Witam wszystkich Klubowiczów.
W szczególności, zwracam sie z prośbą do ekspertów, bądź ludzi posiadających wiedzę w regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silniku ADA.
Nigdzie nie znalazłem informacji, jak wygląda procedura regulacji i co gorsza, serwis nie przyjmuje aut z instalacja gazową.
Nie znalazłem również mechanika, który podjął by się powyższego.
Z wiedzy którą zdobyłem, konieczne jest zablokowanie sterownika do regulacji.
Jak tego dokonać, jak przeprowadzić regulację, jak ponownie odblokować sterownik po regulacji ?
Dla mnie zagadka. Wiem, że VAG-iem, ale nie mam opisu.
Pomocy !!!
Mechanik rozregulował mi zapłon, wyjmując aparat do sprawdzenia i zgłupiał ustawiajac zapłon. Tak to jest, jak sie biorą za coś, o czym nie mają pojęcia.
Co prawda, nie dzieje się nic strasznego, tylko autko coś słabiuchne.
Podjął bym się sam regulacji, ale wolę wiedzieć dokładnie jak.
[80 B4 1.6 E ADA ] - Regulacja zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
Post, dotyczy silnika ADA 1.6 E (74 KW).
Ale, zjawisko podobne i wygląda na to, że sterownik steruje kątem wyprzedzenia, wiec VAG i zblokowanie sterownika w odpowiednim bloku pomiarowym.
Ja sobie odpuściłem, bo sterownik po to ma tą funkcję, żeby korygować kąt wyprzedzenia i dokładnie to robi. Więc pytanie " Czy warte zachodu dłubanie? " Śmiga bez problemów.
W sumie, ciut jakby trochę brakowało mocy, ale w większości śmiga na LPG i wydaje mi się, że to kwestia ustawienia sterownika LPG, który jest ustawiony tak a nie inaczej ( tryb oszczędny ).
Ale może warto :mrgreen: ? Hee hee.
Ale, zjawisko podobne i wygląda na to, że sterownik steruje kątem wyprzedzenia, wiec VAG i zblokowanie sterownika w odpowiednim bloku pomiarowym.
Ja sobie odpuściłem, bo sterownik po to ma tą funkcję, żeby korygować kąt wyprzedzenia i dokładnie to robi. Więc pytanie " Czy warte zachodu dłubanie? " Śmiga bez problemów.
W sumie, ciut jakby trochę brakowało mocy, ale w większości śmiga na LPG i wydaje mi się, że to kwestia ustawienia sterownika LPG, który jest ustawiony tak a nie inaczej ( tryb oszczędny ).
Ale może warto :mrgreen: ? Hee hee.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam,
to jak w końcu z tym ustawianiem zapłony w ADA? Wie ktoś może?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-10-25, 13:18 ]
Ustawianie zapłonu w ADA to zagadka.
Kręcę aparatem i nic się nie dzieje aż w pewnej chwili skok natychmiastowy o 15 stopni to w jedną to w drugą stronę i auto już nie odpali. Auto dobrze chodzi i wkręca się przy ustawieni w okolicach 25 stopni wyprzedzenia. Inaczej albo nie chce zapalić albo się nie wkręca na obroty.
O co kaman?
to jak w końcu z tym ustawianiem zapłony w ADA? Wie ktoś może?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-10-25, 13:18 ]
Ustawianie zapłonu w ADA to zagadka.
Kręcę aparatem i nic się nie dzieje aż w pewnej chwili skok natychmiastowy o 15 stopni to w jedną to w drugą stronę i auto już nie odpali. Auto dobrze chodzi i wkręca się przy ustawieni w okolicach 25 stopni wyprzedzenia. Inaczej albo nie chce zapalić albo się nie wkręca na obroty.
O co kaman?