Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Grzejący się olej.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

[B4 1.9 TDI 1Z] Grzejący się olej.

Post autor: joint32 » 30 cze 2011, 23:18

Panowie dlaczego jak przy temp. na zewnątrz około 20 stopni przegonie moją audi 160 tak przez 4 Km to zaczyna mi mrugać i piszczeć kontrolka od oleju?Temp. na liczniku przy normalnej jeździe to około 70 stopni po takiej jeździe wzrasta do około 90.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 30 cze 2011, 23:20

Olej robi się rzadszy przy wyższej temperaturze i ciśnienie maleje, tak że prawdopodobnie ciśnienie spada do 0.3 bara, bo na tyle jest ustawiony czujnik. A kiedy ostatnio był zmieniany olej? I najlepiej to zmierz ciśnienie oleju.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 23:55 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2011, 23:38

joint32 pisze:dlaczego jak przy temp. na zewnątrz około 20 stopni przegonie moją audi 160 tak przez 4 Km to zaczyna mi mrugać i piszczeć kontrolka od oleju?Temp
Zmień czym prędzej ten olej ,bo to jakiś schit ,o ile wcześniej nie miałeś takich objawów...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 01 lip 2011, 08:17

misiekdzwon pisze:Olej robi się rzadszy przy wyższej temperaturze i ciśnienie maleje, tak że prawdopodobnie ciśnienie spada do 0.3 bara, bo na tyle jest ustawiony czujnik. A kiedy ostatnio był zmieniany olej? I najlepiej to zmierz ciśnienie oleju.
Pozdrawiam
A nie jest to 0,9 bara? Bo na tyle jest czujnik ciśnienia oleju. Wiem że ten drugi jest na 0,3 bara , ale wcześniej powinnien się ten wyzszy odezwać, bo on też działa przy około 2000obr/min, a ten 0.3 jest na wolnych. Czy może się myle?

joint32,
jeśli masz normalnie 70st na zegarach to termostat masz pewnie do wymiany, bo powinno caly czas trzymac 90st.

Jaki masz olej i kiedy zmieniałeś?

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 01 lip 2011, 08:56

Zmieniałem w październiku i wlałem 10W40 GM bo kasy nie było miałem zamiar go szybko zmienić na Castrola ale mam teraz budowę i nie mam czasu :mrgreen:

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 lip 2011, 08:58

spiczi pisze:A nie jest to 0,9 bara? Bo na tyle jest czujnik ciśnienia oleju. Wiem że ten drugi jest na 0,3 bara , ale wcześniej powinnien się ten wyzszy odezwać, bo on też działa przy około 2000obr/min, a ten 0.3 jest na wolnych. Czy może się myle?
Ale tutaj jest dynamiczna kontrola ciśnienia i ten czujnik 0.9 bara załącza kontrolkę przy 2000 obr jeżeli ciśnienie przy tych obrotach spadnie poniżej 0.9 bara- a to już by musiał być silnik wyjechany konkretnie. A ten czujniczek od 0.3 bara to na wolnych obrotach się załączy, gdy ciśnienie spadnie poniżej granicznej wartości <ok>
Co do tej temperatury oleju, to normalne jest że dochodzi do 90* przy przegonieniu auta, jeszcze na autostradzie i wysokiej temp na zewnątrz. Tutaj trzeba zmierzyć ciśnienie oleju, bez tego ni rusz.
A ile km na tym oleju przejechałeś? Bo wiesz można przejechać od października 1000, a można i 10 000 km :-P
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 09:02 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

grzegorzzj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: grzegorzzj1 » 01 lip 2011, 09:02

najlepiej sprawdzić ciśnienie i wszystko bedzie jesne

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 01 lip 2011, 23:17

Ok jak się uporam z chałupą to sprawdzę i dam znać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 01 lip 2011, 23:25

joint32 pisze:Ok jak się uporam z chałupą to sprawdzę i dam znać :mrgreen:
Szybkiej budowy :-)

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 04 lip 2011, 12:28

A dzięki Dreamer, już się wprowadziłem w sobotę ,ale jeszcze tyle jest do roboty :shock:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2011, 22:04

<spam> :evil:

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 07 lip 2011, 23:10

Test ciśnienia na ciepłym silniku to podstawa olej zawsze będzie gorący,albo masz spadek ciśnienia oleju,albo jak koledzy piszą czujnik szfankuje zrób pomiar na ciepłym i będzie wiadomo ;-)
gibaj pisze:<spam> :evil:

Ehhhhh a ty kolego dalej walisz sam spam,obudż się :-D kto tu spamuje czytam forum codziennie i ciężko nie trafić na twoje posty które mają coś do rzeczy :-D

ps.ktoś się pomylił dając ci Moderatora,wielka pomyłka bo spamujesz codziennie :!: a czepiasz się byle czego nie będąc nic inny :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl