[80 B4 1z] Ubywa oleju w silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
[80 B4 1z] Ubywa oleju w silniku
Witam mam taki problem z audiczką.A mianowicie ubywa oleju w silniku tzn po wymianie było zalane na full na bagnecie a po przejechaniu 1800km już jest połowa stanu pomiędzy minimum a maximum.Autko troszeczke przydymia na niebiesko...Sprawdziłem turbo z obu stron i na bank nie puszcza oleju,zrobiłem wolna odmę i po przejechaniu powyższego dystansu w rurce którą zamontowałem nawet nie ma nalotu oleju na ściankach czyli też odpada.Silniczek chodzi idealnie ma dużą moc nie ma przedmuchów.Proszę o sugestie co sprawdzić dalej i czy ewantualnie ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek??Czy przez uszczelniacze zaworowe może pobierać tyle oleju?????Z góry dziękuję za pomoc...Nadmieniam że właściciel nie jeździ delikatnie ale też nie katuje autka tzn biegi zmienia przy 2.5-3 tyś obrotów.Pozdrawiam Krzysiek.
uszczelniacze zaworowe moga byc przyczyna. Z doświadczenia wiem ze w wielu przypadkach pomaga wymiana uszczelniaczy. Z objawów jakie mozesz zauważyć to siwy badz niebieskawy dym po odpaleniu po dłuzszym postoju, nieraz widać na tyle auta kropki z oleju (na karoserji).
czesci nie sa drogi, uszczelniacze z 14 pln, zimmering 12 pln uszczelka pod klawiature 50 pln, za to do zrobienia trzeba miec specjalne narzedzie do scisniecia sprężyn, dodatkowo w DIeslu wystarczy ustawienie tloka w GMP by zawory podpierały sie na tłoku
czesci nie sa drogi, uszczelniacze z 14 pln, zimmering 12 pln uszczelka pod klawiature 50 pln, za to do zrobienia trzeba miec specjalne narzedzie do scisniecia sprężyn, dodatkowo w DIeslu wystarczy ustawienie tloka w GMP by zawory podpierały sie na tłoku
KrzysiekBP, rozumiem, że lejesz 10w40? Zrobienie uszczelniaczy na pewno coś pomoże ale nie wiem czy problem zniknie w 100% bo jednak trochę Ci go ubywa. Części owszem nie drogie jednak robocizna to pewnie ok 200zł.
Ja zrobiłem uszczelniacze jakiś czas temu i od prawie roku oleju dolałem może 2 razy.
Ja zrobiłem uszczelniacze jakiś czas temu i od prawie roku oleju dolałem może 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
ryju ty masz benzyniaka ale w dieslu to jak doleje 1L na 10000 to nie jest źle o ile nie ma wycieków :mrgreen: przez gumki i trochę pierścienie zbierające i tak to wyjdzie to w sumie ile ci ubyło 200ml? 300? nie ma tragedii jeśli nie ma wycieków to olałbym to (chociaż ja dolewam 200ml na 10000 i tez się zastanawiam nad wymianą uszczelniaczy) :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Nie ma wycieków to autko kolegi martwi mnie tylko że mogą to być pierścienie zgarniające a szkoda rozbierać silnika bo naprawdę fajnie chodzi ale zaczął wsysać olej i trzeba coś z tym zrobić po odpaleniu rano nie ma niebieskiej chmurki bardziej jak się nagrzeje to np przy jazdy na wstecznym da się wyczuć w kabinie lekki swąd oleju...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
ja miałem troszke inny przypadek z miom zetorkiem mianowicie po kupieniu wymiana oleju odrazu była zrobiona i tak jezdziłem cała zime nie wiem ile km z 10 tys km napewno nie ubyło prawie nic moze 100 lub 200ml .......przyszło lato znow wymiana i zaczołem smigac troszke wieksze trasy typu nad morze i spowrotem w jeden dzien. Zrobiłem tak z 3 trasy patrze na olej ku.... ponizej minimum .... z tego co pamietam jak wymieniałem rozrzad pociło mi sie z zimeringa w miejscu gdzie jest koło z pompy olejowej ale nie miałem czasu tego robic ......po dolaniu oleju zrobiłem po miejscu 2tys km i nic nie ubylo nie wiem czemu takie napady ma moj zetor ....rano przy odpaleniu przez okolo 2-3 sekundy idzie na niebiesko mala chmurka ....w sumie nie wiadomo czy warto głowice sciagac i gumki robic lepiej wycieki zlikwidowac uszczelki pod miska i ten zimer ...chyba ze ktos miał podobny objaw niech sie podzieli doswiadczeniem dodam jeszcze ze na trasie predkosci rozne miałem troszke grzałem 150km/h w tych upałach autostrada
Mam podobny problem panowie, ubywa oleju w moim zetorku. Z tego co mi wiadomo kiedyś był przytarty, silnik stanął ale został uruchomiony i mi sprzedany. Teraz śmigam po modach i ubywa troszkę tego oleju, trudno powiedzieć skąd taki ubytek, bo dolałem 500ml na 2000km :cry: czy to pierścienie i czy warto to wymieniać??