mam taki sam motor jak Ty, miałem problemy z nieszczelną chłodnicą i wtedy miałem prawie pusto w zbiorniku i nigdy nie włączyła mi się kontrolka i nigdy nie miałem wtedy problemów z temperaturą - tzn wszystko zachowywało się tak jak należy.
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić kilka rzeczy:
po pierwsze czy jak się nagrzeje silnik to po włączeniu ogrzewania w aucie leci ciepłe powietrze - jeśli tak to znaczy że nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia.
po drugie sprawdź czy nigdzie nie masz jakiś drobnych wycieków - ja swoją chłodnicę naprawiłem płynem uszczelniającym kupionym na stacji benzynowej za 12 zł
po trzecie wymień czujnik temperatury
po czwarte sprawdź czy przy otwartym korku od wlewu płynu chłodniczego w cieczy chłodniczej nie pojawiają się bąble powietrza, a jeśli tak jest przygotuj się na wymianę uszczelki pod głowicą.
po piąte możesz jeszcze skontrolować termostat - czy otwiera się przy prawidłowych temperaturach, które podane są w książce, pozwolę sobie zacytować:
"Przy zimnym silniku płyn chłodzący cyrkuluje w "małym obiegu", prowadzącym przez silnik i wymiennik ciepła.
W silnikach gaźnikowych do małego obiegu chłodzącego dodatkowo podłączony jest kolektor ssący.
Przy temperaturze powyżej 85 - 87°C termostat otwiera "duży obieg chłodzenia", który obejmuje także chłodnicę.
Gdy temperatura wzrasta jeszcze bardziej tak, że w chłodnicy wynosi powyżej 92°C, wtedy włącza się wentylator
chłodnicy, pomagając przy chłodzeniu.
Nadciśnieniowy układ chłodzenia
W układzie chłodzenia panuje przy temperaturze roboczej nadciśnienie 1,2 - 1,5 bara, co zwiększa temperaturę
wrzenia znacznie powyżej 100°C. W ten sposób stworzona jest pewna rezerwa, dzięki której silnik może osiągać
temperatury robocze powyżej 100°C, nie ryzykując zagotowaniem się układu chłodzenia. Za utrzymanie właściwego
ciśnienia w układzie chłodzenia odpowiada zakrętka na zbiorniku wyrównawczym, zawierająca zawór nadciśnieniowy
(1,2-1,5 bara), a także zawór podciśnieniowy (0,06 - 0,1 bara). Zawór podciśnieniowy pozwala na dopływ
powietrza, gdy płyn chłodzący jest zimny i w związku z tym zajmuje mniej miejsca."
ja w swoim aucie mieszałem dużo z wymianą płynów chłodzących, miałem problem z nieszczelną chłodnicą i za każdym razem jak wymieniałem płyn chłodzący to miałem problemy z odpowietrzeniem
pozdrawiam
