Tak więc widzisz jak to jest dawać sobie za coś rękę uciąć sprawdzać 15 razy a za 16 okazuje się że jednak jest źle :mrgreen:Tak więc odpowiednio pokręciłem aparatem (jednak był za wczesny zapłon),
Znalazłem również przyczynę zbyt niskich wolnych obrotów. Okazało się, że to silnik krokowy....
Jak wyżej było mówione
Tu wiem z autopsji gdzie leży problem, zanurzając regulator np w słoiku z acetonem - stawiając go w pionie żeby złącza wtyczki nie były zanurzone (chyba wiadomo o co chodzi) przez jego specyficzny kształt może tworzyć się "pęcherzyk" powietrza w środku regulatora dokładnie w miejscu gdzie zazwyczaj może być nagar. Inaczej jakby zanurzyło się go w całości (wręcz utopić w celu pozbycia się wszelkiego powietrza) w jakieś misce ale tu z drugiej strony może to zaszkodzić elektronice jakby nie patrzeć aceton to mocna rzecz. Czyli tak jak mówisz może być nagar jeszcze, ale głównie dlatego że aceton do niego nie dotarł. Kompromisem obu rozwiązań jest zanurzenie go w pionie ale tak "manewrować" naczyniem żeby wszelkie powietrze wyleciało z regulatora ewentualnie drugi sposób zmontować ze starej pompki paliwa "przepychaczkę" i przepłukać pod ciśnieniem acetonem. :mrgreen:po przeczyszczeniu acetonem pracował dobrze, ale w zbyt małym zakresie. Może z oleju zrobił się nagar na takim tłoczku jaki tam widać. W każdym razie gdzieś, gdzie aceton miał problem dojść.
Osobiście uważam że sonda zawsze powinna oscylować a sama zmiana mieszanki czy jak piszesz obecność spalonego oleju powinna owszem zmienić wartość oscylacji sondy ale nie powodować stałego wykresu. Stała sonda to uszkodzona sonda, aczkolwiek tutaj też zależy czym sprawdzasz bo jak multimetrem to nie zauważysz oscylacji za wolny jest do tego. Vag to podstawa ew. oscyloskop.Wprawdzie pokazuje stale między 0,45 a 0,55 V....
....W związku z czym doszedłem do wniosku, że palący się olej też "mąci w głowie" sondzie Lambda.
Także myślę że teraz będzie z górki byle kompleksowo wszystko sprawdzać. ABK tak na dobrą sprawę to porządny motor. Diabeł tkwi w szczegółach a on na nie niestety jest uczulony xDPoczątkiem lipca wymiana głowicy i wówczas się zobaczy co i jak.
Życzę udanych napraw i wreszcie dogadania się z silnikiem <ok> <ok>