[B3/B4] Ringi, obręcze, podświetlenie - Rezanko by Doc
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
[B3/B4] Ringi, obręcze, podświetlenie - Rezanko by Doc
Hejka !
Nadeszła pora na małe rezanko zegarków.
Najpierw wymiana żarówek. Nie miałem ochoty na diody, poniewaz potrafą punktowo świecić. W zegarach Audi B3, B4 jest tylko 6 żarówek do podświetlenia budzików. Światło rozprasza plastik, więc z diodami nie zawsze musi być wesoło. Trzeba je piłować, matować czubki itd.
Wobec tego zakupiłem troszkę mocniejsze, czerwone żarówki. 1.2W
Niestety i tu musiałem rezać. Nie pasowały w 100 % do oprawek.
Żarówki jak widać są minimalnie wyższe, ale nie przeszkadza to zupełnie
Następnie wziąłem się za wkładanie ringów ( obręczy alu )
zastosowałem klej silikonowy, czarny. Nie należy stosowac kropelek czy innych tego typu super glue - zostawiają biały nalot. Nie polecam prób odrywania szyby. Ringi należy przepchnąć delikatnie je zginając, a następnie wewnątrz w palcach wyprostować.
Rano zmontuję zegary. Chce aby dobrze wszystko wyschło. Podłączę, zrobię wieczorem foto i wkleję na forum.
UpDate.
Zegary już w aucie. Niestety nie wziąłem aparatu, więc fotki z komórki, a to nie bardzo odzwierciedla faktyczny widok, a jest przyznam bardzo ładny.
Jeśli chodzi o podświetlenie, zdjęcia robione za dnia. Zrobię również wieczorem.
UpDate 2:
Fotki zrobione aparatem.
Pozdrawiam
Nadeszła pora na małe rezanko zegarków.
Najpierw wymiana żarówek. Nie miałem ochoty na diody, poniewaz potrafą punktowo świecić. W zegarach Audi B3, B4 jest tylko 6 żarówek do podświetlenia budzików. Światło rozprasza plastik, więc z diodami nie zawsze musi być wesoło. Trzeba je piłować, matować czubki itd.
Wobec tego zakupiłem troszkę mocniejsze, czerwone żarówki. 1.2W
Niestety i tu musiałem rezać. Nie pasowały w 100 % do oprawek.
Żarówki jak widać są minimalnie wyższe, ale nie przeszkadza to zupełnie
Następnie wziąłem się za wkładanie ringów ( obręczy alu )
zastosowałem klej silikonowy, czarny. Nie należy stosowac kropelek czy innych tego typu super glue - zostawiają biały nalot. Nie polecam prób odrywania szyby. Ringi należy przepchnąć delikatnie je zginając, a następnie wewnątrz w palcach wyprostować.
Rano zmontuję zegary. Chce aby dobrze wszystko wyschło. Podłączę, zrobię wieczorem foto i wkleję na forum.
UpDate.
Zegary już w aucie. Niestety nie wziąłem aparatu, więc fotki z komórki, a to nie bardzo odzwierciedla faktyczny widok, a jest przyznam bardzo ładny.
Jeśli chodzi o podświetlenie, zdjęcia robione za dnia. Zrobię również wieczorem.
UpDate 2:
Fotki zrobione aparatem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 16:08 przez Doc, łącznie zmieniany 3 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też pokusiłem się o ich dołożenie i wyszło mi to tak:
Opis i więcej fotek: http://audi.pacula.eu/?p=188
Opis i więcej fotek: http://audi.pacula.eu/?p=188
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 12:11 przez OGr, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Do samej tablicy jeszcze nie wkładałem, bo nie miałem potrzeby, ale do podświetlenia przycisków to i owszem. Jak już pisałem rozproszenie światła jest nieco słabsze niż żarówki, to raz, a dwa to nie wiem jak będzie się zachowywała dioda podczas regulacji intensywności świecenia. Hmmm. trzeba będzie sprawdzić .
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
jmm to wieczny malkontent Nie przyzwyczaiłeś się jeszcze ? :mrgreen: Widziałeś jakiś temat odnośnie tuningu, aby jmm go nie negował ? :mrgreen:xavier pisze:mozna cos zaradzic zeby farba nie blakla?
a moze ktos instalowal te diody zamiast zarowek?
Farba wcale sie nie wypala. Cobra już 20 lat jezdzi z takimi. To są w zasadzie 1W żarówki, trudno aby się paliła na tym farba.
Co do LED natomiast. Tak jak pisałem wyżej. Daję one super efekt, ale nie w naszych autach. U nas musi być bardzo rozproszone światło. Jedna żarówka oświetla np. pół obrotomierza i cały zegarek temperatury. No i jeszcze jedno. LED kossztuje ok 4, 5 zł sztuka, a żarówka 45 groszy. W naszym przypadku diody LED w zegarach również będą oświetlały, ale nie równomiernie. W niektórych miejscach zegarów będzie ciemniej, a zauważ na moich fotkach - wszędzie jest jednolita barwa.
Dokładnie. Zakupiłem mocniejsze o 0.1 W i większych nie ma sensu już wkładać. Zauważ, że fotki te robiłem w dzień. Co prawda deszczowy, ale dzień.Danek pisze:W tablicy (przynajmniej u mnie) są dwa rodzaje żarówek 1,1 i 1,2W
Tak, wiem Danku, ale nie mogłem takich znaleźć w kolorze czerwonym, a założenie na nie koszulek koloru czerwonego osłabi światło. Jeśli widziałeś takie czerwone, rzuć linkiem, przyda się.Danek pisze:Doc tylko, że identyczne rozmiarowo żarówki występują również w wersji 1,2W
DziękiDanek pisze:Doc, gratulacje, bardzo ładnie to wygląda.
Dzieki Doc za rozwiniecie tematu efekt wyglada zajefajnie. Zainspirowales mnie zeby tez tak zrobic, bo ringi mam juz od dobrych kilku miesiecy, ale sobie leza i juz nawet o nich zapomnialem nie bylo kiedy sie za to zabrac. A przy okazji ich zakladania dobrze wlasnie by bylo poprawic oswietlenie zegarkow, bo mam nierownomierne i w roznych odcieniach.
dobra robota
dobra robota
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Tak, dokładnie.OGr pisze:Też miałeś taki efekt przed wymianą ?
Ja wziąłem przed montażem zasilacz 12 V i podlaczylem na biurku zarowke białą wyjatą z zegarów i tą kupioną czerwoną. Ta czerwona swieci znacznie mocniej, intensywniej.
Myśli, że na to wpływają dwie rzeczy:
1. Rezanie oprawek i zastosowanie żarówek z dłuższą, tj większą bańką jak widać na fotkach.
2. Mocniejsze o 0.1 W.
UpDate.
Dodam, jesli ktoś chciałby kupić takie żarówki, to znajdzie je tu http://www.allegro.pl/item230317858_zar ... radia.html
Proszę pamiętać, że pasują one do większych niz moje na fotkach oprawek, wiec albo wyższe/głebsze oprawki, albo rezanie ich.
Rezanie polega na stopieniu na gorąco rozgrzanym śrubokretem rantu który jest w środku oprawki, aby żarówka czerwona weszłe głebiej tj do samego jej końca.
w UN4 i VDO były dwa rodzaje oprawek do żarowek R5 i dwa rodzaje żarówek. Widać to na moich fotkach. Jeśli ktoś ma te głebsze oprawki, to zakupione na w/w aukcji żarówki będą pasowały bez rezania.
Swietnie to wyglada ja mam na zegarach biale zarowki o mocy 1.2 W (niemieckiej firmy OSRAM) i w przyciskach na desce rozdzielczej tez dalem 1.2 W. Mocniejszych nie ma co dawac bo te robia sie po dluzszym czasie dosyc gorace. Efekt w dzien bardzo dobry a zastosowanie czerwonych zaroweczek do licznika sprawia ze swieca bardziej na czerwono. Na koniec powiem ze VDO to najlepsza firma jezeli chodzi o produkcje zegarow do samochodow.