Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1z] Ubywa oleju w silniku

ODPOWIEDZ
KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[80 B4 1z] Ubywa oleju w silniku

Post autor: KrzysiekBP » 03 lip 2011, 22:01

Witam mam taki problem z audiczką.A mianowicie ubywa oleju w silniku tzn po wymianie było zalane na full na bagnecie a po przejechaniu 1800km już jest połowa stanu pomiędzy minimum a maximum.Autko troszeczke przydymia na niebiesko...Sprawdziłem turbo z obu stron i na bank nie puszcza oleju,zrobiłem wolna odmę i po przejechaniu powyższego dystansu w rurce którą zamontowałem nawet nie ma nalotu oleju na ściankach czyli też odpada.Silniczek chodzi idealnie ma dużą moc nie ma przedmuchów.Proszę o sugestie co sprawdzić dalej i czy ewantualnie ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek??Czy przez uszczelniacze zaworowe może pobierać tyle oleju?????Z góry dziękuję za pomoc...Nadmieniam że właściciel nie jeździ delikatnie ale też nie katuje autka tzn biegi zmienia przy 2.5-3 tyś obrotów.Pozdrawiam Krzysiek.

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 03 lip 2011, 22:11

uszczelniacze zaworowe moga byc przyczyna. Z doświadczenia wiem ze w wielu przypadkach pomaga wymiana uszczelniaczy. Z objawów jakie mozesz zauważyć to siwy badz niebieskawy dym po odpaleniu po dłuzszym postoju, nieraz widać na tyle auta kropki z oleju (na karoserji).
czesci nie sa drogi, uszczelniacze z 14 pln, zimmering 12 pln uszczelka pod klawiature 50 pln, za to do zrobienia trzeba miec specjalne narzedzie do scisniecia sprężyn, dodatkowo w DIeslu wystarczy ustawienie tloka w GMP by zawory podpierały sie na tłoku

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lip 2011, 22:13

możliwe :-/ spróbuj może jeszcze ciśnienie na cylindrach zmierzyć i zmienić olej ja jeździłęm na mobilu to też silnik mi brał trochę a teraz zmieniłęm na castrola i jest spokój na 7000km dolałem 100ml <ok>

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 lip 2011, 22:22

KrzysiekBP, rozumiem, że lejesz 10w40? Zrobienie uszczelniaczy na pewno coś pomoże ale nie wiem czy problem zniknie w 100% bo jednak trochę Ci go ubywa. Części owszem nie drogie jednak robocizna to pewnie ok 200zł.

Ja zrobiłem uszczelniacze jakiś czas temu i od prawie roku oleju dolałem może 2 razy.

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 03 lip 2011, 22:23

Chłopaki autko od kiedy w Polsce śmiga na 10w40 castrol mam cały potrzebny sprzęt do wymiany ponieważ dłubie w samochodach od kiedy pamiętam chciałem zapytać czy prze głowice zassie tyle oleju...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lip 2011, 22:26

ryju ty masz benzyniaka ale w dieslu to jak doleje 1L na 10000 to nie jest źle ;-) o ile nie ma wycieków :mrgreen: przez gumki i trochę pierścienie zbierające i tak to wyjdzie :-/ to w sumie ile ci ubyło 200ml? 300? nie ma tragedii jeśli nie ma wycieków to olałbym to (chociaż ja dolewam 200ml na 10000 i tez się zastanawiam nad wymianą uszczelniaczy) :mrgreen:

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 03 lip 2011, 22:29

Nie ma wycieków to autko kolegi martwi mnie tylko że mogą to być pierścienie zgarniające a szkoda rozbierać silnika bo naprawdę fajnie chodzi ale zaczął wsysać olej i trzeba coś z tym zrobić po odpaleniu rano nie ma niebieskiej chmurki bardziej jak się nagrzeje to np przy jazdy na wstecznym da się wyczuć w kabinie lekki swąd oleju...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lip 2011, 22:32

pomierz ciśnienie i zmień gumki tylko ;-) jak dalej tak będzie to niestety ale pewnie pierścienie :-/

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 03 lip 2011, 22:34

Ok jutro zmierze ciśnienie dobrze że wtrysków nie trzeba wyciągać drugi raz bo mam taką końcówkę do manometru że da się przez świece żarowe:D


Alex Bell

Post autor: Alex Bell » 04 lip 2011, 10:44

I am big fan of audi80, so i am very glad to join this forum. :lol:

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 05 lip 2011, 18:56

ja miałem troszke inny przypadek z miom zetorkiem mianowicie po kupieniu wymiana oleju odrazu była zrobiona i tak jezdziłem cała zime nie wiem ile km z 10 tys km napewno nie ubyło prawie nic moze 100 lub 200ml .......przyszło lato znow wymiana i zaczołem smigac troszke wieksze trasy typu nad morze i spowrotem w jeden dzien. Zrobiłem tak z 3 trasy patrze na olej ku.... ponizej minimum .... z tego co pamietam jak wymieniałem rozrzad pociło mi sie z zimeringa w miejscu gdzie jest koło z pompy olejowej ale nie miałem czasu tego robic ......po dolaniu oleju zrobiłem po miejscu 2tys km i nic nie ubylo nie wiem czemu takie napady ma moj zetor ....rano przy odpaleniu przez okolo 2-3 sekundy idzie na niebiesko mala chmurka ....w sumie nie wiadomo czy warto głowice sciagac i gumki robic lepiej wycieki zlikwidowac uszczelki pod miska i ten zimer ...chyba ze ktos miał podobny objaw niech sie podzieli doswiadczeniem :-D dodam jeszcze ze na trasie predkosci rozne miałem troszke grzałem 150km/h w tych upałach autostrada

Kamaraldo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2011, 15:05
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Kamaraldo » 15 lip 2011, 08:43

Mam podobny problem panowie, ubywa oleju w moim zetorku. Z tego co mi wiadomo kiedyś był przytarty, silnik stanął ale został uruchomiony i mi sprzedany. Teraz śmigam po modach i ubywa troszkę tego oleju, trudno powiedzieć skąd taki ubytek, bo dolałem 500ml na 2000km :cry: czy to pierścienie i czy warto to wymieniać??

Hamann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:47

Post autor: Hamann » 31 lip 2011, 20:10

czy wie ktos ile objetosci oleju odpowiada zakresowi na bagnecie miedzy min a max, wydaje mi sie ze 1L ale nie jestem pewien

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl