Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6td] różnice pomiędzy RA i SB

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 lip 2008, 12:36

Solskier inna pompa tzn czym sie rózni sb od ra obudowa????ja wczoraj rozbieralem od 1.6d i tłokorozdzielacz ma srednice 9mm a 10mm nie bylo w td chyba ze 6cylindrowych np w volvo

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 lip 2008, 13:21

Czym dokładnie to Ci nie powiem ale na bank sie róznia te daw motory tylko pompami wtryskowymi kiedys czytałem ze SB ma wydajniejsza pompa ale jka maja takie same rozdzeielacze to niby jak uzyskuje sie tą lepsza wydajnosc :-?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 lip 2008, 13:56

to moze obudowy ciut inne sa i lda

[ Dodano: 2008-07-06, 16:31 ]
patrzyłem w ksiazce i tłokorozdzielacz w sb jak i ra ma 9mm wiec glowica ta sama

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 08 lip 2008, 23:25

10mm byly jeszcze w 2.0TD z audi 100
sb i ra to blizniacze silniki roznia sie chyba producentem pomp wtryskowych jedna to CAV a druga to Bosch

slawi75TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 mar 2011, 20:54
Lokalizacja: zachodniepomorze

Post autor: slawi75TD » 26 maja 2011, 21:33

Witam,odświeżę troszkę temacik.A więc mam w swojej audi silnik SB i ma on dwa czujniki oleju na podstawie od filtra i chłodnice oleju przykręcaną do podłużnicy,i mam drugi silnik RA leży sobie w garażu i tam jest czujnik oleju tylko w głowicy a chłodnica oleju jest wkręcana w podstawę filtra i w nią dopiero filtr.Może ktoś wcześniej sam tak zrobił a może to ori silnik,wspomnę że był on zamontowany w passacie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 maja 2011, 21:59

W passatach, tak jak w golfach, silniki były poprzecznie montowane, pewnie stąd te różnice. Ja mam RA i jest z wyglądu taki sam jak SB. Różni się pompą wtryskową (ale nie CAV i BOSCH lecz wartością kąta wtrysku) i kilkoma innymi pierdołkami.

slawi75TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 mar 2011, 20:54
Lokalizacja: zachodniepomorze

Post autor: slawi75TD » 27 maja 2011, 21:13

Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie mam podstawę filtra w której są wkręcane dwa czujniki i dwa przewody do chłodnicy oleju,mam też podstawę bez czujników i bez wkręcanych przewodów do chłodnicy bo chłodnica jest wkręcana do niej.
moje pytanko brzmi;czy np.mogę podmienić te podstawy :?: jak tak to gdzie mam wpiąć czujnik oleju :?: no i mam rozumieć do chłodniczki podpinam węże wodne a nie jak wcześniej olejowe :?:

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 02 lip 2011, 13:16

Podepnę się pod temat. Czy może mi ktoś podać numery oryginalnej pompy wtryskowej do SB (Bosch)? Tylko, proszę od kogoś, kto wie napewno, że pompa nie była wymieniana i jest z silnika SB. Kilka lat temu została wymieniona na inną z powodu wysokich kosztów naprawy, prawdopodobnie z RA i osiągi są dużo słabsze. Dziekuje z góry.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 lip 2011, 23:35

Kolego, szukaj pompy z fiata Cromy 2,5 TD, jest to pompa 10mm i auto mniej na takiej spali i lepiej będzie jeździć. Taką właśnie pompę będę niedługo montować w swoim SB. Więcej szczegółów dotyczących montażu takiej pompy w silniku SB i jej numery będzie znać kolega Trepek.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lip 2011, 00:36

kerpen_rp pisze:prawdopodobnie z RA i osiągi są dużo słabsze
Osiągni słabsze bo albo pompa słaba albo tak ustawiona. Pompa z SB czy RA nie ma nic do rzeczy, różnicą się kątem wtrysku.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 03 lip 2011, 11:07

pawelrybak15 pisze:Kolego, szukaj pompy z fiata Cromy 2,5 TD, jest to pompa 10mm i auto mniej na takiej spali i lepiej będzie jeździć. Taką właśnie pompę będę niedługo montować w swoim SB. Więcej szczegółów dotyczących montażu takiej pompy w silniku SB i jej numery będzie znać kolega Trepek.
Dzieki za odpowiedź i czekam na info jak to bedzie na tej pompie z Cromy jeździć. Ja jedna wolałbym oryginalna z SB. Na oryginalnej pompie auto miało "kopa" nawet lepszego niż 1,9TDI.

[ Dodano: 2011-07-03, 11:09 ]
trepek pisze:
kerpen_rp pisze:prawdopodobnie z RA i osiągi są dużo słabsze
Osiągni słabsze bo albo pompa słaba albo tak ustawiona. Pompa z SB czy RA nie ma nic do rzeczy, różnicą się kątem wtrysku.
No chyba, że jest to pompa ze starszego motoru 70KM. Ja stawiam,że pompa jest słaba i dlatego szukam oryginalnej.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 lip 2011, 11:22

Pompa z Cromy to 10mm, oryginał to 9mm.
W niedługim czasie będę zmieniać swoją ori pompę z SB na pompę z Cromy, oczekuje sporego przyrostu mocy i spadku spalania :-)
A jak jeździ SB na pompie 10mm z Cromy możesz zobaczyć tutaj:
To jest filmik kolegi Trepka, ładnie pokazuje co daje taka pompa <zly>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 lip 2011, 11:53

kerpen_rp pisze:jak to bedzie na tej pompie z Cromy jeździć.
W moim linku masz przykład jak jeździ 1.6 TD na pompie z Cromy. Pod sam koniec po ostatnich modyfikacjach było ok 9s ale filmiku nie mam.
No chyba, że jest to pompa ze starszego motoru 70KM
Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 03 lip 2011, 21:10

trepek pisze:
Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.
Niemożliwe! Początek wtrysku ustawiony jest dobrze, a pompa była po regeneracji w Boschu. Dlaczego więc tak drastyczna różnica w osiagach, jeżeli sekcje tłoczące są takie same?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 lip 2011, 21:40

trepek pisze:Bzdura. Wszystkie pompy z 1.6 D/TD oraz 1.9 D/TD mają taką samą sekcję tłoczącą. Róznica w ustawieniach i detalach.
:-( to 9 i 8 a te detale robią różnice
kerpen_rp pisze:Niemożliwe! Początek wtrysku ustawiony jest dobrze, a pompa była po regeneracji w Boschu. Dlaczego więc tak drastyczna różnica w osiagach, jeżeli sekcje tłoczące są takie same?
ustawienie i będzie jak SB/RA i lepiej , 70kM JR/MF/CY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl