Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] brak podswietlenia deski rozdzielczej

mistrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2008, 15:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[B4] brak podswietlenia deski rozdzielczej

Post autor: mistrzu » 12 lip 2011, 16:08

witam jak w temacie ostatnio zrobiło mi się zwarcie w podświetleniu schowka na rękawiczki -( do tego stopnia że ten przełącznik razem z żarówka się trochę stopił zanim odłączyłem kable w wyniku tego padło mi oświetlenie deski rozdzielczej i przełączników od nawiewu )
Bezpieczniki są ok wszystkie przejrzałem żaden nie jest spalony
ze schematu wynika że jest to bezpiecznik nr 12 który odpowiada tez za światło cofania to działa bez zarzutu dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, 07:51 przez mistrzu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 lip 2011, 16:15

mistrzu, Jeżeli chodzi o podświetlenie licznika, to najczęściej przyczyną jest przepalona ścieżka w płycie drukowanej licznika lub potencjometr... ale po akcji którą opisałeś, ciężko jest zdiagnozować nie mając licznika w ręku :roll:

mistrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2008, 15:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: mistrzu » 12 lip 2011, 18:04

dzięki z pomoc
a jeśli wykręcę licznik będę to widział ze jest przepalone czy muszę jakoś to sprawdzić

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 12 lip 2011, 23:53

musisz rozkręcić cały licznik tak aby zdjąć jego płytkę, wtedy zobaczysz przepaloną ścieżkę

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 13 lip 2011, 08:51

Nie koniecznie musi być widać przepalenie, ja tak miałem u siebie - po prostu nie było przejścia.
Jak masz gdzieś szrot podłącz na test inne zegary - będziesz wiedział czy tu jest problem.

mistrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2008, 15:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: mistrzu » 13 lip 2011, 09:00

wczoraj rozkręciłem licznik i nic spalonego raczej nie widziałem co dziwne działa mi podświetlenie schowka światło cofania i podświetlenie tablicy rejestracyjnej a to wszystko jeden bezpiecznik ma możne ktoś schemat bezpieczników do mojego modelu Audi 80 1,9 TDI 1Z może złe bezpieczniki mam dobrane

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 lip 2011, 12:38

A jak z podświetleniem pokręteł nawiewu? Działa ? Sprawdzileś też potencjometr w liczniku?

mistrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2008, 15:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: mistrzu » 13 lip 2011, 15:18

podświetlenie pokręteł nawiewu tez wiedziała obstawiam potencjometr jutro będę go sprawdzał

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 lip 2011, 15:35

mistrzu pisze:obstawiam potencjometr jutro będę go sprawdzał

W ramach testu połącz za pomocą kabelka (zrób mostek) śróbki którymi przykręcony jest potencjometr... jest na zewnątrz z tyłu licznika.

[ Dodano: 2011-07-13, 15:37 ]
PS. Kilka dni temu robiłem licznik znajomemu. Właśnie miał padnięty potencjometr. Za potencjometr z montażem skasowałem 4 piwka <piwo>

mistrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2008, 15:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: mistrzu » 14 lip 2011, 12:37

zrobione padła ścieżka pod potencjometrem zlutowana i działa w końcu nastała jasność dzięki za pomoc chłopaki


pozdrawiam

przemku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 cze 2011, 19:57
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: przemku » 11 sie 2011, 19:58

Witam,

Od jakiegoś czasu dziwnie zachowywał mi się prędkościomierz :( potem mechanik wymieniał mi nagrzewnice.. od tego momentu prędkościomierz zamarł i znikło podświetlenie licznika.. martwość została..
Pojechałem do mechanika. Wstawił 25A bezpiecznik i zegarek ożył, podświetlenie nie.
Prędkościomierz tak jakby czsem coś łapał a potem znów martwy..
Podkręciłem potencjometrem jasność podświetlenia.. no i nic. Zegarek tylko zaczął jaśniej świecić.

jadę sobie, a tu nagle smród spalenizny.. licznik powolutku się robi mleczny przy zegarku :shock:
Ściemniłem ale smród nadal.
Wyjąłem bezpiecznik. wyciągam licznik, a tu przepalona ścieżka (mało powiedziane).
Potencjometr pokazuje od 80 do 100 om.

Pytanie:Jaka powinna być oporność potencjometru? w jakim zakresie? i co mogło spowodować takie wypalenie ścieżki ze az ten biały plastik zaczął topnieć ?

Wina potencjometru ? czy czegoś jeszcze?

[ Dodano: 2011-08-12, 19:04 ]
ech....

ściezka naprawiona. Nic to nie pomogło.

Nie działa podświetlenie liczników, lampka w kabinie, oświetlenie nawiewu.
Podświetlenie przycisku tylko w jednym.

Dziala zegarek - świeci normalnie - super, ale gdy wł światła przygasa tak jakby nie miał podświetlenia. :-( regulacja wysokości świate działa

bezpiecznik nr 4 wyjąłem - po wł świateł - podświetlenie zegarka przygasa.

odłączyłem lampke w kabinie, tylną klape, schowek - i nic.

Jakieś pomysły ?

[ Dodano: 2011-08-12, 19:56 ]
dobra :P nie to nie :mrgreen:

Walnięty potencjometr. przekręcał się "za daleko" i powodował zwarcie - stąd przepalona ścieżka.
Pytanie : jaką orginalnie ma wartość ten potencjometr?

Clinic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Clinic » 21 lis 2011, 22:29

andi77 pisze:
mistrzu pisze:obstawiam potencjometr jutro będę go sprawdzał

W ramach testu połącz za pomocą kabelka (zrób mostek) śróbki którymi przykręcony jest potencjometr... jest na zewnątrz z tyłu licznika.

[ Dodano: 2011-07-13, 15:37 ]
PS. Kilka dni temu robiłem licznik znajomemu. Właśnie miał padnięty potencjometr. Za potencjometr z montażem skasowałem 4 piwka <piwo>
Witam mam podobny problem, nie działa oświetlenie zegarów i pokręteł nawiewu wymontowałem licznik zmostkowałem potencjometr i bzyk bezpiecznik spalony rozłożyłem cały licznik na części pierwsze i nic tam nie widać, ścieżki są zamalowane. Sprawdzałem multimetrem ciągłość obwodu to dotykając igiełką śróbki przy potencjometrze i po kolei przy każdej żarówce sygnał był, jedynie co mnie zdziwiło to w kości bodajże żółtej 4 piny były połączone z potencjometrem czy to możliwe ze licznik bierze zasilanie do oświetlenia z 4 pinów?(3 w jednym poziomie i jeden wyżej) Czy to tutaj właśnie jest zwarcie?

PS. Potencjometr też spalony

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 22 lis 2011, 07:09

Clinic, Clinic,
Mostkując potencjometr łączymy dwa punkty jak na foto <ok>
Obrazek

Jeżeli po zmostkowaniu oraz wykluczeniu przepalonych ścieżek w płycie licznika.... to przyczyna nie tkwi w samym liczniku ( jedynie skutkiem ubocznym może być palenie licznika).
Zanim wysiadło podświetlenie nie działy się dziwne rzeczy z kontrolkami?
Np. nie żarzyły się podczas jazdy kontrolki (np. kierunku lub długich)?

Clinic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Clinic » 23 lis 2011, 19:26

sprawa wygląda tak, samochód kupiłem z niedziałającym oświetleniem (kupowałem w dzień nic nie było widać ;)) podświetlenie schowka, rejestracji działa. Kupiłem 2 licznik podobno jest 100% sprawny. Po podłączeniu to samo bzyk nie ma bezpiecznika. Na odpiętym liczniku nie pali bezpieczników. W starym liczniku jest spalony potencjometr i bezpiecznika nie pali (przerwany obwód) jeżeli nie złącze bolców na krótko. Więc zwarcie gdzieś musi być w kablach. Pytanie moje brzmi czy prąd do oświetlenia pokręteł dmuchawy idzie z licznika czy z włącznika świateł? bo jeżeli idzie z licznika to pewnie gdzieś na trasie jest przetopiony/przetarty kabel i to powoduje zwarcie. Apropo kontrolek działają bez zarzutu na starym liczniku i na nowym.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 23 lis 2011, 19:39

Kolego sprawdź sobie czy nie stykają ci się kable w schowku na rękawiczki bo jak tam się robi zwarcie to też leci bezpiecznik i oświetlenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl