[B4] brak podswietlenia deski rozdzielczej
[B4] brak podswietlenia deski rozdzielczej
witam jak w temacie ostatnio zrobiło mi się zwarcie w podświetleniu schowka na rękawiczki -( do tego stopnia że ten przełącznik razem z żarówka się trochę stopił zanim odłączyłem kable w wyniku tego padło mi oświetlenie deski rozdzielczej i przełączników od nawiewu )
Bezpieczniki są ok wszystkie przejrzałem żaden nie jest spalony
ze schematu wynika że jest to bezpiecznik nr 12 który odpowiada tez za światło cofania to działa bez zarzutu dzięki za pomoc
Bezpieczniki są ok wszystkie przejrzałem żaden nie jest spalony
ze schematu wynika że jest to bezpiecznik nr 12 który odpowiada tez za światło cofania to działa bez zarzutu dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, 07:51 przez mistrzu, łącznie zmieniany 1 raz.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
mistrzu pisze:obstawiam potencjometr jutro będę go sprawdzał
W ramach testu połącz za pomocą kabelka (zrób mostek) śróbki którymi przykręcony jest potencjometr... jest na zewnątrz z tyłu licznika.
[ Dodano: 2011-07-13, 15:37 ]
PS. Kilka dni temu robiłem licznik znajomemu. Właśnie miał padnięty potencjometr. Za potencjometr z montażem skasowałem 4 piwka
Witam,
Od jakiegoś czasu dziwnie zachowywał mi się prędkościomierz potem mechanik wymieniał mi nagrzewnice.. od tego momentu prędkościomierz zamarł i znikło podświetlenie licznika.. martwość została..
Pojechałem do mechanika. Wstawił 25A bezpiecznik i zegarek ożył, podświetlenie nie.
Prędkościomierz tak jakby czsem coś łapał a potem znów martwy..
Podkręciłem potencjometrem jasność podświetlenia.. no i nic. Zegarek tylko zaczął jaśniej świecić.
jadę sobie, a tu nagle smród spalenizny.. licznik powolutku się robi mleczny przy zegarku :shock:
Ściemniłem ale smród nadal.
Wyjąłem bezpiecznik. wyciągam licznik, a tu przepalona ścieżka (mało powiedziane).
Potencjometr pokazuje od 80 do 100 om.
Pytanie:Jaka powinna być oporność potencjometru? w jakim zakresie? i co mogło spowodować takie wypalenie ścieżki ze az ten biały plastik zaczął topnieć ?
Wina potencjometru ? czy czegoś jeszcze?
[ Dodano: 2011-08-12, 19:04 ]
ech....
ściezka naprawiona. Nic to nie pomogło.
Nie działa podświetlenie liczników, lampka w kabinie, oświetlenie nawiewu.
Podświetlenie przycisku tylko w jednym.
Dziala zegarek - świeci normalnie - super, ale gdy wł światła przygasa tak jakby nie miał podświetlenia. regulacja wysokości świate działa
bezpiecznik nr 4 wyjąłem - po wł świateł - podświetlenie zegarka przygasa.
odłączyłem lampke w kabinie, tylną klape, schowek - i nic.
Jakieś pomysły ?
[ Dodano: 2011-08-12, 19:56 ]
dobra nie to nie :mrgreen:
Walnięty potencjometr. przekręcał się "za daleko" i powodował zwarcie - stąd przepalona ścieżka.
Pytanie : jaką orginalnie ma wartość ten potencjometr?
Od jakiegoś czasu dziwnie zachowywał mi się prędkościomierz potem mechanik wymieniał mi nagrzewnice.. od tego momentu prędkościomierz zamarł i znikło podświetlenie licznika.. martwość została..
Pojechałem do mechanika. Wstawił 25A bezpiecznik i zegarek ożył, podświetlenie nie.
Prędkościomierz tak jakby czsem coś łapał a potem znów martwy..
Podkręciłem potencjometrem jasność podświetlenia.. no i nic. Zegarek tylko zaczął jaśniej świecić.
jadę sobie, a tu nagle smród spalenizny.. licznik powolutku się robi mleczny przy zegarku :shock:
Ściemniłem ale smród nadal.
Wyjąłem bezpiecznik. wyciągam licznik, a tu przepalona ścieżka (mało powiedziane).
Potencjometr pokazuje od 80 do 100 om.
Pytanie:Jaka powinna być oporność potencjometru? w jakim zakresie? i co mogło spowodować takie wypalenie ścieżki ze az ten biały plastik zaczął topnieć ?
Wina potencjometru ? czy czegoś jeszcze?
[ Dodano: 2011-08-12, 19:04 ]
ech....
ściezka naprawiona. Nic to nie pomogło.
Nie działa podświetlenie liczników, lampka w kabinie, oświetlenie nawiewu.
Podświetlenie przycisku tylko w jednym.
Dziala zegarek - świeci normalnie - super, ale gdy wł światła przygasa tak jakby nie miał podświetlenia. regulacja wysokości świate działa
bezpiecznik nr 4 wyjąłem - po wł świateł - podświetlenie zegarka przygasa.
odłączyłem lampke w kabinie, tylną klape, schowek - i nic.
Jakieś pomysły ?
[ Dodano: 2011-08-12, 19:56 ]
dobra nie to nie :mrgreen:
Walnięty potencjometr. przekręcał się "za daleko" i powodował zwarcie - stąd przepalona ścieżka.
Pytanie : jaką orginalnie ma wartość ten potencjometr?
Witam mam podobny problem, nie działa oświetlenie zegarów i pokręteł nawiewu wymontowałem licznik zmostkowałem potencjometr i bzyk bezpiecznik spalony rozłożyłem cały licznik na części pierwsze i nic tam nie widać, ścieżki są zamalowane. Sprawdzałem multimetrem ciągłość obwodu to dotykając igiełką śróbki przy potencjometrze i po kolei przy każdej żarówce sygnał był, jedynie co mnie zdziwiło to w kości bodajże żółtej 4 piny były połączone z potencjometrem czy to możliwe ze licznik bierze zasilanie do oświetlenia z 4 pinów?(3 w jednym poziomie i jeden wyżej) Czy to tutaj właśnie jest zwarcie?andi77 pisze:mistrzu pisze:obstawiam potencjometr jutro będę go sprawdzał
W ramach testu połącz za pomocą kabelka (zrób mostek) śróbki którymi przykręcony jest potencjometr... jest na zewnątrz z tyłu licznika.
[ Dodano: 2011-07-13, 15:37 ]
PS. Kilka dni temu robiłem licznik znajomemu. Właśnie miał padnięty potencjometr. Za potencjometr z montażem skasowałem 4 piwka
PS. Potencjometr też spalony
Clinic, Clinic,
Mostkując potencjometr łączymy dwa punkty jak na foto <ok>
Jeżeli po zmostkowaniu oraz wykluczeniu przepalonych ścieżek w płycie licznika.... to przyczyna nie tkwi w samym liczniku ( jedynie skutkiem ubocznym może być palenie licznika).
Zanim wysiadło podświetlenie nie działy się dziwne rzeczy z kontrolkami?
Np. nie żarzyły się podczas jazdy kontrolki (np. kierunku lub długich)?
Mostkując potencjometr łączymy dwa punkty jak na foto <ok>
Jeżeli po zmostkowaniu oraz wykluczeniu przepalonych ścieżek w płycie licznika.... to przyczyna nie tkwi w samym liczniku ( jedynie skutkiem ubocznym może być palenie licznika).
Zanim wysiadło podświetlenie nie działy się dziwne rzeczy z kontrolkami?
Np. nie żarzyły się podczas jazdy kontrolki (np. kierunku lub długich)?
sprawa wygląda tak, samochód kupiłem z niedziałającym oświetleniem (kupowałem w dzień nic nie było widać ) podświetlenie schowka, rejestracji działa. Kupiłem 2 licznik podobno jest 100% sprawny. Po podłączeniu to samo bzyk nie ma bezpiecznika. Na odpiętym liczniku nie pali bezpieczników. W starym liczniku jest spalony potencjometr i bezpiecznika nie pali (przerwany obwód) jeżeli nie złącze bolców na krótko. Więc zwarcie gdzieś musi być w kablach. Pytanie moje brzmi czy prąd do oświetlenia pokręteł dmuchawy idzie z licznika czy z włącznika świateł? bo jeżeli idzie z licznika to pewnie gdzieś na trasie jest przetopiony/przetarty kabel i to powoduje zwarcie. Apropo kontrolek działają bez zarzutu na starym liczniku i na nowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów