalnie nie da się jeździć czyli pełen wyczyn z wolnymi obrotami ustawionymi na ok. 2000obr i falujące jakby silnik miał zgasnąć, ale to chyba nie o to chodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Grzebanie w programie - czy takie rzeczy nie powodują szybszego zużycia silnika ?
Jakoś kojarzy mi się taki tuning np. z między innymi większym wyprzedzeniem konta zapłonu - czy mam rację - jeśli mam to wiadomo co to daje - szybszy zgon silnika
Inna beczka - czy jak dam inne wałki powiedzmy jakieś super hiper xyz bo nie znam się za bardzo to ile uzyskam w mojej 16V która ma 137 koni ?
Jakoś kojarzy mi się taki tuning np. z między innymi większym wyprzedzeniem konta zapłonu - czy mam rację - jeśli mam to wiadomo co to daje - szybszy zgon silnika
Inna beczka - czy jak dam inne wałki powiedzmy jakieś super hiper xyz bo nie znam się za bardzo to ile uzyskam w mojej 16V która ma 137 koni ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
6A chyba jest podobne do ACE a ktoś pisał, że jak się wrzuci do niego wałki z VW'nowskiego KR'a i podłubie przy rozdzielaczu to przynosi nadzwyczaj dobre skutki.
Jeśli przyspieszy się zapłon zbyt dużo to spowoduje to tylko pogorszenie osiągów oraz niszczenie silnika.
Te gotowe chipy można zamówić pod dane paliwo np. Pb 98 lub LPG.
Jeśli przyspieszy się zapłon zbyt dużo to spowoduje to tylko pogorszenie osiągów oraz niszczenie silnika.
Te gotowe chipy można zamówić pod dane paliwo np. Pb 98 lub LPG.