Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[cabrio ABK 2.0] Sonda lambda problemy

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

[cabrio ABK 2.0] Sonda lambda problemy

Post autor: meir » 13 lip 2011, 21:13

Witam
Mam problem i przypuszczam że to sonda a mianowicie z objawów :
-Podwyższone spalanie i to dużo zarówno na PB jak i na LPG
-Nierówne obroty na biegu jałowym
-Na PB i LPG śmierdzi z rury mocno paliwem
-Na PB kopci z rury na czarno

Po podłączeniu komputera Master Boss bo taki posiadam w pracy błędu z sondy nie ma jednak wartość napięcia na sondzie utrzymuje się w granicach 0.45-0.50
Później wziąłem miernik i na jednym kablu miałem zasilanie około 13 V na drugim tak samo jak na master bosie czyli 0.45-do 0.50.
Na końcu sprawdziłem kablem do instalacji gazowej i w zakładce Sonda lambda tak samo wychodziło 0.40-0.50

Czy dobrze diagnozuje że to sonda ?? dodam jeszcze że przewody WN sprawdzone sprawne, kopułka też, świece też , zapłon też prawidłowo ustawiony. Dolot szczelny , przepływomierz i czujnik temp sprawny tak samo przekaźnik nr 30

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 14 lip 2011, 11:32

nie wiem dokladnie jak ona powinna pracowac ale wiem ze to jest element ktory sie zuzywa i zalezy od producenta zaleca sie jej wymiane od 30 do 160 tys . Wlasnie dzisiaj bede zamawial ja do swojego auta

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2011, 21:48

Obstawiałbym sondę bo jak pewnie wiesz napięcie powinno oscylować a nie stać w miejscu!

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 14 lip 2011, 21:52

a błendu stukowca niema? czasem albo czujnika temeratury silnika nie koniecznie musi byc sonda

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 14 lip 2011, 21:56

po podpięciu pod master bossa wyszły 2 błędy czujnika powietrza ! ale po usunięciu się nie pojawiły ponownie :) przypuszcza że błędy zostały po odpięciu przepływki na załączonym silniku !
Właśnie wiem że Sonda ma oscylować w zakresie od 0 do 1 V u mnie stoi w miejscu ! Czujnik temp jest w porządku mierzona rezystancja i jest prawidłowo !

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 lip 2011, 09:55

Tak, napięcie na kablu sygnałowym sondy lambda, na biegu jałowym, oscyluje sobie w zakresie 0 - 1V.
Czasem po odpaleniu trzeba poczekać kilka minut aż się elementy wydechu nagrzeją odpowiednio żeby sonda zaczęła działać, gdy jest zimna, napięcie nie zmienia się.
Jeśli po rozgrzaniu wciąż stoi napięcie, tak jak piszesz, to trzeba będzie wymienić sondę, na np. uniwersalnego Boscha (3 lub 4 przewodową).

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 16 lip 2011, 11:30

no niestety napięcie zarówno na zimnym jak i na ciepłym stoi w miejscu ! więc trzeba zakupić sobie sondę :) a czym się różni uniwersalna od dedykowanej >?? tylko tym że uniwersalna nie ma zakutych końcówek czy jeszcze czymś ??

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 lip 2011, 15:44

Ceną. W sklepie za dedykowaną Boscha chcieli 450zł a za uniwersalną 210zł :-)

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 16 lip 2011, 15:56

jak chcesz to mam uniwersalne po 190zł dedykowana 210zł boscha

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2011, 21:52

Dedykowana ma odpowiedniej długości kabel i wtyczkę że nie trzeba łączyć kabli.
Przy łączeniu uniwersalnej trzeba zachować oryginalną długość przewodów.

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 16 lip 2011, 22:54

a niby co ma długosc kabli do tego

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 16 lip 2011, 23:14

też słyszałem o różnych rozstawach kabli :) dzięki chłopaki za propozycje ale mam boscha dedykowanego do mnie nowego za 150 zł a uniwersalną za 110 zł :) zniżki od znajomego :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2011, 23:25

Coś ma nie bez powodu pisze o tym w instrukcji montażu uniwersalnej sondy boscha: http://www.vaglinks.com/VAGLinks_Com/Do ... stall2.pdf

Dlaczego tak... krąży kilka teorii podobnie jak z teorią czemu nie wolno lutować przewodów sondy.

Tutaj oficjalny film boscha. Też mówią aby nie lutować:

<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/ex1Hki6-NHw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 20:14 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 lip 2011, 18:48

Ok jestem po wymianie sondy :) Oczywiście bez problemów się nie odbyło bo sonda która siedziała tam od 94 roku nie chciała opuścić gniazdo i byłem zmuszony do zrobienia nowego gniazda :) Co moge powiedzieć auto nie do poznania na jałowym idealnie równe obroty , zero smrodu paliwa z wydechu , bardziej łagodna praca przy przechodzeniu na wyższe biegi jak i przy redukcji :) Zobaczymy jeszcze teraz jak ze spalaniem :)

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 21 lip 2011, 00:24

meir, i jaka w końcu sonde zamontowales??? ile dałes???
bo moja tez juz na wykonczeniu jest... :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl