[cabrio ABK 2.0] Sonda lambda problemy
[cabrio ABK 2.0] Sonda lambda problemy
Witam
Mam problem i przypuszczam że to sonda a mianowicie z objawów :
-Podwyższone spalanie i to dużo zarówno na PB jak i na LPG
-Nierówne obroty na biegu jałowym
-Na PB i LPG śmierdzi z rury mocno paliwem
-Na PB kopci z rury na czarno
Po podłączeniu komputera Master Boss bo taki posiadam w pracy błędu z sondy nie ma jednak wartość napięcia na sondzie utrzymuje się w granicach 0.45-0.50
Później wziąłem miernik i na jednym kablu miałem zasilanie około 13 V na drugim tak samo jak na master bosie czyli 0.45-do 0.50.
Na końcu sprawdziłem kablem do instalacji gazowej i w zakładce Sonda lambda tak samo wychodziło 0.40-0.50
Czy dobrze diagnozuje że to sonda ?? dodam jeszcze że przewody WN sprawdzone sprawne, kopułka też, świece też , zapłon też prawidłowo ustawiony. Dolot szczelny , przepływomierz i czujnik temp sprawny tak samo przekaźnik nr 30
Mam problem i przypuszczam że to sonda a mianowicie z objawów :
-Podwyższone spalanie i to dużo zarówno na PB jak i na LPG
-Nierówne obroty na biegu jałowym
-Na PB i LPG śmierdzi z rury mocno paliwem
-Na PB kopci z rury na czarno
Po podłączeniu komputera Master Boss bo taki posiadam w pracy błędu z sondy nie ma jednak wartość napięcia na sondzie utrzymuje się w granicach 0.45-0.50
Później wziąłem miernik i na jednym kablu miałem zasilanie około 13 V na drugim tak samo jak na master bosie czyli 0.45-do 0.50.
Na końcu sprawdziłem kablem do instalacji gazowej i w zakładce Sonda lambda tak samo wychodziło 0.40-0.50
Czy dobrze diagnozuje że to sonda ?? dodam jeszcze że przewody WN sprawdzone sprawne, kopułka też, świece też , zapłon też prawidłowo ustawiony. Dolot szczelny , przepływomierz i czujnik temp sprawny tak samo przekaźnik nr 30
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
po podpięciu pod master bossa wyszły 2 błędy czujnika powietrza ! ale po usunięciu się nie pojawiły ponownie przypuszcza że błędy zostały po odpięciu przepływki na załączonym silniku !
Właśnie wiem że Sonda ma oscylować w zakresie od 0 do 1 V u mnie stoi w miejscu ! Czujnik temp jest w porządku mierzona rezystancja i jest prawidłowo !
Właśnie wiem że Sonda ma oscylować w zakresie od 0 do 1 V u mnie stoi w miejscu ! Czujnik temp jest w porządku mierzona rezystancja i jest prawidłowo !
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Tak, napięcie na kablu sygnałowym sondy lambda, na biegu jałowym, oscyluje sobie w zakresie 0 - 1V.
Czasem po odpaleniu trzeba poczekać kilka minut aż się elementy wydechu nagrzeją odpowiednio żeby sonda zaczęła działać, gdy jest zimna, napięcie nie zmienia się.
Jeśli po rozgrzaniu wciąż stoi napięcie, tak jak piszesz, to trzeba będzie wymienić sondę, na np. uniwersalnego Boscha (3 lub 4 przewodową).
Czasem po odpaleniu trzeba poczekać kilka minut aż się elementy wydechu nagrzeją odpowiednio żeby sonda zaczęła działać, gdy jest zimna, napięcie nie zmienia się.
Jeśli po rozgrzaniu wciąż stoi napięcie, tak jak piszesz, to trzeba będzie wymienić sondę, na np. uniwersalnego Boscha (3 lub 4 przewodową).
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Coś ma nie bez powodu pisze o tym w instrukcji montażu uniwersalnej sondy boscha: http://www.vaglinks.com/VAGLinks_Com/Do ... stall2.pdf
Dlaczego tak... krąży kilka teorii podobnie jak z teorią czemu nie wolno lutować przewodów sondy.
Tutaj oficjalny film boscha. Też mówią aby nie lutować:
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/ex1Hki6-NHw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Dlaczego tak... krąży kilka teorii podobnie jak z teorią czemu nie wolno lutować przewodów sondy.
Tutaj oficjalny film boscha. Też mówią aby nie lutować:
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/ex1Hki6-NHw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 20:14 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok jestem po wymianie sondy Oczywiście bez problemów się nie odbyło bo sonda która siedziała tam od 94 roku nie chciała opuścić gniazdo i byłem zmuszony do zrobienia nowego gniazda Co moge powiedzieć auto nie do poznania na jałowym idealnie równe obroty , zero smrodu paliwa z wydechu , bardziej łagodna praca przy przechodzeniu na wyższe biegi jak i przy redukcji Zobaczymy jeszcze teraz jak ze spalaniem