Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ABT zerwany rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

ABT zerwany rozrząd

Post autor: tomastepa » 02 lip 2011, 22:08

Witam
Silnik 2.0 ABT
Przetarło mi pasek rozrządu i się rozrząd rozsypał :( Czy ten silnik jest kolizyjny czy nie? Krążą różne opinie

Ustawiłem wszystko wg znaków wałek rozrządu pasuje idealnie
Wał ustawiłem wg rysunku upewniając się że na kole przy skrzyni przecina sie "0" na pół
Obrazek
Co do koła zębatego z zapłonu nie jestem zupełnie pewny czy jest idealnie jak powinno być

Silnik nie chce odpalić !!!
1) czy jeśli jest zapłon przestawiony o 1 ząbek to nie odpali?
2) może być koło zapłonu inaczej założone i znaki nie będą się zgadzać czy też ma tylko jedna pozycję?
3) Czy może jak zerwało rozrząd to silnik jest kolizyjny i bez wymiany głowicy się nie obejdzie ???

Awatar użytkownika
michal1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
Lokalizacja: Sade Budy

Post autor: michal1993 » 02 lip 2011, 22:20

jesli rozrząd jest na 100% ustawiony dobrze to najprościej kolego masz sprawdzić kompresje na cylindrach wtedy będziesz wiedział czy zaworki sie nie spotkały z tłokami :mrgreen: jeśli kompresja będzie ok czyli cos około 13 bar na każdym cylindrze to ustawiaj zapłon ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 lip 2011, 22:21

_uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lip 2011, 01:08

Upewnij się że masz zapłon dobrze ustawiony bo mógł ktoś wcześniej ustawić źle koło wałka pośredniego i do niego dobrze ustawił zapłon. Jak teraz ty ustawiłeś je dobrze to zapłon będzie źle.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 03 lip 2011, 08:31

Nie mam manometru odpowiedniego. Czy taki http://allegro.pl/tester-manometr-do-po ... 94259.html był by dobry???
Moim zdaniem manometr powinno sie wkrękać a na tej aukcji nie widać gwintu tylko coś jak element dociskowy - gumowy. Poza tym co samochód to inny gwint przecież więc powinny być rózne końcówki.

Jak w ABT ustawic wstępnie zapłon bez przyżądów??? da sie wpiąć żarówkę gdzieś w obwód i kręcić aparatem zapłonowym???

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lip 2011, 09:19

Zaraz po zakupie auta zerwał się pasek rozrządu. Auto tylko zgasło i nie było słychać metalicznego stuku. Nie wiedząc co jest kręciłem rozrusznikiem dobre pół godziny aż w końcu zdemontowałem obudowę rozrządu. po wymianie tez nie chciał zapalić ale okazało się ze wałek pośredni nieco się obrócił i iskra strzelała jak tłok był dużo niżej od górnego punktu.


Aby sprawdzić poprawność ustawienia aparatu. Ustaw silnik na znaki, upewnij się ze pierwszy tłok jet u góry i zdejmij kopułkę aparatu. Zamieszczona fota przedstawia zaznaczona krawędź palca rozdzielacza która musi się znaleźć nad małym wycięciem na obudowie aparatu. Jeśli tak nie jest odkręć aparat zapłonowy i go przestaw. Ustawienie tych wszystkich punktów gwarantuje zapalenie auta....ważne aby nie zamienić kabli zapłonowych ale chyba ich nie odłączałeś po kolizji:)

W moim ABT nie było kolizji

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 04 lip 2011, 23:17

Czytając na forum nie jeden post natknąłem się na opinie,ze ten rozrząd jest na 100% bezkolizyjny ale jak jest to się okazuje chyba indywidualnie. No i jak u Audi odpaliło? A w ogóle co było przyczyną zerwania paska kiepski montaż, duży przebieg bez wymiany , czy pasek miał już parę lat

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 04 lip 2011, 23:28

Ja dziś w silniku 1.8 PM 8V (podobny do ABT) kręciłem sobie wałem korbowym bez paska rozrządu, jak i wałkiem rozrządu z wałem ustawionym na 1 cylindrze w GMP. Ten silnik jest niekolizyjny.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lip 2011, 00:00

@Lukaszbroz

Fajne bamboszki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lip 2011, 06:47

trepek pisze:@Lukaszbroz

Fajne bamboszki :mrgreen:
Do nabycia u pani Kazi stoisko numer 66B :mrgreen:
Bamboszki nie ważne co s tym ABT? Zapalił?

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 05 lip 2011, 13:35

Warunki pogodowe nie sprzyjają. Ciągle pada a auto pod chmurką :-(

Na aparacie zapłonowym mam taki palstikowy dekielek z wycięciami i chyba palec jest w właściwej pozycji
Foto zrobione w momencie gdy znaki rozrządu się zgadzają.
Niestety odkryłem ze kopułka jest w kiepskim stanie i daje słabą iskrę ale wcześniej odpalał bez problemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lip 2011, 16:54

tomastepa pisze:Warunki pogodowe nie sprzyjają. Ciągle pada a auto pod chmurką :-(

Na aparacie zapłonowym mam taki palstikowy dekielek z wycięciami i chyba palec jest w właściwej pozycji
Foto zrobione w momencie gdy znaki rozrządu się zgadzają.
Niestety odkryłem ze kopułka jest w kiepskim stanie i daje słabą iskrę ale wcześniej odpalał bez problemu.
[url=http://images50.fotosik.pl/969/254f73eb13a6890fm.jpg]Obrazek[/URL]
Wyjmij palec potem plastik i włóż palec z powrotem ale bez zakładania plastiku. Wtedy będzie widać czy palec jest nad znakiem.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 05 lip 2011, 20:45

No to mam problem :-(

Znak na aparacie znalazłem foto 1 - ustawiłem tak jak powinno być (na foto palec jest w innej pozycji by było widać znak)
Rozrząd ustawiony jak na zdjęciach

Silnik kręci ale bardzo dziwnie tak jak by zbyt lekko i bez żadnych oporów :-( zaraz podam link na youtube to możecie posłuchać <buu>

Jak dojdzie manometr to sprawdzę kompresję ale czuje że tu już nie ma co sprawdzać.
Wymieniać głowicę na używkę ?? Nie bardzo mi się uśmiecha nie wiadomo jak tłoki gladzie i jaka głowicę dostanę może felerna.
filmik -

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 21:14 przez tomastepa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 lip 2011, 21:08

A w ABT na pewno koło rozrządu ustawia się na przedni znak? Pytam bo u mnie w B3 PM dziś ustawiałem na tylny znak, wstępnie ustawiłem zapłon i odpalił od strzała. W moim ustawienie na przedni znak nic by nie dało bo jest zupełnie w innym miejscu niż tylny, więc może podobnie jest u ciebie? Mój silnik za chiny by nie zapalił jakbym ustawił rozrząd na znak z przodu koła rozrządu.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 05 lip 2011, 21:16

jaco80 pisze:A w ABT na pewno koło rozrządu ustawia się na przedni znak? Pytam bo u mnie w B3 PM dziś ustawiałem na tylny znak, wstępnie ustawiłem zapłon i odpalił od strzała. W moim ustawienie na przedni znak nic by nie dało bo jest zupełnie w innym miejscu niż tylny, więc może podobnie jest u ciebie? Mój silnik za chiny by nie zapalił jakbym ustawił rozrząd na znak z przodu koła rozrządu.
Gdzie niby jest tylni znak???
Są jakieś 2 znaki ??? a ABT?
Jest nadzieja że to tylko ja jestem de..... :D <ok>

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl