[80 B4 1.9TDI 1Z]wymiana filtra paliwa
[80 B4 1.9TDI 1Z]wymiana filtra paliwa
b4 1.9 tdi 1z
Proszę śie nie śmiać
mam problem jak wymienic filtr paliwa.
Najlepiej tak krok po kroku.
dzięki
Proszę śie nie śmiać
mam problem jak wymienic filtr paliwa.
Najlepiej tak krok po kroku.
dzięki
Ostatnio zmieniony 25 mar 2007, 23:38 przez salutwit, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
O ile sie nie mylę to masz odkręcany filtr paliwa tak jak filtro oleju. Czyli musisz poprostu odkręcić go od dołu. Może sprawić to trochę kłopotu jeśli filtr sie mocno zastał. Bierzesz nowy filtr, jego uszczelki zwilrzasz delikatnie olejem. Przed przykręceniem filtru można zalać go NO, wtedy samochód szybciej odpali. potem poprostu wkręcasz go na swoje miejsce i wszystko powinno być ok. (jeśli ci pomogłem wciśnij "pomógł")
dzieki
Ale mam nadal problem Filtr jest w obudowie składającej się się jakby z dwóch połówek tworzacych rurę , które trzymaja filtr. od góry cztery przewody paliwa do głowicyi od dołu jeden)chyba ciśnieniowy do czujnika. Brak dostępu żeby odkręcic filtr tak jak np jest przy filtrze oleju.
mam zdjąć wszystkie przewody wyjąć fltr i dopiero go odkręcić od głowicy?
Ale mam nadal problem Filtr jest w obudowie składającej się się jakby z dwóch połówek tworzacych rurę , które trzymaja filtr. od góry cztery przewody paliwa do głowicyi od dołu jeden)chyba ciśnieniowy do czujnika. Brak dostępu żeby odkręcic filtr tak jak np jest przy filtrze oleju.
mam zdjąć wszystkie przewody wyjąć fltr i dopiero go odkręcić od głowicy?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tą niby rure powinno dać sie rozkręcić, jest śruba, dzieki której powinien dać się wyjąc. Najlepiej ten węrzyk z dołu odkręcić i nawet jak te cztery od góry będą to powinieneś wyjąć ten filtr z tej obudowy mocującej go. U mnie przynajmniej sie tak dało. Wtedy niech jedna osoba trzyma mocowanie filtru od góry a druga niech go odkręca. Ja tak właśnie robiłem. Jeśli w ten sposób nie dasz rady to niestety będziesz musiał zrobic tak jak mówisz, odpiąć pozostałę przewody i wtedy dopiero go odkręcić. Sam mialem niezle problemy z odkręceniem tego filtru a juz musiałem bo poprzedni właściciele chyba go nie zmieniali i całkiem sie zapchał.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. Pod filtrem od spodu powinieneś mieć taki mały odkręcany zaworek. Jak go odkręcisz to możesz spóścić trochę paliwa z tego filtru (też strasznie cieżkie dojście). Możesz to odkręcic i zobaczyc co z tego filtru wyleci. Jeśli będzie to czyste paliwo to znaczy że filtr jest jeszcze ok. Ja jak odkręciłem to poleciało mi pełno syfu. Co jakiś czas dobrze jest spóścić z niego trochę paliwa i w ten sposób usunąć ten syf. A co do tych bombelków to masz racje. Ale jeśli spuścisz paliwo z filtra i będzie czyste to te bombelki mogą być spowodowane nieszczelnością ukłądu paliwowego. Może być poprostu filtr za słabo dokręcony, albo w innym miejscu ukłąd zaciąga powietrze.salutwit pisze:Dzięki
Widzę że bez rozbierania całości nie da rady u mnie ta obudowa to zasłania cały filtr!
Zabieram się do tego bo gdzieś na forum czytałem, żę jak widać bąbelki powietrza w przewodach paliwowych ( a u mnie są) to oznacza brudny fitr.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Witam!!!
Panowie mam nastepujacy problem z tym filtrem, a mianowicie próbowałem go odkrecić tak jak to opisał kolega @Labiel i nastapiło ułamanie jednej z rurek która znajduje sie na tej kopułce przykrecanej do filtra!!! Czy jest ktoś w stanie załatwić takowa cześc. Czy poprostu wystarczy zamówic ja w sklepie z częściami.
Pozwoliłem sobie skorzystac z fotki kolegi @Labiel i pokazać wamuszkodzoną czesc!!!
Macie jakąś rade???
Pozdrawiam
PS. sprawa załatwiona NAPRAWIłEM :mrgreen: 8-)
Panowie mam nastepujacy problem z tym filtrem, a mianowicie próbowałem go odkrecić tak jak to opisał kolega @Labiel i nastapiło ułamanie jednej z rurek która znajduje sie na tej kopułce przykrecanej do filtra!!! Czy jest ktoś w stanie załatwić takowa cześc. Czy poprostu wystarczy zamówic ja w sklepie z częściami.
Pozwoliłem sobie skorzystac z fotki kolegi @Labiel i pokazać wamuszkodzoną czesc!!!
Macie jakąś rade???
Pozdrawiam
PS. sprawa załatwiona NAPRAWIłEM :mrgreen: 8-)
Stało się tak jak napisałeś!!! naprawiłem uszkodzony zawór podgrzewania paliwa jednak po upływie czasu nastapił nawrót awarii, a mianowicie dostaje sie powietrze do paliwa.tryni81 pisze:a nazywa się zawór podgrzewania paliwa i bez problemu dostaniesz w sklepie. patrz tylko by w zestawie był oring bo jak go nie zmienisz to najprawdopodobniej będzie ci ciągnąć powietrze do paliwa
Ma ktoś z was jakis dokladny namiar na tą rzecz??? Bardzo bym prosił o linka. Prosze tylko z tego wzgledu iż ja nie moge nic znaleść!!!