[B4 1.9 TDI 1Z] Grzejący się olej.
[B4 1.9 TDI 1Z] Grzejący się olej.
Panowie dlaczego jak przy temp. na zewnątrz około 20 stopni przegonie moją audi 160 tak przez 4 Km to zaczyna mi mrugać i piszczeć kontrolka od oleju?Temp. na liczniku przy normalnej jeździe to około 70 stopni po takiej jeździe wzrasta do około 90.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Olej robi się rzadszy przy wyższej temperaturze i ciśnienie maleje, tak że prawdopodobnie ciśnienie spada do 0.3 bara, bo na tyle jest ustawiony czujnik. A kiedy ostatnio był zmieniany olej? I najlepiej to zmierz ciśnienie oleju.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 23:55 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie jest to 0,9 bara? Bo na tyle jest czujnik ciśnienia oleju. Wiem że ten drugi jest na 0,3 bara , ale wcześniej powinnien się ten wyzszy odezwać, bo on też działa przy około 2000obr/min, a ten 0.3 jest na wolnych. Czy może się myle?misiekdzwon pisze:Olej robi się rzadszy przy wyższej temperaturze i ciśnienie maleje, tak że prawdopodobnie ciśnienie spada do 0.3 bara, bo na tyle jest ustawiony czujnik. A kiedy ostatnio był zmieniany olej? I najlepiej to zmierz ciśnienie oleju.
Pozdrawiam
joint32,
jeśli masz normalnie 70st na zegarach to termostat masz pewnie do wymiany, bo powinno caly czas trzymac 90st.
Jaki masz olej i kiedy zmieniałeś?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ale tutaj jest dynamiczna kontrola ciśnienia i ten czujnik 0.9 bara załącza kontrolkę przy 2000 obr jeżeli ciśnienie przy tych obrotach spadnie poniżej 0.9 bara- a to już by musiał być silnik wyjechany konkretnie. A ten czujniczek od 0.3 bara to na wolnych obrotach się załączy, gdy ciśnienie spadnie poniżej granicznej wartości <ok>spiczi pisze:A nie jest to 0,9 bara? Bo na tyle jest czujnik ciśnienia oleju. Wiem że ten drugi jest na 0,3 bara , ale wcześniej powinnien się ten wyzszy odezwać, bo on też działa przy około 2000obr/min, a ten 0.3 jest na wolnych. Czy może się myle?
Co do tej temperatury oleju, to normalne jest że dochodzi do 90* przy przegonieniu auta, jeszcze na autostradzie i wysokiej temp na zewnątrz. Tutaj trzeba zmierzyć ciśnienie oleju, bez tego ni rusz.
A ile km na tym oleju przejechałeś? Bo wiesz można przejechać od października 1000, a można i 10 000 km
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 09:02 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
- Lokalizacja: Węgrów
Test ciśnienia na ciepłym silniku to podstawa olej zawsze będzie gorący,albo masz spadek ciśnienia oleju,albo jak koledzy piszą czujnik szfankuje zrób pomiar na ciepłym i będzie wiadomo
Ehhhhh a ty kolego dalej walisz sam spam,obudż się kto tu spamuje czytam forum codziennie i ciężko nie trafić na twoje posty które mają coś do rzeczy
ps.ktoś się pomylił dając ci Moderatora,wielka pomyłka bo spamujesz codziennie :!: a czepiasz się byle czego nie będąc nic inny :roll:
gibaj pisze:<spam> :evil:
Ehhhhh a ty kolego dalej walisz sam spam,obudż się kto tu spamuje czytam forum codziennie i ciężko nie trafić na twoje posty które mają coś do rzeczy
ps.ktoś się pomylił dając ci Moderatora,wielka pomyłka bo spamujesz codziennie :!: a czepiasz się byle czego nie będąc nic inny :roll: