[80 B3 1.6td] różnice pomiędzy RA i SB
Witam,odświeżę troszkę temacik.A więc mam w swojej audi silnik SB i ma on dwa czujniki oleju na podstawie od filtra i chłodnice oleju przykręcaną do podłużnicy,i mam drugi silnik RA leży sobie w garażu i tam jest czujnik oleju tylko w głowicy a chłodnica oleju jest wkręcana w podstawę filtra i w nią dopiero filtr.Może ktoś wcześniej sam tak zrobił a może to ori silnik,wspomnę że był on zamontowany w passacie.
Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie mam podstawę filtra w której są wkręcane dwa czujniki i dwa przewody do chłodnicy oleju,mam też podstawę bez czujników i bez wkręcanych przewodów do chłodnicy bo chłodnica jest wkręcana do niej.
moje pytanko brzmi;czy np.mogę podmienić te podstawy :?: jak tak to gdzie mam wpiąć czujnik oleju :?: no i mam rozumieć do chłodniczki podpinam węże wodne a nie jak wcześniej olejowe :?:
moje pytanko brzmi;czy np.mogę podmienić te podstawy :?: jak tak to gdzie mam wpiąć czujnik oleju :?: no i mam rozumieć do chłodniczki podpinam węże wodne a nie jak wcześniej olejowe :?:
Podepnę się pod temat. Czy może mi ktoś podać numery oryginalnej pompy wtryskowej do SB (Bosch)? Tylko, proszę od kogoś, kto wie napewno, że pompa nie była wymieniana i jest z silnika SB. Kilka lat temu została wymieniona na inną z powodu wysokich kosztów naprawy, prawdopodobnie z RA i osiągi są dużo słabsze. Dziekuje z góry.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dzieki za odpowiedź i czekam na info jak to bedzie na tej pompie z Cromy jeździć. Ja jedna wolałbym oryginalna z SB. Na oryginalnej pompie auto miało "kopa" nawet lepszego niż 1,9TDI.pawelrybak15 pisze:Kolego, szukaj pompy z fiata Cromy 2,5 TD, jest to pompa 10mm i auto mniej na takiej spali i lepiej będzie jeździć. Taką właśnie pompę będę niedługo montować w swoim SB. Więcej szczegółów dotyczących montażu takiej pompy w silniku SB i jej numery będzie znać kolega Trepek.
[ Dodano: 2011-07-03, 11:09 ]
No chyba, że jest to pompa ze starszego motoru 70KM. Ja stawiam,że pompa jest słaba i dlatego szukam oryginalnej.trepek pisze:Osiągni słabsze bo albo pompa słaba albo tak ustawiona. Pompa z SB czy RA nie ma nic do rzeczy, różnicą się kątem wtrysku.kerpen_rp pisze:prawdopodobnie z RA i osiągi są dużo słabsze
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W moim linku masz przykład jak jeździ 1.6 TD na pompie z Cromy. Pod sam koniec po ostatnich modyfikacjach było ok 9s ale filmiku nie mam.kerpen_rp pisze:jak to bedzie na tej pompie z Cromy jeździć.
Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.No chyba, że jest to pompa ze starszego motoru 70KM
Niemożliwe! Początek wtrysku ustawiony jest dobrze, a pompa była po regeneracji w Boschu. Dlaczego więc tak drastyczna różnica w osiagach, jeżeli sekcje tłoczące są takie same?trepek pisze:
Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.
to 9 i 8 a te detale robią różnicetrepek pisze:Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.
ustawienie i będzie jak SB/RA i lepiej , 70kM JR/MF/CYkerpen_rp pisze:Niemożliwe! Początek wtrysku ustawiony jest dobrze, a pompa była po regeneracji w Boschu. Dlaczego więc tak drastyczna różnica w osiagach, jeżeli sekcje tłoczące są takie same?