Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Czy to koniec turbiny?

ODPOWIEDZ
PIOTR_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2007, 15:08
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 1,9TDI 1Z] Czy to koniec turbiny?

Post autor: PIOTR_S » 06 wrz 2007, 12:20

Witam i proszę kolegów o poradę.
Problem mój zaczął sie niedawno od wymiany końcowego tłumika, gdyz od tamtej pory autko stało się mułowate a turbinka gwiżddźe aż ludzie się oglądają a do tego zaczął mi brać olej choć do tej pory nie dolewałem ani kropli od wymiany do wymiany. czy to zbieg okoliczności i czy to już jest koniec turbinki i czeka mnie niemały wydatek?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2007, 13:13 przez PIOTR_S, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 wrz 2007, 13:14

stawiam własnie na turbo... dlatego bierze olej i jest mulowaty. Czy zauważyłes za sobą chmurę dymu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 wrz 2007, 13:31

Zazwyczaj turbo kończy sój żywot przez długi czas. Zaczyna się od brania oleju i spadku mocy, i tak dalej. Takie nagłe padnięcie turbo to raczej mniejszy odsetek, ale też sie zdarza. Widziałem foty co sie dzieje z turbinami jak jakieś "ciało obce" dostanie sie na wirnik. Poprostu masakra.

Podobnie jak Cobra stawiam również na turbo. Odkręć wąż idący do turbo i sprawdź czy jest tam olej i przy okazji jak wygląda wirnik i jaki jest na nim luz.

PIOTR_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2007, 15:08
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PIOTR_S » 06 wrz 2007, 15:04

[quote="cobra"]stawiam własnie na turbo... dlatego bierze olej i jest mulowaty. Czy zauważyłes za sobą chmurę dymu?[/quote]
Dzięki za podpowiedź Ale chodzi o to że nie dymi Nawet jar ruszę z 2 i dam po garach to nie jest tragicznie. Miałem wcześniej Sierrę 1,8 td z padniętą turbiną to przy ruszaniu z impetem z tyłu światu nie było widać.

Dodano: 2007-09-06, 15:06
[quote="Labiel"]

Podobnie jak Cobra stawiam również na turbo. Odkręć wąż idący do turbo i sprawdź czy jest tam olej i przy okazji jak wygląda wirnik i jaki jest na nim luz.[/quote]
Zaraz po powrocie do domu zrobię tak jak piszesz i sprawdzę czy w wężu jest olej, a nie wiesz przypadkiem ile już mam szykować kaski na nowa turbawkę?

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 06 wrz 2007, 15:21

Oddaj do regeneracji, nie ma sensu kupować nowej. W przypadku tak popularnego silnika oddasz swoją turbosprężarkę, zapłacisz 1000 do 1500zł i od razu dostaniesz inną, już po regeneracji i chyba pół roku gwarancji. Tylko omijaj Turbo Service w W-wie, gwarancja że długo nie pojeździ.

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 09 wrz 2007, 00:33

U mnie cała regeneracja turbo to był koszt 750zł brutto. I dali na to rok gwarancji.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 09 wrz 2007, 12:57

dokładnie, regeneracja turbiny to koszt rzędu 600-1000zł w zależności od zakładu i miasta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl