[b4] Trzęsie przy hamowaniu
[b4] Trzęsie przy hamowaniu
Witam, przy prędkości ponad 80km/h trzęsie dość mocno autem przy hamowaniu, wymieniłem praktycznie wszystko:
wahacze kompletne, końcówki, stabilizatory, sworzenie (jedynie tulejek na wózku nie wymieniałem).
tarcze również, na początku tańsze, później już brembo (na 100% są proste).
Nadal trzęsie przy ponad 80km/h tylko przy hamowaniu, przy jeździe nawet ponad 130 nic się nie dzieje.
Czy to może być wina amortyzatorów lub poduszek amortyzatorów ? Na przeglądzie amortyzatory wyszły OK, luzów w zawieszeniu również nie wykryto na przeglądzie, układ kierowniczy również bez luzów (przy geometrii komputerowej sprawdzone).
wahacze kompletne, końcówki, stabilizatory, sworzenie (jedynie tulejek na wózku nie wymieniałem).
tarcze również, na początku tańsze, później już brembo (na 100% są proste).
Nadal trzęsie przy ponad 80km/h tylko przy hamowaniu, przy jeździe nawet ponad 130 nic się nie dzieje.
Czy to może być wina amortyzatorów lub poduszek amortyzatorów ? Na przeglądzie amortyzatory wyszły OK, luzów w zawieszeniu również nie wykryto na przeglądzie, układ kierowniczy również bez luzów (przy geometrii komputerowej sprawdzone).
Potrzeba Ci jeszcze jedną osobę. Jedna osoba wsiada, zapala silnik, wciska sprzęgło, włącza bieg i gwałtownie puszcza na chwilę sprzęgło i ponownie wciska. Niech zrobi to kilka razy, a Ty obserwuj co dzieje się z silnikiem. Jeśli któraś poducha jest rozwalona, na pewno to zaobserwujesz - silnik będzie nie naturalnie "skakał".
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, 22:26 przez Kamuś, łącznie zmieniany 1 raz.
miałem podobny problem z telepaniem w kierownicy; wymieniłem bez sensu trzy komplety tarcz wierząc, że będzie dobrze. Wkońcu po założeniu trzeciego kompletu i zrobieniu tylko ok 2 tyś bez telepania, a potem powtórka z rozrywki. Zacząłem sią zastanawiać co powoduje te drgania; dojeżdzając do skrzyżowań czasem powoli miałem wrażenie, że nawet przy drobnym hamowaniu coś jest nie tak z działaniem zacisków. Okazało się, że u mnie luz jest na bolcach wchodzących w jarzma do których potem przykręcasz zacisk. Narazie zastosowałem patent "usztywnienia jarzm" żeby przekonać się czy to napewno to. Po kilkudziesięciu km'ach mogę stwierdzic, że na 100% ten luz powoduje drgania na kierownicy podczas hamowania. Możesz wymienić całe jarzma, albo zestaw czterech bolców i gumek. Poniżej wkejam linka do tego problemu.deusx pisze:Może to być wina tych zacisków ? Mogę one tarcze krzywić?
https://audi80.pl/b4-avant-1z-proble ... t54640.htm